Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Mindenki tudja, hogy nyáron szálkásítani kell, mi több, nyáron lehetetlen a tömegnövelés a nagy melegben. Na, pontosan ezt a tévhitet akarjuk eloszlatni! Bár aki gyakran olvas minket az már csak - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Tömegnövelés nyáron? Noooormális?

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Tömegnövelés nyáron? Noooormális?
Tömegnövelés nyáron? Noooormális?
Tömegnövelés nyáron? Noooormális?
Mindenki tudja, hogy nyáron szálkásítani kell, mi több, nyáron lehetetlen a tömegnövelés a nagy melegben. Na, pontosan ezt a tévhitet akarjuk eloszlatni! Bár aki gyakran olvas minket az már csak lazán megmosolyogja az ilyen hiedelmeket, de talán lesz, akinek érdekes a téma. Hiszen annyiszor hallani – főleg persze edzőtermes beszélgetésekben, mert leírva ilyet nem hiszem, hogy találsz – hogy nyáron kiizzadsz mindent, ilyenkor nem lehet tömegelni, azt majd csak ősszel lehet.
Hiszen annyiszor hallani - főleg persze edzőtermes beszélgetésekben, mert leírva ilyet nem hiszem, hogy találsz - hogy nyáron kiizzadsz mindent, ilyenkor nem lehet tömegelni, azt majd csak ősszel lehet.
Természetesen tök felesleges nyáron a kreatin, de még a tömegnövelő is. Hiszen kiizzadsz mindent, amino meg fehérje kell, mer' az szálkásít.
Talán reménytelen küzdelem ezeket a hiedelmeket eloszlatni, de azért teszünk rá egy kísérletet.
Mitől nő a tömeged, avagy mitől izmosodsz?

Mert a kettő azért fedi egymást, lássuk be. Sokan már ott elakadnak, hogy a tömegnövelést és az izomnövelést két külön dolognak tekintik.
Azt nem tudjuk, hogy az illetők honnan szereznek magukra súlytalan izmokat, mivel mi úgy tudjuk, hogy az izomnak is vagy súlya, így a több izom egyúttal több tömeget is jelent, de ez maradjon az ő titkuk.
Na de vissza a kérdéshez: Mitől tudunk tömeget növelni?
A válasz egyszerű: több kalóriát kell elfogyasztani, mint amit elhasználunk.
Ez az első és legfontosabb feltétel. Ezer és egy változat van arra, hogy ezt milyen beosztással érheted el, hogyan időzítsd a kaját, de a lényeg akkor is ez marad.
És ami a lényeg: ez a szabály tavasszal, nyáron, ősszel és télen. Nyáron nem keringenek az atmoszférában kis kalóriaelnyelő nanobotok, melyek gonoszul elszívják a többletként bevitt kalóriáidat, nehogy izmosodni tudj. Ha több kalóriát viszel be, mint amit elhasználsz, nőni fogsz. Ha ezt okosan teszed, a megfelelő makrotápanyagokból, akkor a testtömeged izomban fog gyarapodni (legalábbis nagyrészt), ha ész nélkül zabálsz, akkor el fogsz hízni. Ennyi.
De kiizzadok nyáron mindent

Pontosítsunk. A vizet izzadod ki. A víz nagyon fontos az egészséged szempontjából. De a fentebb említett kalóriatöbbletet nem vízből viszed be - elég nehéz is lenne, tekintve hogy a víz kalóriatartalma ugyebár nulla. A tömeged látszólag csökkenhet, ha sokat izzadsz.
Ez a súlyveszteség azonban vízveszteség lesz, amit könnyen pótolhatsz. Mellesleg, ha eleget iszol minden nap, akkor az elvesztett víz mennyisége egyensúlyban lesz azzal, amit megiszol. Ja, hogy sokat kell ehhez inni?
Nehéz az élet, tudjuk.

Ó, majdnem elfelejtettünk egy ide vágó kérdést, a varázslatos kreatin nyári hatástalanságát. Hiszen a kreatin vizet vonz az izomsejtekbe, és ha sokat izzadsz, akkor ezt a hatását elveszti a nagy melegben. Hát, ha már az izmaid belsejében lévő vizet kezded elveszíteni, akkor elég súlyosan dehidratált állapotban vagy, és a kreatin hatástalansága legyen a legkisebb bajod. Nem szabad eljutni idáig.
Visszajutunk oda, hogy eleget kell inni.
Ja, itt van még egy, de már leírni is szégyelljük (mert van itt aki régóta olvas minket és az már a fejét fogja, hogy miért kell ezt elmondani ennyiszer): amikor izzadsz, nem szálkásodsz, nem zsírt izzadsz ki, hanem vizet. A víz az nem zsír. Ezt a bonyolult egyenletet nem is ragoznánk tovább. Ennyit a nyári szálkásításról.
De a nagy melegben nincs étvágyam, nem bírok sokat enni

Azért ezek az élet nagy problémái, nem igaz? Ki mondta, hogy ez könnyű lesz? Ki mondta, hogy a termen kívül nincs semmi melód? Bár félrevezetőnek gondoljuk azt, hogy a siker 30%-ban a teremben és 70%-ban a konyhában dől el, de a lényeget azért leszűrheted ebből: a munka nem ér véget akkor, amikor távoztál a teremből. Az a minimum, hogy legalább az elfogyasztott kaja mennyiségére figyelsz, és az az ideális, ha annak minőségét is szem előtt tartod. Igen, melegben nem kívánod annyira a kaját. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne megenni.
Egy dolgot jelent: neked nem elég fontos ez az egész ahhoz, hogy erőt vegyél magadon, és megedd a növekedéshez szükséges mennyiségű ételt. Ez is egy választás, és nekünk nincs is ezzel bajunk, ha felvállalod. De ha ezt választod, ne sírj, hogy nem izmosodsz, és főleg ne terjeszd, hogy nyáron nem lehet tömegelni. Lehet, csak neked nem megy, vagy menne, de nem akarsz vele szarakodni (ami egyébként egy érthető álláspont, ha más van épp prioritásban).
Nagy különbség.
Egész napos strand után gyenge vagyok már, és egyébként is, nyár van!

Ha valaki, akkor mi aztán nem mondjuk azt, hogy pl. egy nyaralást tölts úgy, hogy ott is egyfolytában a terembe jársz, hacsak nem versenyre készülsz. Kell a pihenés, úgy a fizikumnak, mint az idegrendszernek egyaránt. De nem egy egész nyár! Amikor elmész nyaralni, foglalkozz a pihenéssel. Persze nem tilos edzeni, félreértés ne essék, de ne stresszelj azon, ha pl. nincs terem ott, ahová mész.

De amikor csak elmászkálsz strandolni, vagy akárhova, akkor csak a nyárra hivatkozva ne hagyd ki az edzést. Miért is tennéd? Enni lehet annyit, hogy tudj növekedni, inni szintén lehet annyit, hogy ne dehidratálódj, mi akkor az akadály? Ja, tudjuk, néha macerás. És? Most akkor fontos ez neked, vagy sem?

Kifáraszt az egész napos vízpartozás? Eddz reggel, és meg van oldva. Minden csak akarat kérdése.
A nyári tömegnövelés egyáltalán nem lehetetlen. Csak a Te akaratodon múlik, sikerül-e. Talán valamivel macerásabb, mint máskor. De ha fontos a célod, akkor ne a kifogásokat keresd, hanem a megoldást. Hidd el, hogy az életedben ennél nagyobb problémák is jönnek majd - ha egy ilyen bagatell dolgon elbuksz, akkor mi lesz később?
Ez a sport megerősít, és önfegyelemre tanít - ha hagyod.
Lehet persze félvállról is venni, de az az eredményeken is meglátszik majd (és itt jön majd kommentbe a haver aki nem figyel oda és szuperül néz ki - igen, ilyen is van, szuper genetikával, és/vagy anyaggal. De ez a kisebbség, és soha ne hozzájuk mérd magad).

Egyébként ha kitartasz, akkor igazi élmény lesz szeptemberben figyelni a visszatérőket, akik pánikszerűen akarják pár nap, vagy hét alatt visszanyerni az egész nyaras leszarom tabletta fogyasztás folytán tönkretett formájukat.

Ne feledd tehát: az anabolizmus nem szünetel nyáron, csak tenned kell érte!
Hirdetés
http://s1.tlap.hu/magazin/87/mzn_cikk_kepek_24545/
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, sport
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-04-30 13:29:49
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü