Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A farizom. Népszerű testrész mind a férfiak, mind a nők esetében. A férfiak megőrülnek érte, mi pedig azért, mert mindig nem elég kerek, feszes, formás… Megnézzük most a legnagyobb tévhiteket a - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Tévhitek a női fenék-formálásról.

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Tévhitek a női fenék-formálásról.
Tévhitek a női fenék-formálásról.
Tévhitek a női fenék-formálásról
A farizom. Népszerű testrész mind a férfiak, mind a nők esetében. A férfiak megőrülnek érte, mi pedig azért, mert mindig nem elég kerek, feszes, formás… Megnézzük most a legnagyobb tévhiteket a női farizom edzésében, aztán pedig azt is, hogy miképp tudsz megszabadulni a lapos, palacsinta popsidtól!
Azt hiszed, hogy a genetika ellen kár felvenni a kesztyűt.
A kesztyűt talán kár felvenned, de az olimpiai rudat és a kézi súlyókat annál kevésbé! Igen, szidhatjuk a genetikát, mert nem olyan géneket kaptunk a sorstól mint Jen Selter...
De igazából ezek csak kifogások. A genetikán nem változtathatsz, az edzéseiden pedig nem akarsz... Kényelmes beletörődni, a combgépben ücsörögni, vagy a taposón megtámaszkodva kiolvasni a Glamour épp aktuális számát. De a puhány fenék edzéstől a feneked is az marad!

Azt hiszed, elég csak fogyni.

A fenék formáját elsősorban a farizmok adják, no meg persze a zsír, bár az inkább torzít az összképen. Tény, hogy egy normális diéta centiket lepucolhat a hátsódból, de a palacsinta-popsi effektuson mit sem segít.

Erősítés nélkül - egy komolyabb fogyókúra miatt is - a farizom megereszkedett, petyhüdt és lapos lesz... amely jóformán egybeolvad a comhajlítóddal. Ennek csak egyetlen dolog az ellenszere: az izomtömeg növelés! A fenék kerekségét az izomszövet fejlesztésével igen is lehet javítani, szóval tessék komolyan venni a súlyzós edzést, és bebújni a guggoló rúd alá.
Te viseled a nadrágot és ne az tartson össze Téged!
Azt hiszed, keményen megedzetted a farizmokat.

Nem feltétlenül abban kell megadni az edzésed minőségének a fokát, hogy másnap lábra tudsz-e állni, vagy hogy az izomláztól a vécézés is nagyobb kihívás, mint diéta alatt elmenni a fornettis előtt. Egy százismétléses láblendítés vagy egy maratoni tárogatás miatt szépen besavasodsz, és másnap emberes izomlázad lesz - azonban itt az ellenállás annyira alacsony, hogy nem fog fejlődést kiváltani! Az izmokat túl kell terhelni ahhoz, hogy fejlődjenek! Lehet, hogy kezdetben még ez is meghatotta a tested, de egy idő után hozzászokik a terheléshez!
Hirdetés

Azt hiszed nagy súlyokkal edzel.

Most talán meglepődsz, de ha nem most látsz először edzőtermet, akkor tudsz Te többet is, mint 10 kilóval a válladon bohóckodni. Egy veteránabb, haladó edzettségű nőnek a testsúlyával kell(ene) guggolnia. Vagy legalább is erősen efelé kéne tendálnia. Ha Te is régi mókus vagy a teremben és még az olimpiai rúd sem volt a nyakadban legalább egy falatnyi tárcsával, akkor ideje nagyon elgondolkodni. (Természetesen az első a szabályos mozgásminta elsajátítása, és a fokozatos terhelésnövelés... de legyen növelés. :))
Azt hiszed, hogy csak fenék-nap kell.

Mivel nem akarunk mást, csak kerek hátsót, így kizárólag dedikált popó napokkal tűzdeljük ki az edzéstervünket. Ez persze nem fair a többi izomzatoddal szemben. Egyfelől hiába javulna valamit az alsó fertályon a helyzet, hidd el, egy hájtól lobogó tricepsz vagy egy csontos felsőtest ugyanolyan kiábrándító. Nem beszélve a dolgok egészségügyi vonatkoztatásról.

Itt említeném meg, hogy sokan valóban csak farizom-orientált gyakorlatokat tartanak, a láb többi szekcióját mellőzve. Ez abból a szempontból is hatalmas hiba, hogy például egy szépen megedzett, íves combhajlító sokkal jobban kiemeli a farizom formáját, azaz optikailag is kerekedd, formásabb lesz a hátsód!

Azt hiszed, hogy a tárogató gép és barátai a legjobb teremtartozékok.

Kezdő szinten teljesen felesleges izoláló gyakorlatokkal húzni az időt. Az összetett alapgyakorlatokkal - melyek több izomszövetet vonnak a munkába - sokkal nagyobb terheléssel tudsz dolgozni, és hamarabb fog visszaköszönni a fejlődés is. Még ha haladóbbként szükségét érzed egy-egy izolációs feladatnak, akkor se feledd: alapgyakorlatok mindig elsőbbrendűek lesznek!
Azt hiszed, hogy a taposó gép a megváltás kulcsa.

Tudom, imádjuk a taposó gépet. Kiválóan lehet rajta olvasni, sőt, itt még lépcsőzni könnyebb, hiszen a gépen tudunk támaszkodni, és sokan élnek is ezzel a lehetőséggel - mert amúgy is így jobban dolgozik a farizom... De! Egyfelől az esetlegesen előre dőlt és görnyedt hát hamar fájdalmas végkimenetelt okozhat, másfelől a kartámasszal pont levesszük a terhelést a lábunkról.

A másik, hogy hiába nyüstölöd a gépet órákig... nincs helyi zsírégetés! Vagyis ha abban a szellemben választottad a taposót, hogy attól majd szöcskeként ugranak le a zsírpárnák a hátsódról, akkor borítékolhatod a csalódást. Nem beszélve arról, amiről már beszéltünk: a kerek, feszes popsihoz nagy terheléssel végzett, erősítő gyakorlatok kellenek. A taposógép ezt nem adja meg Neked, hacsak nem kapod a válladra, és teszel vele egy kör sétálós kitörést.

Szilvi / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, sport
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-03-18 18:50:51
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü