Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Nem csak kezdőknek valók a teljes testes rutinok Bár a legtöbben kétséget kizáróan különféle osztott edzésrutinokat követnek, azonban mégsem szabadna alábecsülni a teljes testes edzéseket! Ha - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Teljes test edzés

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Teljes test edzés
Teljes test edzés
Teljes test edzés
Nem csak kezdőknek valók a teljes testes rutinok Bár a legtöbben kétséget kizáróan különféle osztott edzésrutinokat követnek, azonban mégsem szabadna alábecsülni a teljes testes edzéseket! Ha korábban nem próbáltad, akkor itt az ideje, hogy beiktass egy ilyen ciklust az edzésedbe! Egészen másképp érezzük magunkat egy ilyen edzés során és számos előnyös tulajdonsága van.
Az egyik legnagyobb előnye a teljes testes (full body) programoknak, hogy biztosan nagyobb mértékű zsírvesztésre számíthatsz.
Mind a gyakorlat, mind az elmélet azt mutatja, hogy amennyiben teljes testes edzésekkel bombázzuk a szervezetet, akkor a zsírok felhasználása nagyobb lesz az edzést követően.

Az edzés során és utána is nagyobb mértékben fog dolgozni a testünk, hogy minél több zsírt mozgósítson, és ezzel lássa el a megnövekedett energiaigényt. Nem kell hozzá nagy tudás és belátjuk, hogy amikor több izom kap terhelést, akkor a kalória felhasználás is növekedni fog. Több izommunka, nagyobb energiaigény, vagyis több elégetett kalória.

Az anabolikus hormonokra is kedvezően hat, amikor az egész testet megdolgozó rutint követünk. Sőt, az ilyen edzések során arányaiban kisebb mennyiségű kortizol hormon szabadul fel. Azaz jobb lesz az aránya az izomépítést támogató és az izomzatot bontó (katabolikus) hormonoknak. Egyenes következménye ennek, hogy jól támogatja az izomépítést.

A gyakorlat azt is bebizonyította, hogy a tapasztaltabb, súlyzókkal régebb óta edzők esetében az erőszint nagyon jól fenntartható, sőt fejleszthető a teljes testes rutinok esetében is. Vagyis akiket az tartana vissza, hogy az erőszintjük lecsökkenne a teljes testes ciklus során, tévednek. Az erőszint növekedés akár nagyobb is lehet!

Mi lehet ennek az oka?
A válasz egyszerűen az, hogy minél többet ismételsz egy mozgás mintát (gyakorlatot), akkor az idegrendszered annál optimálisan fogja kihasználni az izmaidban lévő potenciált, mégpedig úgy, hogy több motoros egységet fog tudni bekapcsolni. Az erőszint növekedés ilyen esetben tehát főleg a javult ideg-izom kapcsolatnak tudható be. Ahogy Mike Mahler írta egyik könyvében az erőedzés olyan, mint amikor gitározni tanulsz: ha hetente egyszer veszed elő csak a hangszert a fejlődés sokkal lassabb lesz, mintha minden nap gyakorolnád...

Végül, de nem utolsó sorban a teljes testes edzések jótékony hatással vannak az általános fizikumra, serkentik a keringést, és javítják a regenerációs képességed!

Zárójelben jegyeznénk meg, hogy sokan, amikor egy hagyományosabb osztott rutin végén egy köredzést letolnak (szép magyar kifejezéssel élve ezek a finisherek), akkor pont a fentebb felsorolt előnyök miatt szokták. Tehát ha elfogadod, hogy az edzés végi intenzív finisherek hatékonyak, akkor itt az ideje, hogy szemléletet válts és legalább egy mezociklusra kipróbáld a teljes testes edzéseket!

Gil / FitBuilder TEAM
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-09-22 19:15:11
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü