Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az izomtömeg növelés 10 parancsolata... na jó, csak nyolc... Az izomtömeg növelése nem mindenkinek olyan egyszerű folyamat. Hiába eszel, edzel, eszel és eszel - az eredmények elmaradását látván - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtömeg növelés (majdnem) 10 parancsolata

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtömeg növelés (majdnem) 10 parancsolata
Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtömeg növelés (majdnem) 10 parancsolata
Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtömeg növelés (majdnem) 10 parancsolata
Az izomtömeg növelés 10 parancsolata... na jó, csak nyolc... Az izomtömeg növelése nem mindenkinek olyan egyszerű folyamat. Hiába eszel, edzel, eszel és eszel - az eredmények elmaradását látván hamar betelepszik a fejedbe a frusztrált gondolat: "Vajon miért nem tudok nagyra nőni?"
Most állj meg néhány sor erejéig és nézd meg, hogy valóban - igen, VALÓBAN - mindent megteszel-e a hatalmas hátizmok, a bivalyerős karok és sziklaszilárd lábak érdekében. Jöjjön néhány kérdés, amit tegyél fel magadnak, még mielőtt végleg elkönyvelnéd a testedet egy genetikai kudarcnak.
Ismerősek a következő gyakorlatok: guggolás, felhúzás, döntött törzsű evezések?
Ha csak hallásból rémlenek az említett gyakorlatok, akkor sürgősen módosítsd az edzéstervedet! Guggolások, felhúzások, mellről nyomások, húzódzkodások, és további örökzöld klasszikusok. Vért, verítéket követelő gyakorlatok, de az eredmény sem marad el. A nagy terheléssel végrehajtott alapgyakorlatok általános tömegnövelő hatással vannak az egész testre. A lehető legtöbb izmot vonják be a munkába, ráadásul megnövelik a szervezet tesztoszteron szintjét - így hatalmas növekedési potenciált generálva az izmaid számára.

Növekszik-e a terhelésed az edzéseken időről-időre?
Ja, vagy hogy már az AC/DC tündöklése és bukása óta ugyanazzal a súllyal guggolsz és fekvenyomsz? Rossz hírem a számodra: a fejlődésed kulcsa az, hogy olyan stimulációt adj az izomzatodnak, amihez nincs hozzászokva, és ezzel alkalmazkodásra és növekedésre kényszerítsd. Bizonyos ideig komolyabb frusztráció nélkül is fejlődünk. Ámde egy idő után minden csoda véget ér, és megfeneklik a növekedés. Az izmok szerencsére nem csak a megmozdított súlyok nagyságára reagálnak, hanem a terhelés valamely más tényezőjének változására is (például ismétlésszám, pihenőidő variálása, új gyakorlatok beiktatása). Ne féljünk kísérletezni. Próbáljunk ki más edzésmódszereket is: és ami bejön, azt tartsuk meg, ami pedig nem, azt dobjuk a kukába.

Addig nyomod, amíg bírod?
A fejlődés alapja az, hogy az izmaidat túlterheld. Érd el azt a határt, amikor már úgy érzed, hogy nem tudod többet felemelni a súlyt az adott szériában. Természetesen nem kell minden edzésen elbukni és újjászületni - azonban ha még sohasem tapasztaltad, hogy milyen érzés remegő és erőtlen testtel távozni a teremből, akkor valószínűleg nem edzel megfelelő intenzitással.

Hogy állsz a kardió edzéssel?
A kardió gépekről csak annyi a fogalmad, hogy néhanap jó csajok edzenek rajtuk? Pedig ha hiszed, ha nem a kardió edzés is segít a tömeget növelni. Hogy a francba? Például: ha hozzácsapsz egy kis kardiót az edzésedhez, az meg fogja növelni az étvágyad, és sokkal könnyebb lesz elfogyasztani az előírt ló-adagnyi tiszta ételt. És persze jót tesz a szívnek és keringési rendszernek, ami nem csak akkor előny, ha reggel munkába menet rohanunk a busz után. Jobb állóképességgel több ismétlés megy. Mert hiába van erő a gépezetben, ha elfogy a szufla, akkor bizony ledobod a súlyt. Tehát ha kell a méret, kardiózz. Persze, csak ésszel.
Hirdetés

Mond neked valamit az a kifejezés, hogy regeneráció?
Ha annyit vagy a teremben, hogy lassan már illene lakbért fizetni, akkor fennállhat a túledzés eshetősége. (Feltételezve, hogy valóban edzeni jársz le.) Az izmoknak pihenésre is szükségük van, hogy növekedni tudjanak! Sokan nincsenek tisztában, hogy az izomnövekedés az edzőtermen kívül történik. A kemény munkával lepusztított izomszövetnek, idő és tápanyag szükséges, hogy aztán újult erővel vethessük be magunkat a vasak közé. Legyél türelmes, és közben pedig élvezd a célhoz vezető út minden percét. Ismered a mondást: se Róma, se a tested nem fog egy nap alatt felépülni.

Apropó regeneráció: mi újság az éjszakával?
Ha minden délelőttöt azzal kezdesz, hogy egy nagyadag koffein mellett próbálod összerakni a haveroddal az előző esti buli megmaradt emlékfoszlányait, akkor nagy kihívás lesz a szervezetednek a fejlődés. A vágyott izomnövekedéshez nem árt napi 7-8 órát aludni, hiszen a növekedési folyamatok az éj leple alatt, alvás közben tudnak igazán elemükben lenni. Az alkohol és az izomnövekedés kapcsolatáról pedig már szólt egy szép történet:
Bulizás és az edzés - mennyire veti vissza a fejlődésed egy szombat esti tivornya?

Nem hagyod ki egy testrészedet sem a mókából, azaz minden izomcsoport arányosan kap terhelést?
Nem egy értelmes edzésprogramra utal, ha a hét minden napján mell-bicepszet edzel. A dolog nem csak esztétikai élmény szinten érdekfeszítő, de veszélyes is lehet. Például egy sosem edzett gerincmerevítő izmok, vagy elhanyagolt combhajlítók csúnya bosszút állhatnak rajtad akár egy gyanútlan hátedzés során. A másik, pedig amit már említettem: egy hatalmas erőbedobással végigtolt lábedzés olyan hormonális reakciót szabadít rád, mely a növekedés ütemét fokozhatja - az egész testedben.

Főképp szabadsúlyos gyakorlatokat végzel?
A gépek kényelmesek, egyszerűek és tökéletes rálátás kínálnak a terem női tagjaira. De a tömegnövelés nem erről szól. Bár a gépeknek is megvan a maga szerepe, például remekül kiegészíthetik az edzésprogramot, de semmi sem fogja jobban hozni a tömeget, mint a jó öreg a hagyományos szabadsúlyos gyakorlatok. Kezdőként teljesen felesleges a kábelekbe tekeredve egykezes csigás bicepsszel bajlódni - helyette szabadsúlyokkal kell dolgozni.
Na már most, tegyük fel, hogy minden kérdésre jó választ adtál - tehát nem edzel valami retardált módon, megfelelő stimulációt és regenerációt biztosítasz az izmaidnak. De a remélt izomgyarapodás mégis várat magára. Még mielőtt teljesen lemondanál arról, hogy természetes körülmények között szépszál méretre nőjél, vizsgáljuk meg a problémakör másik oldalát: vajon mindent megteszel (vagyis eszel...) a fejlődésed érdekében a táplálkozás frontján is? Folytatjuk.
Szilvi / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-01-11 18:04:22
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü