Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A fehérje egy alapvető tápanyag a szervezet számára, és elengedhetetlen az izom fejlődéséhez és regenerálódásához. A fehérje számos ételben megtalálható, de a fehérjeturmix is jó megoldás a - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Miért jobb tejjel inni a fehérjét?

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Miért jobb tejjel inni a fehérjét?
Miért jobb tejjel inni a fehérjét?
Miért jobb tejjel inni a fehérjét?
A fehérje egy alapvető tápanyag a szervezet számára, és elengedhetetlen az izom fejlődéséhez és regenerálódásához. A fehérje számos ételben megtalálható, de a fehérjeturmix is jó megoldás a pótlására. A turmixoknak hatalmas ízválasztéka van, az pedig rajtunk áll, hogy ezt vízzel vagy tejjel keverjük. A tejes változat több kalóriát tartalmaz, mint a vizes, viszont tömegnöveléshez sokkal hasznosabb. Ha a célod a fogyás, kerüld a tejes változatot, illetve mielőtt nekiállnál egy diétának, konzultálj a kezelőorvosoddal.
Fehérjekategóriák

A fehérje 20 aminosavat tartalmaz. 8 esszenciális aminosavat, amit a táplálkozás révén pótolunk, és a maradék 12 pedig megtalálható a szervezetünkben. A fehérjeforrások aminosavtartalmúak. Az állati fehérjeforrások teljes értékű fehérjeforrások, ami azt jelenti, hogy mind a 8 esszenciális aminosavat tartalmazzák, míg a növényi eredetűek hiányosak, ugyanis legalább 1 aminosav mindig hiányzik belőlük. A növényi forrásokat kombinálva azonban pótolhatjuk a teljes láncot.
A turmix előnyei

A turmixok általában teljes értékű fehérjeforrások. A tejsavó fehérje tej felhasználásával készül, míg a szójafehérje növényi alapú. A "Nancy Clark Sporttáplálási Útmutatója" szerint a turmixok lehetővé teszik a teljes fehérje fogyasztását külön, fehérjében gazdag étkezés nélkül is. Néhány turmix tartalmaz hozzáadott vitaminokat és ásványianyagokat is.
A tej, mint kiegészítő

A tej lehet teljes vagy csökkentett zsírtartalmú, illetve zsírmentes is. Ebből kifolyólag nem mindegy, hogy milyen fajta tejet veszünk a kalória- és fejérjetartalma miatt. Egy csésze tej 146 kalóriát tartalmaz; egy csésze 2 százalék zsírtartalmú tej 122 kalóriát tartalmaz; és a zsírmentes változat 88 kalóriával büszkélkedhet. A tej, függetlenül a zsírtartalomtól körülbelül 8 gramm fehérjét tartalmaz poharanként. A tej tehát kalóriával és fehérjével is hozzájárul a fehérjeturmix mellé, ha viszont tej nélkül isszuk a fehérjét, az így is tartalmaz elegendő fehérjét.
Fehérjeszükséglet

Egy embernek átlagosan 0.8 gramm/testsúlykilogramm fehérjére van szüksége, míg egy sportolónak izomtömegnövelésnél 1.5-2 gramm a szükséges mennyiség. Bár a szervezetünk fehérjét igényel, a felesleges fehérje nem előnyös. A szervezet vagy átalakítja a felesleget zsírrrá, vagy felhasználás nélkül kiüríti azt a szervezetből.
Szakértői betekintés

A Mayo Klinika táplálkozási szakembere, Katherine Zeratsky megjegyzi, hogy a helyes és rendszeres táplálkozás helyetti turmix révén történő fehérjepótlással a szervezet elveszíti azokat az előnyöket, amiket a helyes táplálkozással kap.
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, prohormon
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-05-20 14:28:58
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü