Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Ahhoz, hogy a testmozgás hatékony legyen - legyen a célod akár a fogyás, az erőnlétjavítás vagy az egészséged megőrzése -, oda kell figyelned néhány alapvető tényezőre. Hogyan kell helyesen edzeni? - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Létezik helyes edzésterv?

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Létezik helyes edzésterv?
Létezik helyes edzésterv?
Létezik helyes edzésterv?
Ahhoz, hogy a testmozgás hatékony legyen - legyen a célod akár a fogyás, az erőnlétjavítás vagy az egészséged megőrzése -, oda kell figyelned néhány alapvető tényezőre. Hogyan kell helyesen edzeni?
Zsír és szénhidrátok

Különbség van a felhasznált kalóriák zsír- és szénhidrát százalékában, mégpedig a testmozgás intenzitásától függően. Az elégetett kalóriák körülbelül 60 százaléka zsírból származik, az alacsony intenzitású gyakorlatoknak köszönhetően.
Ez a szám azonban 35 százalékra csökken, ha igazán intenzív gyakorlatokat végzel.

Bárhogy is, ha ugyanannyi ideig végzel intenzív gyakorlatokat, több kalóriát égetsz el, mintha ez alatt az idő alatt alacsony intenzitásúakkal próbálkoznál. Ám a tested nem képes elégetni az összes rendelkezésére álló kalóriát szénhidrátokból, így zsírokból is éget.
Persze a tested mind a kettő égetését egyszerre teszi.
Az edzésterv összeállítása

A javasolt edzésnek tartalmaznia kell egy rövid, de hatásos bemelegítést, egy kis erőedzést, kardiózást majd egy rövid levezetést.

A bemelegítés és a levezetés tartalmazhat nyújtást, kardiózást, de akár mindkettőt is egyszerre.
Amikor az edzésed kardio-részét csinálod, eldöntheted, hogy inkább sok kalóriát szeretnél elégetni, vagy csak az izmaidat erősítenéd. Például az izmaidat bemelegítheted egy kis kardiózással, majd következhet az erősítés, utána az egészet kiegészítheted egy sokkal fárasztóbb kardiózással, a végén pedig nyújtással való levezetéssel.

Másféleképpen akár megcsinálhatod az összes kardiót az elején is, majd az izomerősítést a közepén, míg a nyújtásos levezetést a legvégén. Te tudod, hogy mi a számodra megfelelő intenzitás, sorrend, vagy azt, hogy mi is a valódi célod.

Egy sokkal személyesebb edzésprogram miatt beszélj egy képzett személyi edzővel, az egész programodat alakítsd annak megfelelően, hogy mit szeretnél formálni magadon.
Az edzés hosszát és összetételét is úgy alakítsd, hogy a neked legmegfelelőbb legyen, és így már meg is teheted az első lépést az egészséges életmód és a számodra legmegfelelőbb mozgásforma felé.
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, prohormon
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-05-18 17:37:36
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü