Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Még egy kicsi kondis mesemondás A nagy népszerűségre való tekintettel lássunk újabb meséket, amelyeket a fekpadon elfekve, bérlethez járó törülközővel betakarva, 20kg-os tárcsákból épített - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben 2

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben 2
Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben 2
Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben 2
Még egy kicsi kondis mesemondás A nagy népszerűségre való tekintettel lássunk újabb meséket, amelyeket a fekpadon elfekve, bérlethez járó törülközővel betakarva, 20kg-os tárcsákból épített párnácskára hajtott fejjel hallgatunk egy csuklóig televarrt kollégától... Egyszer volt hol-nem volt a Tesztoszteron enantát ampullákból épült üveghegyen túl, ahol minden gyúrós Trenbolone-t szúr, ahol Jay Cuttler király uralkodott...
Ha edzel akkor átalakítod a zsírt izommá.

Személyes kedvenc bölcsességem a fenti állítás. Biztos sokszor hallottad már amikor mondják valaki túlsúlyosnak, hogy "kezdj el gyúrni, mert akkor a zsír átalakítod izommá".
A zsír izommá alakítása a modern konditermi alkémia aranycsinálása. Bármennyire is magyarázzák azok akik alap szinten értenek a biológiához, hogy ez nem lehetséges. Annál bőszebben terjesztik az ellentétjét a teremben. Az izom mint tudjuk fehérjékből áll.
A fehérjék meg aminosavakból, benne a jellegzetes Nitrogén tartalmú amino csoporttal. A zsírok egészen más jellegű anyagok. Az más kérdés, hogyha túlzott mennyiségű fehérjét viszel be, akkor annak egy részéből zsírok tudnak keletkezni és raktározódni.
De a raktározott zsírból nem lehetséges, hogy izom épüljön fel! Még egyszer: a testzsírt le lehet égetni (diétával, kardióval, stb...) és az izmot szépen fel lehet építeni. A kettő folyamat bár egymás mellett zajlik többnyire, de nem azonos!

A súlyzós edzés tönkreteszi hajlékonyságot és elveszi a gyorsaságot.

Ez egy amolyan rész-igazság, vagy inkább rész-hazugság ha úgy tetszik. Valamiért ez a nézet nagyon sokáig uralkodott, és sok szakedző félt a tanítványait elküldeni kicsit gyúrni.
Attól tartava, hogy utána elveszítik a gyorsaságukat, rugalmasságukat. Szerencsére mára ez megváltozott és mára atlétáktól a kosarasokig, az evezősök mind használnak súlyzót az erősítő edzéseiken, a sportági elemeket kiegészítve.
Némi igazság azonban, hogyha nem végzünk nyújtó hatású gyakorlatokat, nem strechnigelünk akkor kötött lesz az izomzat. Emiatt mindig muszáj lenyújtani az edzés végén a terhelt izmokat. Az meg egyenesen nevetséges, hogy elveszítik a gyorsaságukat a súlyzókkal edzők.
Éppen ellenkezőleg a gyorsaság alapfeltétele az, hogy erős legyen az illető. A rövidtávú versenyzők iszonyúan kemény, nehéz súlyos edzéseket végeznek.

A nőknek egész másként kell edzeni mint a férfiaknak.

Ez az egyik olyan dolog amin nagyon jó vitatéma lehet. Valamiért az terjedt el, hogy a nőknek nem szabad felhúzni, döntött törzsű evezni, vagy bármi "nehezet" végezni, hanem kizárólag lábhajlításokat, farizom gépen távolításokat végezni és kitörni. Sőt inkább ne is végezzenek súlyzós edzést, csak nyomják a kardió gépeket amíg le nem fordulnak róla. Ha mikroszkóp alatt megnéznénk, semmilyen eltérést nem találnánk a női és a férfi izomszövet között.
A különbségek abból erednek, hogy mást tartunk vonzónak nemek szerint elosztva. Egy férfi például valószínűleg nem edz direktbe farizomra túl sokat (a guggolástól, kitöréstől, fellépésektől ha rendesen végzi őket becsülettel, akkor úgyis van neki) mert a férfiaknak inkább a széles váll az esztétikus, a vastag karok és a hordó mellkas. A nők ezzel szemben kezdetben attól rettegnek mindig, hogy egy nap majd arra ébrednek hogy hirtelen hatalmasra nőttek.
Emiatt inkább icike-picike súlyzókkal végeznek nagyon magas ismétléseket. Nem kellene félniük a nagyobb súlyoktól, mert a hormon háztartásuk egész egyszerűen nem engedi akkorára nőni őket, mint egy férfi. Ezért a nőknek is kellene nehéz súlyos ciklusokat használni, éppen úgy mint a férfiaknak is néha kisebb súlyos, és magasabb ismétlés számú gyakorlatokat.

Gil / FitBuilder TEAM
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,Gym,Prohornonok,proteinek,Fehérje,No fokozó,Vitamin,Testépítés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-08-11 16:17:38
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü