Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Alapgyakorlatok könnyített kiadásban - az alsótestre! A legtöbb cikk arról szól, hogy miképp lehet egy gyakorlatot nehezíteni. Ezzel a hardcore hozzáállással természetesen semmi gond sincs, hiszen a - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Kezdőknek kötelező: a kemény gyakorlatokhoz vezető út 1. rész

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Kezdőknek kötelező: a kemény gyakorlatokhoz vezető út 1. rész
Kezdőknek kötelező: a kemény gyakorlatokhoz vezető út 1. rész
Kezdőknek kötelező: a kemény gyakorlatokhoz vezető út
Alapgyakorlatok könnyített kiadásban - az alsótestre! A legtöbb cikk arról szól, hogy miképp lehet egy gyakorlatot nehezíteni. Ezzel a hardcore hozzáállással természetesen semmi gond sincs, hiszen a fejlődés alapja a folyamatos terhelés növelés – azonban gondolni szeretnénk most a kezdőbb magra is, akiknek viszont az alapvető gyakorlatok is nehézséget okoznak az edzettségi hiány, vagy épp valamely sérülés miatt.
Tehát most kicsit fordítjuk a kockát, és megnézzük, miképp könnyíthetjük, tehermentesíthetjük valamelyest a legalapabb feladatokat!

Guggolás - Guggolás szalaggal

A guggolás bármennyire is alapgyakorlat, számos képességnek (erő, mobilitás, satöbbi) kell a tarsolyodba lenni, hogy véghez is vidd. Van, akiknél az alap mozgásminta is nehézkes és nem tudnak kellő mélységgel, szabályosan leguggolni. Ők próbálják ki a szalagba, TRX-be, esetleg törülközőbe kapaszkodott verziót!

Dobd át a szalagot vagy a türcsit egy magasba kifeszített rúdon és fogd meg a két végét. Guggolj mélyre, legalább addig, amíg a combot a talajjal párhuzamos vonalat elhagyja. A kapaszkodó segítségével gyere vissza egyenes állásba. Nyílván minél kisebb a karmunka, annál aktívabban fog az alsótest és a törzsizomzat is munkába vonódni. A cél, hogy ha eleinte még jelentős is a karmunka, de próbálj meg a lábizmokra támaszkodni, idővel pedig egyre inkább függetlenedni a kapaszkodástól.
Hirdetés

Guggolás - guggolás padra

A mozdulat hasonló a normál guggoláshoz: térd hajlításával, feszes és egyenes (azaz enyhén homorú) háttal a csípőt hátra és lefelé engedve le kell ülni a zsámolyra. Fontos, hogy nem szimplán csak leülsz, hanem a feneked hátradugod, majd a zsámolyhoz érve egy pillanatra elernyeszted a csípőizmokat. Ez a verzió kíméletesebb a térdnek, gerincnek, viszont idővel első osztályú guggolást eredményez biztonságosan. Kezdőként próbálkozatsz egy magasabb padállással - és ha megszoktad a mélységet, fejlődött a mobilitásod, izomzatod, akkor lehet mélyebbre nyomni az alsó pozíciót!

Felhúzás - Felhúzás emelvényről

Ha kezdő vagy, és még nem tudod a rudat kellő átmérőjű tárcsákkal felszerelni és/vagy egyenes derékkal a földről felhúzni a súlyt, akkor fogadd meg Jason Ferruggia tanácsát, a bakról történő elemelést.
Az emelvénnyel lerövidíted a mozgás terjedelmét, így tökéletes rávezető gyakorlat a feladat későbbi teljesítéséhez. Lehet, hogy ebben az esetben kisebb a mozgástartomány, de a kockázat is... a cél, hogy fokozatosan csökkentsd az emelvény magasságát a helyes mozgásminta megtartásával!
Sétálós és egy helyben végzett kitörés

Kezdőként zárd a lábakat az egyes kilépések előtt. És ugye célszerű először plusz terhelés nélkül, natúr formában kipróbálni a gyakorlatot. Ha a kitörést egy helyben végzed, akkor a stabilitás növelése érdekében kapaszkodhatsz szintén TRX-be, szalagba, vagy akár egy könnyebb rudat/botot is foghatsz a kezedben magad mellett, és arra támaszkodva lépegetsz!

A folytatásban még több (immár felsőtest) gyakorlatot, még több ötlettel könnyítünk - hogy stabil alapokkal, biztonságosan építsd a tested!

Szilvi / FitBuilder TEAM
Fitness Fitness
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Gym,Proteinek,Edzés,No.fokozók,
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2019-06-15 21:06:46
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü