Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Egyre népszerűbbek a kettlebelles edzések: szívesen tornázik a „füles ágyúgolyókkal” mindenki, aki nem elsősorban látványos izmokra, hanem valódi erőnlétre vágyik. - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Kettlebellel hatékonyan eltüntethetjük a zsírpárnákat

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Kettlebellel hatékonyan eltüntethetjük a zsírpárnákat
Kettlebellel hatékonyan eltüntethetjük a zsírpárnákat
Kettlebellel hatékonyan eltüntethetjük a zsírpárnákat
Egyre népszerűbbek a kettlebelles edzések: szívesen tornázik a „füles ágyúgolyókkal” mindenki, aki nem elsősorban látványos izmokra, hanem valódi erőnlétre vágyik.
A kettlebell vagy girja egy tradicionális orosz öntöttvas súly; az ezzel végzett gyakorlatok már a cári Oroszországban is népszerűek voltak. Az orosz katonák erejük, hajlékonyságuk, gyorsaságuk és állóképességük növelésére használták ezt a sporteszközt.
Ma is előszeretettel építik be az edzéstervbe a kettlebelles gyakorlatokat többek közt egyes fegyveres testületek, illetve sportolók, például judósok, bokszolók, ketrecharcosok; de azon magánemberek is szívesen edzenek vele, akik kivételes állóképességre vágynak, illetve fejlesztenék erejüket.

Kísérletek bizonyítják a kettlebell hatékonyságát.

Egy 1983-as orosz kísérletben a kettlebell hatékonyságát vizsgálták. Az alanyok teljesítményét lemérendő azoknak négy feladatot - 100 méteres sprint, 1 kilométeres futás, húzódzkodás, helyből távolugrás - kellett teljesíteniük. Előzőleg két csoportra osztották őket: az egyik csoport egy a fenti gyakorlatokra fókuszáló edzésprogrammal készült a megmérettetésre, a másik pedig kizárólag kettlebelles edzéseken vett részt.
A vizsgálat eredménye alapján a kettlebelles csoport tagjai mind a négy feladatnál jobban teljesítettek annak ellenére, hogy nem kifejezetten ezeket gyakorolták az edzés során. Megállapították tehát, hogy a kettlebelles gyakorlatok növelik az erőt, az erőálló-képességet, az általános állóképességet, a munkakapacitást és az egyensúlyt is, illetve csökkentik a nyugalmi pulzust és a vérnyomást.

Otthon is gyakorolhatunk

Az edzés a túlsúlyosakról lefaragja a zavaró zsírpárnákat, a soványakat pedig izmossá teszi. Látványos, a testépítő versenyek résztvevőiéhez hasonló izmokat nem alakít ki, de nem is ez a cél, hanem a valódi erő. Ma már számtalan edzőterem foglalkozásai között találunk kettlebelles edzést; de ha már ismerjük a gyakorlatokat, megfelelő felszerelés és elegendő szabad tér birtokában otthon is átismételhetjük őket.
A fentieken kívül nem is kell hozzá más, mint maga a súlyzó. Kínálatunkban a kezdők és haladók, nők és férfiak is találnak maguknak kettlebellt: a Body Sculpture gyártotta sporteszköz kapható 4 kg-os és 20 kg-os változatban is, sárga vagy fekete színben.
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA,CrossFit,Edzés,Kardio
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-12-25 14:54:32
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü