Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Ti is azok közé tartoztok, akik néha bűntudatot éreznek amiatt, mert túl sokat ettetek, aztán pedig vért izzadva azon agyaltok, hogyan tudnátok minél gyorsabban megszabadulni a felesleges kilóktól? - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Kardió edzés reggel,a több zsír égetésért

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Kardió edzés reggel,a több zsír égetésért
Kardió edzés reggel,a több zsír égetésért
Kardió edzés reggel,a több zsírt égetésért
Ti is azok közé tartoztok, akik néha bűntudatot éreznek amiatt, mert túl sokat ettetek, aztán pedig vért izzadva azon agyaltok, hogyan tudnátok minél gyorsabban megszabadulni a felesleges kilóktól? Vannak, akik a súlyzós edzést, mások a kardiót részesítik előnyben. Ez alkalommal arról olvashattok, hogy a reggeli kardió edzés valóban olyan effektív-e, mint ahogy azt sokan hiszik?
Reggeli kardió üres gyomorra?

A kardió edzés bármilyen edzésforma velejárója, legyen szó akár testépítésről, erőt igénylő sportokról, vagy a hagyományos edzőtermi tréningprogramokról. A kardió növeli a kitartást és fontos faktornak számít a szív- és érrendszeri problémák és megbetegedések prevenciójában.

Sok sportoló még a reggeli előtt előnyben részesíti a kardiót abban a hitben élve, hogy így felhasználják a felhalmozódott testzsiradékot, mint energiaforrást, és emellett növelik a szervezet bazális metabolizmusának szintjét az egész nap folyamán. Ez az állítás azonban semmilyen kutatásokkal nincs bizonyítva.
Edzés éhgyomorra azonban a legrosszabb ötlet is lehet. Reggel alacsonyak a glikogén tartalékok a szervezetünkben, ahogy az energia szintünk is alacsony, és mivel szénhidrátok nincsenek, a kardió a zsírtartalékainkat pusztítja el. Így van? A valóság azonban teljesen más.

Kardió alatt nem égetünk zsírokat, az égetés csak kb. 2 órával utána kezdődik meg. Ahelyett a testünk a finom izmokat fogja felhasználni energiaforrásként. Bye-bye izmok! Ez a sportolók legrosszabb rémálma. Tehát, ha a célotok nem az izomtömeg elveszítése, akkor azt ajánljuk, hogy ne végezzetek kardiót üres gyomorra.

Valószínűleg nem lesz elegendő energiátok, ami azt is jelenti, hogy csökken a teljesítmény is = rosszabb eredmények. Gondolkozzatok el ezen, a tested kb. 8 órán keresztül böjtölt (példaértékű esetben) ezután valamit enned kell, hogy beinduljon a megfelelő működése.

A testet nem táplálni és tornázni olyan, mintha a háborúban bármilyen lőszer nélkül harcolnál. Ezzel persze nem azt állítjuk, hogy a reggeli kardió edzés rossz, a reggeli kardió éhgyomorra a rossz. Ezért edzés előtt fogyasszatok legalább egy kis ételt, például egy fehérjés italt, amely felkészít a tornázásra.


A reggeli edzés előnyei

Még 1999-ben jelent meg egy tanulmány [1], mely azt állította, hogy a tesztoszteron szint reggel a legmagasabb. Arról is olvashattunk, hogy a reggelek a legalkalmasabbak az edzéshez. Ennek ellenére ez nem ilyen egyszerű, mivel létezik egy dolog, amit életnek nevezünk. Tény az, hogy mindannyian akkor edzünk, amikor megtehetjük, tehát a legtöbben munka után tornáznak.
Lehetséges azonban, hogy szeretnétek inkább korán kelők lenni. A reggeli kardió az egész napra beindítja a metabolizmust. A legjobb idő a reggeli kardióra kb. 30-45 perccel ébredés után van, mivel alvás alatt a vérkeringésünk más, mint amikor aktívak vagyunk. Minimum 30 percre van szüksége a szervezetnek, hogy teljesen aktív állapotba kerüljön. De ha egyszer elkezdetek reggel edzeni, ezekkel az előnyökkel találkozhattok:
Hirdetés



  • A reggeli edzés kiválóan felébreszt és energiával tölt fel.
  • Következetességet és szokásokat építetek ki - edzés után előttetek áll az egész nap
  • Üres és félig üres edzőtermek - nem kell várakozni a gépekre.
  • Beindítjátok a metabolizmusotokat - a szervezet a következő 24 órában magasabb fordulatokon fog működni.
  • Növelitek a felszabaduló endorfin mennyiségét (boldogsághormon) - elégedettebbek lesztek, és több energiátok lesz.
  • Csökkentitek a stresszt.
  • Javul az étkezési szokásotok és szabályozódik az éhségérzetetek az egész nap folyamán.
  • Megőrzitek a pszichikai nyugalmatokat és javul a közérzetetek.
  • Növekszik a teljesítőképességetek a munka terén és jobban tudtok összpontosítani.
  • Növekszik a fegyelmetek.
  • Javul az alvás minősége.
  • Megnövekszik annak a valószínűsége, hogy nem hagyjátok ki az edzéseket - az esti edzés gyakrabban kimarad, mivel munka után túl fáradtnak érzitek magatokat.
  • Növeli az anyagcserét.


Effektívebb a reggeli edzés?

Annak ellenére, hogy a reggeli edzés rengeteg pozitívumot kínál, a legtöbb fiziológus és szakértő azon a véleményen van, hogy nem az a lényeg, hogy a nap melyik részében égetünk kalóriát.

Az még mindig igaz, hogy: Több kalóriát kell elégetni, mint amennyit beviszünk a szervezetünkbe. Semmilyen professzori titulusra nincs szükségünk ahhoz, hogy megértsük, a kardió edzés időzítése nem lehet az egyetlen meghatározó faktor a zsírégetés terén.

Kommentben osszátok meg velünk a véleményeteket a reggeli edzéssel kapcsolatban, írjátok meg azt is, Ti mikor szerettek inkább edzeni! Természetesen örülni fogunk, ha megosztjátok a cikket a barátaitokkal és ismerőseitekkel is.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,Gym,Prohornonok,proteinek,Fehérje,No fokozó,Vitamin,Testépítés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-08-27 05:45:24
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü