Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Fogyni, fogyni, fogyniii... de minden áron? Tiszta sor. Türelmetlenek vagyunk és máris eredményeket akarunk. Mert ugye amit évek...(vagyis évtizedek) lazsálásával és botrány táplálkozásával magunkra - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Kalandozások az elmebeteg diéták otthonába

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Kalandozások az elmebeteg diéták otthonába
Kalandozások az elmebeteg diéták otthonába
Kalandozások az elmebeteg diéták otthonába
Fogyni, fogyni, fogyniii... de minden áron? Tiszta sor. Türelmetlenek vagyunk és máris eredményeket akarunk. Mert ugye amit évek...(vagyis évtizedek) lazsálásával és botrány táplálkozásával magunkra szedtünk azt természetesen 'last minute' sebességgel szeretnénk ledolgozni. Ilyenkor szoktak jönni az önsanyargató fogyókúrák, az időt és gerincet nem kímélő hasprések, a mágikus léböjt kúrák, az esti hűtőszekrényroham és a teljes megőrülés... az emberi intelligencia is veszélyesen le tud süllyedni, ha a testsúlycsökkentésről van szó.
Tegyünk egy kis képzeletbeli kirándulást kedvenc diétás elmebajaink otthonába... és nézzük meg, miért nem működnek úgy a dolgok, ahogy a nagykönyvben (vagy legalább is a bulvár magazinokban) meg vannak írva...

Rohamdiéta-szindróma. Avagy most 4 hét alatt 3 ruhaméretet is fogyhatsz!

Példákat felesleges írni, a média bugyrai csordultig vannak a különféle elmebeteg anomáliákkal. Főbb ismertetőjele a kegyetlenül leszorított kalória-bevitel, ahol a napi koszt minőségileg bőven hagy maga után kivetnivalót: általában némi zöld növényre van leredukálva és fehérjét is csak jelképes mennyiségben látsz.

A módszer varázsa, hogy ha nem eszel nagyjából semmit, akkor roppant gyorsan (no meg költség hatékonyan) patkolnak el rólad a kilók... Viszont nem érdemes pezsgőt bontani, mert erős a gyanú, hogy az anyagcserebarát és "zsírégető" izomzattól sikerült hamar és hatékonyan búcsút inteni.
Bizony mert (legalább) a testednek van esze: az említett gasztro-sokk hatására éhezni fog, és így a létfenntartáshoz nem annyira fontos izomszövethez fog nyúlni, mintsem a zsírhoz.

Az izomtömeg pedig féltve őrzött kincs.
Függetlenül attól, hogy mit mutat a mérleg, mihelyst izmot is veszítesz, máris meg vagy lőve. A nagyobb izomtömeg nagyobb alapanyagcserével fog megajándékozni a nap minden percében, illetve az izomzat szépen kidolgozott formákat rajzol a testünkre, ami sokkal esztétikusabb látvány, mintha izom híján, elpuhult habformaként virítanánk.

Kis kitérő: Kanapé-diéta szindróma

Természetesen az izomzat fenntartása nemcsak az étrend függvénye. Bár fél siker, ha van egy intelligens táplálkozási trendünk, de emellett ne gondoljunk úgy, hogy miénk a világ, és fel vagyunk mentve a súlyzós edzés alól. A vékonyság közel sem minden! Az izmok határozzák meg a tested formáit, ettől lesz kerek a hátsód, formás a combod, kidolgozott a felső tested, definiált a karod. Azt már meg sem említem, hogy a rendszeres mozgással mennyi ocsmány krónikus betegséget is elkerülhetünk.

Amúgy egy jól megtervezett edzésnek több napig is érezhető a hatása (ha más nem, de a lábunkra mért csapásra a több napos izomláz biztos emlékeztet minden pillanatban..). Vagyis a regenerálódás akár több napig is eltarthat, ami szintén energiaigényes meló a testünk a számára. Szóval emeld fel a feneked, és irány mozogni!
Hirdetés

Visszatérve... mi lenne a fogyás egészséges üteme?
Ha fogyni szeretnél, akkor célszerű hetente nagy levegőt venni és ráállni arra a szemétláda mérlegre. A fogyás egészséges üteme elvileg fél - 1 kg / hét lenne. Ha ez nincs meg, akkor sem borul a bili, hanem a szénhidrátmennyiségen csökkentünk (és a fehérjén, esetleg az egészséges zsíron tolunk felfelé) és várjuk ki, mi történik. A túl gyors fogyás esetén sem borítékoljuk a sikert, mert valószínűleg izmot veszít a szervezet. Ilyen esetben emelj a szénhidrát mennyiségen. (Kivételt jelent, a diéta elején álló, ráadásul nagyobb túlsúllyal rendelkező alanyunk, akinél a nagyobb ütemű fogyás az első időszakban általában csak a vízveszteség jelenti.)

Amit jegyezz meg: ne a testsúlyod csökkentésére koncentrálj, hanem a testzsírod csökkentésére. A különbség hatalmas.

A sütemény-diéta koncepció

Az elmélet valahol úgy szól, hogy mivel úgyis csak a kalória számít, ezért jóformán bárminek nekieshetünk, ami finom, cukros vagy épp lassabban mozog nálunk - és még benne van a napi kalória limitben. Talán eleinte még működhet a dolog, de hosszú távú eredményekre ne számíts.

Ugyanis a kalória nem csak kalória! Egyrészt nem hinném, hogy így bevinnéd a tested (és az izmod) számára szükséges tápanyagot, másodsoron a feldolgozott, finomított, cukrozott vackok szépen megnyomják az inzulinszintet. Az inzulin feladata többek között a tápanyag raktározás, így ez nem épp konvergál a hatkockás hasról és a sivatagszáraz testről kialakított álmainkkal.

A varázsbogyó és a csodaturmix.

Zsírégetők jönnek-mennek... mint a TV-ben, itt is mindig születik egy új csillag... hihetsz bennük vakon... de inkább tanuld meg, hogy itt is érvényes a mondás: most sem fogja más elvégezni helyetted (sajnos...) a munka kemény részét.

A fenti történetből okulván inkább olyan táplálékkiegészítőt kell keresned, melyek megtartják az izomtömeget, és segítenek abban, hogy a lehető legkeményebben dolgoztasd meg őket. Válassz tejsavófehérjét, esetleg edzés előtti energizálókat. Hidd el, jobban fogják támogatni a zsírégetést, mint a csodaszerek. Mert ugye a lényeg, hogy told keményen az edzést, égess el minél több kalóriát, és ne engedd, hogy az étkezés elbénázásával a zsír helyett az izom pusztuljon.

A fenn leírtak ellenére, ha Te még mindig valamilyen gyors, hatékony és rövidtávú megoldásban gondolkodsz, akkor ám legyen, turbó-diéta helyett az alábbi megoldást javaslom...

... némi vizuális megtévesztést keltve máris szedhetjük gyanútlan áldozatainkat!... :))

Aki pedig hajlandó ráállni a nem olyan hangzatos, de leglább valódi eredményeket ígérő, normál diétára, az lesse a folytatást!

Szilvi / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-09-24 08:03:48
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü