Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Miért jobb a magas intenzitású edzés a sima kardió helyett? Mára szerencsére egyre inkább látni már a kommersz edzőtermekben is olyat, hogy valaki sprintel, vagy éppen váltott intenzitású - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Három érv a HIITetlenkedőknek!

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Három érv a HIITetlenkedőknek!
Három érv a HIITetlenkedőknek!
Három érv a HIITetlenkedőknek!
Miért jobb a magas intenzitású edzés a sima kardió helyett? Mára szerencsére egyre inkább látni már a "kommersz" edzőtermekben is olyat, hogy valaki sprintel, vagy éppen váltott intenzitású terheléses kardió edzést végez. A HIIT - azaz a magas intenzitású intervall edzés - létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen immár! Ennek ellenére azonban mégis sokan ódzkodnak tőle, és helyette azt a megoldást választják, hogy órák hosszat sebességi sétálnak a futópadon, mint a hörcsögök a keréken...
Most néhány olyan érvet szeretnénk felsorakoztatni az ilyen típusú edzés mellett, ami talán még több embert győz meg, és áll át az erő sötét (és hatékonyabb) oldalára!

1.) A sprintek és a HIIT optimalizálják az anyagcserét!

Bizonyított tény, hogy szemben a normál kardióval, a magas intenzitású edzés nem csak a terhelés alatt, és röviddel azután, hanem az azt követő 24-36 órában is képes arra, hogy serkentse az alapanyagcserét. Túlsúlyosaknak, cukorbetegeknek, vagy akár pajzsmirigy működési zavarral küzdőknek egyaránt jótékony hatásokkal járhat.

Cukorbetegeknek a magas intenzitású edzés képes javítani az inzulin érzékenységet. A megnövekedett izomtömeg amúgy is "buffer" arra, hogy cukrot pakoljunk bele. Ergó, ha növelik az izomzatot, akkor az ahhoz fog vezetni, hogy mivel annak a glikogén raktárait fel kell tölteni, emiatt több cukrot lesz képes a szervezet felvenni, és nem fog annyi feleslegesen keringni a véráramban!

Hirdetés

2.) Magasabb anabolikus hormon szint!

Számos kutatás szól arról, hogy a magas intenzitású, rövid edzések - amely során erőteljes a savasodás - emelik a GH (azaz a növekedési hormon) szintjét! Bár a hatásmechanizmust nem értjük még pontosan, de ellenben tény, hogy a dolog működik.

Ha tanultál valaha biokémiát, akkor tudod, hogy a tejsav egy részét a máj képes energia szolgáltató vegyületté alakítani (Cori-kör, ha esetleg így már dereng). Szóval azt bizonyították be, hogy minél aktívabban megy ez a folyamat az edzés során, annál magasabb lesz a sportolónál a növi kiválasztás!

A HIIT-tel edzőknél ez azt jelentette, hogy 3 hónapos kísérletben a fehérje szintézisük a megnövekedett GH-nak köszönhetően 2,3 szorosa volt a sima állóképességi edzést végzőkkel szemben! Magasabban dolgozó fehérjeszintézis alatt nagyobb izomtömeg növekedést értünk természetesen!

3.) A magas intenzitású edzés jótékonyan hat a testkompozícióra!

Nem csak arra kell gondolni, hogy a zsírból fog lefaragni az ilyen jellegű terhelés, hanem arra is, hogy segít az izomépítésben is. Gondoljunk csak arra, hogy amíg egy hosszútávos versenyző bizonyos idő után, óhatatlanul fog izmot is veszteni. A szervezet megfújja a vészcsengőt és szépen izmot is fog égetni - lévén fehérjét égetni egyszerűbb az anyagcserének, mint a zsírokat.

Tehát amiatt, hogy a szervezetnek egyszerűbb a fehérjét használni, így a monoton kardió edzés során egy idő után hiába vettél be előtte aminosavakat, fog izmot is bontani a tested...

Ezzel szemben mivel a HIIT során nagyobbrészt oxigénadósságban dolgozol, és az intenzitás akkora, hogy el sem jutsz eddig a fázisig - emiatt izommegtartásra hatékonyabb a magas intenzitású edzés.
Annyira klasszul működik a dolog, hogy kísérletben igazolták, hogy 3 hónap alatt a 20 perces intervalokkal edző sportolók a hagyományos kardiós kollégáikhoz képest 2 kg-val több zsírt veszítettek, amellett, hogy átlagosan 0,5 kg száraz izomzat növekedést mértek az alsó végtagjukon.
Gil / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-10-06 16:13:57
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü