Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az alfa-kardió – avagy requiem az utolsó kilókért. Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira. - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban
Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban
Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban
Az alfa-kardió – avagy requiem az utolsó kilókért. Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira.
Nem egy soha nem hallott csodamódszerről van szó, hanem egy sokak által kitapasztalt módszerről, melyet próbáltunk az előző cikkek során élettanilag is valahogy alátámasztani.
Akit érdekelnek a részletek, a miértek és a háttérben zajló folyamatok, vagy csak szimplán kukacoskodni szeretne, annak ajánlom figyelmébe a sorozat előző két részének átrágását is. Íme a linkek: Hogyan szabadulhatunk meg az utolsó kilóktól? és Folytatjuk a küzdelmet az utolsó kilók ellen, az Alfa kardió háttere.

Első lépésben tehát a zsírmobilizálás maximalizálása lenne a feladatunk. Ehhez hívjuk segítségül a magas intenzitáson végzett (vagyis a laktát küszöb feletti) intervallum kardió edzést, mely olyan nagyfokú hormonális reakciót indít el, mely során a megnövekedett katekolaminjaink nem győzik majd remélhetőleg fokozni nekünk a szénhidrát és a zsír mobilizációt.

De mielőtt mindenki ész nélküli vágtába kezdene, nem árt csínján bánni azért az intenzitással. Minél keményebben végezzük ezt a szakaszt, annál több tejsav keletkezik, melyek viszont az intervallum végeztével előbukkanó zsírsav felszabadulásra és felhasználásra nincsen kedvező hatással.

Na már most ott tartunk, hogy a hormonális reakciók miatt a szerencsétlen zsírsavak ott lébecolnak a véráramban - és nekünk lenne a második feladatunk elfuvaroztatni őket a végső állomásukra, ahol szépen eloxidálódhatnak. Ehhez a folyamathoz az alacsony glikogénkészlet (vagyis az izmokban és májban elraktározott szénhidrát alacsony szintje) teremt kedvező környezetet, no meg persze a jól ismert alacsonyabb intenzitású aerob edzés. Gyakorlatiasabban megfogalmazva: miután végeztünk a magas intenzitású kardió szakaszunkkal, nem somfordálunk el feltűnésmentesen a proteinbárba, - hanem kifújjuk magunkat és visszamászunk a futópadra (vagy bármely más kardió kedvencre) és egyenletes tempóban, alacsonyabb intenzitáson még legaloppozzuk az adagunkat.

Röpke megjegyzés: Azt tudjuk, hogy a tejsav küszöb közelében a legnagyobb a zsír oxidáció, azonban ezen a szinten még a legelszántabb diétázónk is könnyen elhalálozna. Ráadásul az izomveszteség is jelentős mértéket ölthet ilyen kemény edzés mellett, ami viszont mindenképp kerülendő célja lenne a történetnek. Tehát csak óvatosan tekergessük azt az intenzitás gombokat.
Hirdetés

Akkor tehát alfa-kardió a gyakorlatban:

  • 5-10 perc könnyű bemelegítés, szép lassan növelve a tempót.
  • 10-15 perc nagy intenzitású intervallum edzés. Lehetőleg olyan kardiógépet válassz, amihez eddig még nem nagyon szagoltál, mert ebben az esetben jobb lesz a hormonális reakció, több katekolamin szabadul fel és nagyobb lesz a zsírmobilizáló hatás. 5 -7 kör: 1 perc magas intenzitású szakasz (ez a maximális pulzus 80-85 százaléka), majd 1 perc könnyebb intenzitású szakasz.
  • Teljes pihenő 5 percig.
  • 20-40 perces közepes intenzitású, egyenletes aerob mozgás. A pulzustartomány esetén mindenki a zsírégető zónás értéket célozza be (ez persze életkor és sok miegymás függő, de nagyjából a maximális pulzus 70%-án dolgozz.)


Néhány megjegyzés a végére:

Az alfa kardió roppant üdítő élmény lesz, tehát heti legalább három alkalommal mindig ess neki. Íme még néhány segítő - kiegészítő gondolat:

  • Mindenképp azoknak javasolnám, akik az utolsó pár kilóval küzdenek. Említettük már ugye miért...
  • Az alfa-kardiót éhgyomorra végezd (vagy reggel pizsamaváltás után, vagy étkezés után három órával).
  • Az edzés után legalább 1 óráig hanyagold a normál étkezést. 1 óra elteltével pedig főképp fehérjeforrást vigyél be.


Ezek a megszorítások azért fontosak, hogy az inzulinszintet a békasegge alá vigyük, és ne babráljon bele a szépen eltervezett zsírégető folyamatainkba. Ráadásul az éhezési szakasz hatására a növekedési hormon is lelkesen előbukkan, mely szintén a zsír mobilizációt fogja nekünk szorgalmazni. A teljesen kerek történetért és persze a tökéletesség kedvvért jönni fog még pár táplálék kiegészítő, melyeket, ha bedobsz az alfa-kardió és a diétád mellé, - igazán requiemet mondhatsz az utolsó kilóknak.

Szilvi / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Gym,Proteinek,Edzés,No.fokozók,vitaminok,Edzés,Turmix
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2019-07-14 20:31:33
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü