Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
... pedig nem ártana :) Mindig is voltak, és lesznek is olyan tipikus gyakorlatok az edzőteremben, amelyre egy átlagos lány sohasem vetemedne. Felhúzások, kemény guggolások, mellről nyomások és a - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben
Gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben
Gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben
... pedig nem ártana :) Mindig is voltak, és lesznek is olyan tipikus gyakorlatok az edzőteremben, amelyre egy átlagos lány sohasem vetemedne. Felhúzások, kemény guggolások, mellről nyomások és a további rettegett gyakorlatok... nehezek, cseppet sem nőiesek, és még újságot sem lehet olvasni közben. Egy átlagos lány sohasem vállalkozna a kivitelezésük. A kérdés az, hogy Te vajon több vagy, mint az átlag?
Szóval nézzük meg, melyek ezek a gyakorlatok.

1: A felhúzás: az egyik legjobb összetett gyakorlat a hátsó mozgáslánc megdolgoztatására. (Igen, ide a fenék és egyéb olyan izomcsoportok is beletartoznak, melyek kimondottan izgatják a lányok - vagy inkább mind a két nem... - fantáziáját.) Nem kell parázni, a derekunk nem ettől lesz vastag (a szombat esti koktél-láz, és a vasárnapi ebéd inkább lehet a ludas), viszont megerősíti a hát és a gerincmerevítő izmokat. Ez pedig azért jó pont, mert erősebb háttal könnyebben tudunk bevásárlószatyrokat, gyereket, ruhákat és más egyéb fontos dolgokat cipelni. De most megkomolyodva: a szabályos végrehajtás itt is kiemelkedően fontos - legjobb, ha megkérsz egy szakavatottabb embert a témában

2: Húzódzkodás bicepszre: bár húzódzkodni kevés lány tud, viszont szinte minden teremben akadnak húzódzkodó gépek, vagy szépszál legények, akik segítenek fogni a bokánkat - mellyel aztán könnyítve a testsúlyunkon már megfelelően tudjuk kivitelezni a gyakorlatot. A bicepsz edzésére amúgy gyakran kritikus pont a legtöbb lány esetében. Ígérem, hogy a rendszeres bicepszezéssel nem fogsz egy hónap múlva szkander-bajnokságon indulni a férfi mezőnyben - ellenben lehet, hogy szép formás karok fognak kilógni az ujjatlan felsőd alól.

3: Döntött törzsű evezések: általában a kemény hátedzések sem vezetik a legtöbb lánynál a népszerűségi listát. Pedig a precízen kivitelezett evezésekkel nem lesz olyan rettenet hátunk, mint az egykori NDK-s úszónőknek, viszont olyan formásan kidolgozott felsőtestre tehetünk szert, amely nem csak egészségesebb tartást ad, és szépen mutat, hanem optikailag még kisebbé is teheti az esetlegesen túl széles csípőnket. Kellemes mellékhatásként még megjegyzendő, hogy itt is egy összetett gyakorlatról van szó: vagyis sokkal több izmot vonunk be a melóba, nagyobb súlyokkal lehet dolgozni, jelentősebb kalóriadeficitet elérve - és így talán kevesebb eséllyel parkol le a zsír a hasadon és a combodon.
Hirdetés

4: Tolódzkodás: ha tricepsz, akkor általában a lehetőségek tárháza a csigás megoldásoknál rögtön ki is merül. Most még nem riogatok senkit a szűknyomással (pedig nálam nagy kedvenc...), azonban ha nem akarjuk, hogy egyszer csak a felkarunk alsó részén lifegő bőr önálló életre kelljen, akkor itt sem érdemes elkerülni az alapgyakorlatokat. A tolódzkodás ráadásul azért is jó, mert számos könnyített formája létezik, így mindenki megtalálja azt a szintet, amit már tökéletesen belerakhat az edzéstervébe.

5: Egylábas kitörés: a csordaszellem mindenkit a tárogató gépek felé vonz, azonban ha szép feneket és combokat szeretnénk, akkor az egylábas kitörések lesznek az igazi barátaink. Külön piros pont, hogy a fél lábon végzett gyakorlatokkal a csípőerőt és a stabilitást is növelhetjük, melyek majd elengedhetetlenek olyan gyakorlatoknál, mint a jó öreg guggolás.

6: Döntött törzsű oldalemelés: bár egyből ámblokk az egész hátsó váll edzését beírhatnám a népszerűtlenségi kategóriába, mivel ez az a terület mellyel a lányok egyáltalán nem foglalkoznak (és persze nem azért, mert a sok összetett hátgyakorlaton lelkiismeretesen terhelik ezeket az izomrostokat is). A szép kerek vállakhoz elengedhetetlen a váll hátsó részének edzése - tehát vagy válogass a hátsó delta gyakorlatainak palettájából, vagy eddzél kemény összetett gyakorlatokkal. De a legjobb, ha csinálod mind a kettőt.

7: Guggolás normális súllyal: optimistán javuló tendenciaként fogható fel, hogy a lányok többsége kezd lassan beállni a rúd alá. Sajnos sokan nem bíznak magukban, és képességükhöz mérten elég csekély súllyal guggolnak. Ha edzett vagy, és megy a helyes mozgásminta, akkor nyugodtan növeld a terhelés, és dobj annyi tárcsát a rúdra, hogy ne akarj 8-10 ismétlésnél többet kivitelezni. Ne feledd, egy valamire való lábedzés alapköve mindig a guggolás lesz és nem váltható ki holmi combtárogató megoldásokkal.

Összegezve: ha eddig női magazinokon nevelkedett az elméd és a tested, de most kedvet kaptál ezekhez a feladatokhoz - akkor a weblapunkon a Gyakorlat-adatbázisunkban utána tudsz nézni a helyes végrehajtási módról, - vagy kérj edzői segítséget!

A fenti gyakorlatok jó része azért megkövetel egy bizonyos edzettségi szintet, de ha nem vagy újonc a terepen, akkor nyugodtan illeszd be őket az edzésedbe! Ami roppant fontos: a súlyok nagysága sohase menjen a szabályos kivitelezés rovására - mindig szépen fokozatosan emeld a terhelést.

Ne felejtsd el, ha szép formás testet akarsz, akkor azt bizony nem a szél fogja neked összefújni - hanem keményen küzdeni kell érte. És Te keményebb vagy, mint az átlag!

Szilvi / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-10-06 16:14:40
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü