Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Megértjük, ha kissé kérkedve állsz a fehérjeporokhoz, és azt is, ha a shakerről az edzőterem kondiszörnyé gyúrt monstrumai jutnak az eszedbe. Ugyanakkor azt is tudnod kell, hogy ők nem fehérjeturmix - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Ezért kéne neked is fehérjeturmixot innod

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Ezért kéne neked is fehérjeturmixot innod
Ezért kéne neked is fehérjeturmixot innod
Ezért kéne neked is fehérjeturmixot innod
Megértjük, ha kissé kérkedve állsz a fehérjeporokhoz, és azt is, ha a shakerről az edzőterem kondiszörnyé gyúrt monstrumai jutnak az eszedbe. Ugyanakkor azt is tudnod kell, hogy ők nem fehérjeturmix miatt lettek olyan indokolatlanul nagydarabok. Spoilerezünk egy kicsit: a protein shake még neked is hasznodra válhat.
Mivel rendszeresen mozogsz (ugye?!), ezért szervezeted közben szépen használódik: ilyenkor a tested az átlagosnál több energiát használ el, az elektrolitok (ásványi anyagok és nyomelemek) is gyorsabban ürülnek a testedből, az izmaid és ízületeid pedig a megszokottnál nagyobb terhelésnek vannak kitéve.

Testedet tehát minden edzés után újra kell tölteni, és hagyni kell regenerálódni, különben nem tudsz maximálisan edzeni, így a szervezeted sem tud alkalmazkodik a terheléshez, a nagyobb izmok pedig elmaradnak, arról nem is beszélve, hogy akár még az immunrendszered is gyengülhet.

Regenerálódni tehát legalább annyira fontos, mint edzeni. Ennek pedig egyik alapvető feltétele a megfelelő mennyiségű (és minőségű) fehérje bevitele. A helyzet az, hogy sportágtól/edzéstől függetlenül ez fejlődés kulcsa.

Ennyi fehérjére van szükséged

  • Egy átlagembernek naponta kilogrammonként fél és egy gramm között lenne az ideális. (Ha mondjuk 82 kg vagy, akkor ez 41-82 grammot jelent.)
  • A sportolóknak (és vegyük ide azokat is, akik hetente minimum kétszer-háromszor elmennek futni, vagy pl. crossfit edzésre) viszont a napi 1 gramm/testsúlykilogramm fehérjebevitel lenne a legtökéletesebb.


Hogyan jutsz fehérjéhez?

A válasz arra, hogy mit egyél: lehetőleg természetes proteinforrásokkal próbálkozz. Már ezerszer leírtuk, de nem árt átismételni:

  • A tejtermékeknél a tej, a túró és a joghurt helyett a sajtfélékkel próbálkozz, például parmezán sajttal (36 g/100g), a goudaival, az edámival (25g /100g) vagy a mozzarellával (19g/100g).
  • Halat is egyél bátran, ugyanis ez is kiváló fehérjeforrás, főleg a tőkehal és a tengeri lazac (24g/100g),
  • Persze a klasszikus pulyka- és a csirkehús sem maradhat ki a sorból, ezek 100 grammja kábé 24 gramm fehérjetartalmaznak és még sovány húsok is.
  • És akkor sem kell lemondanod a fehérjéről, ha nem eszel húst vagy állati eredetű ételt - ebben a listában egyébként remek köreteket is találsz:

És persze ott vannak még a különböző fehérjeporok, amit vízzel vagy tejjel összekeverve turmixként fogyaszthatsz - de egyébként tehetsz még bele gyümölcsöt, esetleg túrót is, ha további tápanyagokat szeretnél bevinni.
Hirdetés



  • Naponta maximum 2 turmixot fogyassz: egyet mindenképp az edzés után hagyj. A szervezet még reggel ébredés után tudja a legjobban hasznosítani a fehérjét, ekkor van ugyanis a legjobban kiéhezve a tápanyagra a hosszú alvás után.
  • Edzés után lehetőleg tejsavó fehérjét tolj be, ez a leggyorsabb felszívódású turmix - az Iso Whey Zero például tökéletes választás lehet.
  • Ha sokat edzel és állandóan kimerültnek érzed magad, vagy könnyen megbetegszel, akkor át kell gondolni, hogy vajon elég fehérjét viszel-e be a szervezetedbe.
  • Fontos, ha bármilyen ételallergiád vagy intoleranciád van, akkor azt a fehérje kiválasztásánál is vedd figyelembe.
  • Ha laktózérzékeny vagy, akkor a tejsavó fehérjék közül az izolátumokat, hidrolizátumokat fogyaszd, vagy válassz marha fehérjét, esetleg növényi fehérjeforrást. Ha tejallergiád vagy tejfehérje allergiád van, akkor mindenképp a marha fehérje vagy növényi fehérje lesz a megoldás. A vegánok és vegetáriánusoknak pedig a növényi fehérjékkel próbálkozhatnak.


Fontos róla tudnod, hogy ez nem fogja elvégezni helyetted a munkát, és nem is helyettesíti a változatos, tudatos és egészséges étrendedet, de egy tök jó kiegészítése lehet annak.





Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Gym,Proteinek,Edzés,No.fokozók,vitaminok,Edzés,Turmix
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2019-11-25 05:53:48
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü