Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Sokakban felmerül rohanó életmódunk mellett a kérdés: „Mikorra tegyem az edzést?” - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Edzésidő: reggel vagy este?

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Edzésidő: reggel vagy este?
Edzésidő: reggel vagy este?
Edzésidő: reggel vagy este?
Sokakban felmerül rohanó életmódunk mellett a kérdés: „Mikorra tegyem az edzést?”
Rengeteg tényező befolyásolja a napirendet, és persze tőled is függ, hogy mikor érzed magad igazán elemedben! Mindenképp
saját életritmushoz igazítsd az edzést, arra
az időpontra, amely a leginkább megfelelő számodra. Persze vannak érvek a reggeli-és
a délutáni edzések mellett, de hidd el, az a lényeg, hogy elkezdd és a lehető legnagyobb energiabedobással csináld végig a napi adagod. Járhatsz edzőterembe, futni, csoportos órákra, de végezheted otthon is a tornákat!
A reggeli edzés mellett szóló érv, hogy glikogén készleteid kimerülnek éjjel, alacsony glikogénszint mellett pedig erőteljesebb a zsírégetés.
Reggel viszont nem mindig vagyunk topformában, teljesítőképességünk csúcsán, és egy nem full intenzitással végzett edzés nem is hozza meg a várt eredményt. Sokan viszont délután kerülnek igazán elemükbe! Nekik később ébred fel a szervezetük, így a reggeli edzés kínszenvedés is lehet. Nagyon fontos, hogy habitusod és céljaid szerint határozd meg az edzésed időpontját.
Ha a fogyás/szálkásodás a célod, próbáld ki a reggeli edzést és lehetőség szerint csak egy kis fehérjét vigyél be előtte.
Az éjszakai böjtöt megtörő reggeli tápanyagai épülnek be a legjobban. Egész éjjel koplalsz és egyszerre csak jön az üzemanyag.
A testednek fel kell tankolnia, tartalékolnia az energiát. Ezért nagyon nem mindegy, hogy mit eszel ilyenkor. Ha kenyeret eszel először, a CH fog beépülni, ha fehérjét, akkor az. Gyúrós körökben is elfogadott szálkásítási technika az éhgyomri kardiózás.
Előtte csak proteinpor vízzel. Az izom nem épül le (fehérjepótlás), a szervezeted viszont kénytelen a zsírpárnákhoz nyúlni, ha energiát akar nyerni az intenzív edzéshez. Edzés után aztán jöhet a szénhidrát, mert ilyenkor - főként intervall edzés után - annyira fel van gyorsulva az anyagcsere, hogy egy szerényen kiporciózott szénhidráttartalmú reggelit simán lepörget az EPOC-hatás (edzés utáni kalória-felhasználás) és nem fog elraktározódni. Nem is mindenki bírja, így hosszútávon az éhgyomri edzések elég kimerítőek tudnak lenni.
De ha egy héten egyszer-kétszer sikerül kivitelezni, sokat nyerhetsz vele. Enélkül is elérheted a célodat, de ez egy olyan befektetés, ami - ha egyébként is mértékletesen táplálkozol - gyorsan megtérül. A korai órákban végzett edzés ezek mellett még egész napra ellát a megcsináltam érzéssel.
A tudat, hogy elvégezted az aznapi edzésedet magabiztossággal és elégedettséggel tölt el.
Ez az egész napos jókedv pedig könnyen sodorhat egy délutáni, örömből fakadó, spontán edzésbe.
Ha az izomépítés, formásodás az elsődleges célod, mindegy mikor edzel és ebben az esetben, edzés előtt 1-2 órával vigyél be valamennyi szénhidrátot és fehérjét.
Edzés után izmaidnak mindig szüksége van fehérjére! Fehérje nélkül lehetetlen az új izomszövet létrehozása, sőt, még a meglévő izomzat megtartása is. Nagyon sokszor előjön a következő probléma: sokat edzem és intenzíven is, mégsem fejlődöm, nem leszek izmosabb. Ezt pofonegyszerű orvosolni! Edzés után fél órán belül fehérjét kell fogyasztani.
Fehérje nélkül nincs izomépülés! Az, hogy a fehérjét milyen formában viszed be, már rajtad múlik. A hús, a hal, a tojás, a túró mind nagyszerű fehérjeforrások. Törekedj arra, hogy minél többet fogyassz ezek sovány változataiból és rendben lesz az izomfejlődésed.
Majd az étrendben is látod, nagyon sok lehetőség van egészséges, finom fehérjebombák elkészítésére, de biztosan van, hogy sietsz és nincs időd az edzés utáni megfelelő étkezésről gondoskodni. Ilyenkor jó megoldás egy fehérje turmix vagy egy üdítő BCAA ital!

A fenti érvek megfontolandóak, mégis azt tanácsoljuk hogy edzésidőd meghatározásánál az ésszerűség vezéreljen. Ha délelőtt dolgozol vagy tanulsz és az egész délutánod szabad, akkor tedd csak későbbre az edzést. Ha nem tudsz gyermekeddel együtt edzeni, akkor oldd meg a tornát az alvásidejében. Ha a koránkelés gondolatától is borsózik a hátad, ne erőltesd! Akkor eddz, amikor neked kényelmes, és jól esik.
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Prohormon,edzés,bcaa,fitness,testépítés,gym,protein,no fokozó
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-06-21 16:17:24
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü