Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az edzésről már sokat írtunk, mindenki egyértelmű a jelentősége a fejlődéshez. Azonban a siker nem csak ezen múlik! Hiába edzettél minden alkalommal kőkeményen, ha a regeneráció nem megfelelő! Nézzük - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!
Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!
Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!
Az edzésről már sokat írtunk, mindenki egyértelmű a jelentősége a fejlődéshez. Azonban a siker nem csak ezen múlik! Hiába edzettél minden alkalommal kőkeményen, ha a regeneráció nem megfelelő! Nézzük a sikeres testépítés ezen - elhanyagolt, ámde ugyanolyan fontos - oldalát is meg közelebbről!
A regenerációban egyre nagyobb teret kap az SMR henger. Van aki többet, van aki kevesebbet, de van aki egyáltalán nem hallott róla, így most mindenki kicsit jobban megismerheti ezt az eszközt!

Egy kis kötelező anatómián essünk gyorsan át...

Ahhoz, hogy jobban lássuk mi ez, kicsit bele kell mennünk némi anatómiai területre. Próbáljuk egyszerűen, hogy mindenki megértse a lényeget! :) A fascia (ez magyarul az izompólya) a kötőszövet egyik típusa, mely a testben található legelterjedtebb szövet, így az izmokat és a szerveket is körülöleli.

És ez miképp jön ide? Úgy, hogy az izom flexibilátása, hidratáltsága döntő szerepet játszik a maximális teljesítőképesség elérésében, valamint a két legfontosabb teljesítménycsökkentő tényező: a fáradtság és a sérülés csökkentésében, illetve elkerülésében. Te is láthatod, hogy ezek azok a faktorok, melyek valóban a leggyakrabban az utadba szoktak állni.

A myofascia (ez az izompólya egyik fajtája, pontosabban az, amely az izomzatot körülveszi - csak hogy ismét roppant okosodjunk...) legfőbb tulajdonsága a rugalmasság és az adaptációra, azaz alkalmazkodásra való képesség.

És most jön képbe a fenn említett SMR henger!

Ugyanis az SMR henger használatával nő az izmok rugalmassága, így az izmok hatékonyabban érik el természetes hosszukat. Ez a hatás az izomzat megnövekedett véráramlásának és oxigén-ellátásának, és ezzel párhuzamosan a hegszövet és az izomfeszülések csökkenésének eredményeképpen jön létre.

Ebből Te mit érzel a gyakorlatban?

Azt, hogy nő az izmok teljesítőképessége, terhelhetőbb lesz a tested mind a sportolás, mind a hétköznapok során.

A hengerek segítenek feloldani a letapadásokat és az összenövéseket az izompólyában és az izomzaton belül, fokozzák a vérkeringést és elősegítik az izom gyorsabb regenerálódását.

A sérülések megelőzése szempontjából is ugye hasznos - ahogy már említettük - mert az izmok akkor funkcionálnak optimálisan, ha kellőképpen rugalmasak, hidratáltak és erősek.
Masszőrhöz Neked sem, nekem sem, és sokaknak nincs lehetősége elmenni.

Ez a henger viszont pont olyan, mintha lenne egy külön bejáratú házi masszőröd! Az SMR hengerek ugyanis lehetővé teszik az "önmasszázst". Segítséget nyújtanak az edzés előtti bemelegítésnél az izomzat sportolásra való felkészítésében, de sport utáni nyújtásra, lazításra is alkalmasak.

Az SMR henger ráadásul ennél többre is képes.
A hengerrel végzett különböző funkcionális gyakorlatok segítik a helyes testtartás kialakítását, a mozgáskoordinációt és fejlesztik a core izmokat. A masszázs segítségével a fascia hidratáltsága serkenti, javítja és visszaállítja az ízületi mozgástartományt, csökkenti és megakadályozza az izom sérülését és fájdalmát, elősegíti az izomzat regenerációs folyamatait, így növelve a mobilitást, flexibilitást, ezáltal a teljesítményt is.
Hirdetés



A webmagazinunk segítségével igyekszünk pontos leírásokat adni a gyakorlatokról, a masszázs technika elvégzéséről, illetve arról, hogy milyen hengert is érdemes választanod! TARTS TOVÁBBRA IS VELÜNK!

Gyulai Barbara, BLACKROLL® szakmai koordinátor cikke alapján készült az írás.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,Gym,Prohornonok,proteinek,Fehérje,No fokozó,Vitamin,Testépítés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-08-10 14:02:33
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü