Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Első cikkünkben megbeszéltük, hogy mire figyelj oda, amikor elkezdesz diétázni. Mik a legfontosabb szabályok, amikkel tisztában kell lenned. Elmondtuk, hogy miként történik meg a fogyás folyamata és - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Diéta alapja - Második rész

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Diéta alapja - Második rész
Diéta alapja - Második rész
Diéta alapja – Második rész
Első cikkünkben megbeszéltük, hogy mire figyelj oda, amikor elkezdesz diétázni. Mik a legfontosabb szabályok, amikkel tisztában kell lenned. Elmondtuk, hogy miként történik meg a fogyás folyamata és mi az első 5 alappillér. Most pedig részletesen elmagyarázzuk, hogy miket kell enned és miért fogsz tőlük fogyni.
Egy rendes étrend nélkül szinte lehetetlen fogyni.
Természetesen lehetséges, de csak akkor, ha annyit sportolsz, hogy a bevitt kalóriákat ellensúlyozod. Könnyebb tehát odafigyelned az étkezésedre és nézni, ahogy szaladnak le a kilók. Úgy is gyorsan fogsz fogyni, ha koplalsz csak gyorsan vissza fogod szedni a leadott kilókat és nem lesz formás az alakod, az izomvesztés miatt.

A kiszámítás és matek

Egy nőnek általában 2 - 2,5 gramm fehérjére van szüksége testsúlykilógrammonként és 0,5 - 1 gramm szénhidrátra. Természetesen figyelni kell a zsírbevitelre is, mert ez is segíti a fogyást. Nagyobb telítetlen zsírbevitelnél a testünk jobban elkezdi bontani a zsírtartalékokat, mint azok nélkül.

Mit is jelent ez?

Amennyiben 70 kiló vagy, akkor 140 gramm fehérjére van szükséged. Ez azért fontos, mert a bevitt fehérjék segítenek az izmok megtartásában. Ez lényeges, mivel az izmok adják meg a bőröd feszességét és könnyebb súlyt veszítened, ha több izom van rajtad. Az izmoknak kalóriaszükségletük van, így minél több van belőlük, annál könnyebb fogynod.
Ebből kifolyólag fontos az izmok megtartása, mert sikeresebbé teszik a diétázást és formásabb lesz az alakod. A feneked is attól lesz szép kerek, ha izmos és nem attól, hogy jó sok zsírt lefogysz. Természetesen, ha sok zsír takarja, akkor nem fog látszódni a kereksége.
Megfelelő fehérje források: csirkemell, pulykamell, tilápia, tonhal, zsírszegény túró, cottage cheese
A szénhidrátbevitelnél is úgy kell számolni, mint a fehérjéknél csak kisebb mennyiségben. A csökkentett szénhidrátbevitel miatt kevesebb kalória fog a szervezetedbe jutni. Így el fog indulni a fogyás, de a nagyobb mennyiségű fehérjétől az izmok megtartása könnyebb lesz, így nagy mennyiségben fogsz zsírból fogyni.
A lényeg tehát, hogy a sok fehérjétől maradnak az izmok, a kevesebb szénhidráttól pedig a kilók fognak lemenni. Megfelelő szénhidrát források: basmati rizs, barna rizs, bulgur, quiona, zabpehely, édesburgonya

A zsírbevitelre is figyelni kell, mert a sok kieső kalória pótlása fontos. Ezt pedig telítetlen zsírokból lehetne a legjobban. Ezeket olajokból tudod bevinni. Ilyen például a lazacolaj, lenmagolaj, tökmagolaj.

A fehérjéken, szénhidrátokon és zsírokon kívül nagyon fontos a zöldségek fogyasztása. Figyelj arra, hogy a lehető legtöbb zöldséget fogyaszd el.
Ezek lassítják az ételek felszívódását, ezért lassabban fogsz megéhezni. Vigyázz, hogy kukoricát, répát, babot, lencsét, borsót, zellert, céklát ne fogyassz diétábán. Ezeknek már jelentősebb szénhidráttartalma van. Ha nem diétázol csak egészségesen étkezel, akkor nyugodtan fogyaszd őket!

Figyelj tehát az étrendedre és kezdj el fogyni. Elsőre lehet kicsit nehéz lesz, de az eredmények nem fognak elmaradni!
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, prohormon
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-05-25 20:47:11
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü