Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
3 tömegnövelő technika, amely működik! Mindig újabb és újabb módszerekről beszélnek, amik még hatékonyabbá tudják tenni az izomtömeg növelést. Már valóban annyiféle és fajta módszer van, hogy a - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Bizonyított izomtömeg növelő módszerek

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Bizonyított izomtömeg növelő módszerek
Bizonyított izomtömeg növelő módszerek
Bizonyított izomtömeg növelő módszerek
3 tömegnövelő technika, amely működik! Mindig újabb és újabb módszerekről beszélnek, amik még hatékonyabbá tudják tenni az izomtömeg növelést. Már valóban annyiféle és fajta módszer van, hogy a kevésbé rutinosak azt se tudják, hová kapják a fejüket és melyiket próbálják ki. Most igyekeztünk összegyűjteni azokat a módszereket, amelyek valóban sokak által működőkepésnek ítéltettek a gyakorlatban!
Az alábbi három módszer mind remekül alkalmazható már olyan 1-1,5 éves edzésmúlttal a hátunk mögött. Azoknak, akik heti 3 edzés mellett szeretnék a legtöbbet kihozni magukból, azoknak javasoljuk ezeket az egyszerűségükkel nagyszerű tömegnövelő módszereket!

A piramis módszer

A piramisozás egy széles körben használt módszer, aminek a lényege, hogy sorozatról sorozatra csökkented az ismétlés számot, míg a súlyt növeled.

Példánk legyen a fekvenyomás - és akkor egy normál piramis így néz ki:

  • 1. sorozat 10-12 ism. 68 kg-mal
  • 2. sorozat 5-6 ism. 80 kg-mal
  • 3. sorozat 3-4 ism. 93 kg-mal
  • 4. sorozat 1-2 ism. 100 kg-mal


A piramisok alkalmasak erő és tömegnövelésre egyaránt. Amikor a piramis "csúcsa" közelében vagy, akkor mindenképpen szükséges biztosító ember.

A piramis lehet emelkedő, csökkenő, vagy a kettő kombinációja. Emelkedő, amikor a súlyt növeljük, és az ismétlés számot csökkentjük. A csökkenő (ennél kicsit több bemelegítés szükséges) esetében fordítva, a max-ról csökkenünk visszafelé. Az emelkedő-csökkenő pedig amikor felmegyünk mondjuk a maximum közeli súlyig, 1-3 ismétlésekig, és onnan a következőben megint vissza 3-4, majd 5-6 stb.

A hullám módszer

Személy szerint nálam ez a módszer jobban működött mindig, mint a piramis. Ennek a módszernek a lényege, hogy két lépcsőben csinálunk egy emelkedő piramist. Nagyon rövid idő alatt komoly erőszint növekedést képes hozni, emellett tömegben is pakol fel bőven.

Ez a fajta ismétléses rendszer egy picit hasonlít arra amit a Kezd el a kettlebellt című könyvében Pavel is leírt, igaz ő úgy nevezi, hogy "létra".

A fenti fekvenyomós példát újra elővéve, a hullámunk úgy épülnek fel:

  • 1. sorozat 10-12 ism. 68 kg-mal
  • 2. sorozat 5-6 ism. 80 kg-mal
  • 3. sorozat 3-4 ism. 93 kg-mal
  • 4. sorozat 10-12 ism. 68 kg-mal
  • 5. sorozat 5-6 ism. 85 kg-mal
  • 6. sorozat 3-4 ism. 93 kg-mal


A második hullám során sok esetben a használt súlyok kisebbek lesznek első néhány edzésen a fáradság miatt, nem ciki visszavenni 5-10%-ot a használt súlyokból.

Német Mennyiségi Edzés (GVT)

Bár sokak szerint idejét múlt, de még mindig olyan pumpáltságot ad, mint talán semmi más - ez a 10x10 ismétléses német mennyiségi edzés. Lehet kritizálni, hogy az erőszint csökkenni fog a használata alatt, mert nem nyúlsz nagy súlyokhoz, de az izomtömeg növelésére kiválóan alkalmas. Egy 4-6 hetes ciklus alatt már érezhető az eredménye.

A módszer rém egyszerű: válasszunk olyan súlyt egy alapgyakorlatban, ami az 1RM-ünk (egy ismétléses maximumunk) olyan 60-65%-a és végezzünk el 10 sorozatban 10 ismétlés szettenként. A pihenőidő ne legyen több, mint 90 mp, de inkább az 1 perces pihenőkre menjünk rá.
Gil / FitBuilder TEAM
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,Gym,Prohornonok,proteinek,Fehérje,No fokozó,Vitamin,Testépítés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-09-07 19:39:17
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü