Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Túl nagy intenzitással és, vagy túl gyakran. A túl nagy intenzitású, vagy a túl gyakori edzést azért vettem elsőnek, mert ezzel találkoztam és találkozok a legtöbbször. Alapvetően mindenki - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész
Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész
Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész
Túl nagy intenzitással és, vagy túl gyakran. A túl nagy intenzitású, vagy a túl gyakori edzést azért vettem elsőnek, mert ezzel találkoztam és találkozok a legtöbbször. Alapvetően mindenki türelmetlen, mert eredményeket akarnak lehetőleg azonnal...
Sok újonc emiatt nemes egyszerűséggel átugorja a kezdő részt, és egyből izom csoportonként osztott, heti 5-6 napos edzéstervvel kezdi a súlyzós karrierjét.
Ez igazán kiváló húzás ha a cél a minél előbbi túledzés (túledzettségnek nevezzük azt az állapotot, amikor a terhelés mértéke már meghaladja azt a szintet, hogy abból szervezet regenerálódni tudjon, és romlik a teljesítmény, izomépítés helyett izmot veszítünk...stb. hamarosan bővebben tárgyaljuk majd ezt is egy önálló cikken keresztül), vagy a sérülés a cél.
A súlyzós edzés kezdetben egy a szervezet számára szokatlan, nagy megterheléssel járó inger. Itt is igaz kell legyen a fokozatosság elve, hogy az izmok és kötőszövet, a keringési rendszer, egyéb szervrendszerek fel tudja venni a ritmust. Kevesen tudják,de a központi idegrendszernek is adaptálnia kell, hogy most egy újfajta inger éri majd a testet.
Ezt a fokozatos terhelést egy hosszabb kihagyás például sérülés után is, be kellene tartani. Sőt később majd el kell kezdeni ciklusozni is, ahol nehéz és könnyű súlyos ciklusok, eltérő időbeli terheléseknek kell (kellene) majd váltania egymást.

Sokan úgy gondolják az izomláz amolyan egységeses mértékegysége, sőt indikátora annak, hogy mennyire volt hatékony az edzés. Főleg fiatal srácoknál jellemző, hogy akkor voltál "kemény" ha 4 napig nem bírod felemelni a karod vagy lépcsőzni a lábaid miatt úgy égnek.
Ez a "no pain, no gain" mantra amit beléd vernek sok helyen egyetlen szépséghibája, hogy nem működik egész évben, nem lehet egyszerűen mindig maximális terhelést adni túl gyakran a szervezetnek.
Ez összefüggésben áll azzal, hogy a magazinokban szereplő edzéstervek tetemes hányada totálisan használhatatlan az átlag embernek, mert a legtöbb eleve úgy van felépítve,hogy anabolikus szteroidokkal megtámogatott regenerálódásra és intenzitásra van kihegyezve.

Gil / FitBuilder Team
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,Gym,Prohornonok,proteinek,Fehérje,No fokozó,Vitamin,Testépítés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-09-07 19:40:25
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü