Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az anabolikus ablak igazság vagy mítosz? Biztosan Ön is találkozott a környezetében olyanokkal, akik az edzőteremben tett nagy erőfeszítés ellenére sem érik el az elképzelt eredményeket. A másik - Testépítés, Body building magazin
részletek »

Az anabolikus ablak igazság vagy mítosz?

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Az anabolikus ablak igazság vagy mítosz?
Az anabolikus ablak igazság vagy mítosz?
Az anabolikus ablak igazság vagy mítosz?
Az anabolikus ablak igazság vagy mítosz? Biztosan Ön is találkozott a környezetében olyanokkal, akik az edzőteremben tett nagy erőfeszítés ellenére sem érik el az elképzelt eredményeket. A másik oldalon állnak azok a tornászok, akik nagyon gyorsan és jó minőséggel haladnak. Mi a különbség köztük? Az anabolizmus és magának az izomtömeg növekedésének folyamata több dologtól függ: -Tréning -Táplálkozás -Regeneráció
Az edzés azonban nem a legfontosabb összetevő ebben a bonyolult rendszerben. Fő feladata az izomsejtek növekedésre való stimulálása, mégpedig destrukciójuk által. Igen, az edzés izmainkra katabolikus módon hat (a katabolizmus vagy katabiózis egy metabolikus fázis, amely során a bonyolult biomolekulák legtöbbször a biokémiai reakciók kaszkádjában kisebb és egyszerűbb molekulákra bomlanak), egyszerű emberi nyelven az izomtömeg bomlásának folyamatáról van szó.

Sokkal jelentősebb terület a táplálék területe, amely egyenesen összefügg a regenerációval. A fő célnak a sérült izomrostok mielőbbi regenerációjának kellene lennie. S most eljutottunk mai cikkünk témájához - anabolikus ablak.

Mi az az anabolikus ablak?

Az anabolikus ablak az edzés utáni időszak, amikor a test sokkal hatékonyabban képes felhasználni a tápanyagokat, mint a nap bármelyik más szakaszában. Ezért jó, ha minőségi tápanyagokat kap, amelyek maximalizálják az új izomtömeg növekedését. Ez az időszak minden egyes embernél más ideig tart. Változó tényezők befolyásolják, mint az: edzés, az edzés előtti étel, az edzés alatti szupplementáció és természetesen minden egyed szervezeti struktúrája.

Az irodalomban leggyakrabban 0 - 90 perces időtartammal találkozhatunk az edzés befejezése után.
Azt állítják, hogy teljes mértékben legfontosabb éppen az első 15 perc. Ez az idő szorosan összefügg egy belső szervvel - a pankreásszal, amely ebben az edzés utáni időszakban kezdi el működését - az inzulintermelést (az inzulin a legerősebb anabolikus hormon). Annak okán, hogy a vér mindig az izmokban van, nem ajánlott a szilárd élelem fogyasztása. Ebben az időszakban ideális a hidrolizált aminosavak + kis mennyiségű egyszerű cukrok, pl. dextróz formájában (szőlőcukor) felvétele. További fontos órák állnak még mindig előttünk.
Gyerünk a következő lépésre. Körülbelül 30 - 40 perc után fogyaszthatja az egyszerű szacharidok következő adagját (30 g dextróz) és egy mérőedény hidrolizált proteinterméket.

Miért szükséges az edzés után az egyszerű szacharidok fogyasztása?

A test az edzés után elsősorban a cukorszinteket tölti fel. Elsőként a májglikogént, később az izomglikogént. Az izomglikogén feltöltése két napig is eltart. Emiatt szükséges a jó minőségű étkezés nem csak az edzés napjaiban, hanem a szabadnapokon is.
Izomglikogén - csak egy konkrét izom szükségleteihez bomlik fel és a keletkezett glükóz tovább metabolizált, mint az izmok munkájához szükséges energiaforrás. A glikogén szintézisének gyorsaságát és ennek lebontását három hormon irányítja:
  • Inzulin
  • Adrenalin
  • Glükagon


60 - 90 perc után érkezik el az ideális idő, amikor az első szilárd ételt fogyaszthatja. Itt is be kell tartania bizonyos szabályokat, hogy hasznára legyen a testének. Több tanulmány bizonyította, hogy ebben az időszakban nem alkalmas a magas zsírtartalmú ételek fogyasztása, mivel jelentős módon negatívan befolyásolják a regeneráció folyamatait. Ajánlatos a könnyen emészthető étel fehérjékkel és komplex szénhidrátokkal (szacharidokkal) kombinálva, pl. csirke- vagy marhahús párolt rizzsel vagy burgonyával.
Hirdetés

Új trendek az edzés utáni szupplementációban

Amennyiben az Ön edzés előtti élelmének része legalább 20 g fehérje, nem kell sietnie az edzés utáni szupplementációval, mivel teste 2-3 órán keresztül éppen ebből az ételből fogja meríteni az aminosavakat.
Ha több mint 4 órát edz, evés után ajánlatos 25-30 g fehérje fogyasztása, rögtön az edzés befejezése után.
Az új, modern tanulmányokban megnyilvánul, hogy az izomtömeg növekedésének sokkal fontosabb tényezője a fehérjék és szacharidok rendszeres bevitele az egész nap folyamán.

Hogy döntsek tehát...

A nagy mennyiségű cikkek, információk és tanulmányok szövevényében nagyon nehéz eligazodni. Ebből az okból a legjobb kipróbálni magunkon az edzés utáni szupplementáció különféle formáit és figyelni a testünk jelzéseit. Ha másnap teltnek és regeneráltnak fogja érezni magát, minden bizonnyal a megfelelő utat választotta. Ha elcsigázott lesz, valamin változtasson. Ne feledje, hogy az izomtömeg felszedése nem csak az edzésről és az edzés utáni szupplemensekről szól. Ez egy rendszeres 24 órás folyamat, amely a célra való maximális koncentrációt igényel.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, prohormon
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-04-14 22:32:33
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü