Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A zsírégetéshez a korlátozott étrenden túl, a megfelelő táplálék kiegészítőkre is szükség van. A titok a lassú, folyamatos fogyásban rejlik. Manapság rendkívül széles a paletta a zsírégetők - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A zsírégetőkkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók.

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A zsírégetőkkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók.
A zsírégetőkkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók.
A zsírégetőkkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók
A zsírégetéshez a korlátozott étrenden túl, a megfelelő táplálék kiegészítőkre is szükség van. A titok a lassú, folyamatos fogyásban rejlik. Manapság rendkívül széles a paletta a zsírégetők piacán– az egyetlen hatóanyagot tartalmazó készítményektől, az összetett formulákig. Léteznek olyan fajták, melyek biztonságos összetételét tudományos vizsgálatokkal támasztották alá, de akadnak olyanok is, melyek használata kockázatos az egészségre nézve.
A zsírégetésről röviden

Mielőtt a megfelelő zsírégető szer kiválasztásán gondolkodnánk, érdemes a tápanyagokkal kapcsolatos alapelvekkel - mint a zsírégetés folyamatának alapjaival- megismerkedni.
A legtöbb szakember alacsony szénhidrát-, és magas fehérjetartalmú étrendet javasol. Ez észszerűnek tűnik, hiszen a diéta első komponense fokozza a hasnyálmirigy inzulin- elválasztását.
Alacsony koncentrációja segíti a tápanyagok gyorsabb elszállítását az izmokba, és csökkenti a felhalmozódott energia zsírként való elraktározódását. Következésképpen a kis szénhidráttartalmú diéták segítik megőrizni az alakod, és a fokozott fehérje-bevitel megvéd a katabolizmus folyamata ellen, valamint segíti a jóllakottság érzésének kialakulását étkezéseid során, a kevés szénhidrát ellenére. Léteznek olyan étrendek is, melyekben szinte teljesen nélkülözik a szénhidrát-fogyasztást. Ide tartoznak a fehérje-zsír alapú diéták, úgy, mint az Atkins, a Dr. Lutz, az Ellis vagy a Kwaskniewski nevéhez fűződő étkezési modellek. A huzamosabb ideig alacsony szinten tartott inzulin-kibocsátás eredményeként, ellentétes (antagonisztikus) hormon; glukagon szabadul fel.

Ez nem csak a vércukorszintet emeli meg, lebontva a májban található glikogént, de a zsírbontás folyamatára is pozitív hatással van, amit azonnal elmagyarázok. Nem ok nélkül mondják, hogy a fogyás sikeressége 70%-ban az étkezésen és csak 30%-ban a mozgáson múlik. Nehéz kockás hasat elérni - hiába végzünk reggeltől estig has gyakorlatokat-, ha továbbra is fehér kenyéren, cukron, gyümölcsleveken és sült krumplin élünk.

A magas szénhidrát-tartalmú étrend, főleg, ha gazdag egyszerű szénhidrátokban - úgy, mint a répacukor (étkezési cukor), laktóz (tejcukor), glükóz és fruktóz (gyümölcscukor)-, hozzájárul a testzsír raktározásához. A trigliceridek, melyek a zsírszövetekben raktározódnak, az emberi szervezet fő energiatartalékai. A zsírsejtek feladata a triacylglycerolok folyamatos előállítása, raktározása és szállítása, így tehát az étkezésnek kulcsszerepe van ebben. Olyan ételeket kell előnyben részesítenünk, amelyekből lassan szabadul fel energia, annak érdekében, hogy ne induljon be a testünkben a zsírraktározási folyamat.

Az ilyen fajta ételek lebontása közben szabályozott a hormon szenzitív lipáz enzim aktiválódása. Leegyszerűsítve az egész zsírégetési folyamat néhány belső változásként definiálható.

Az adrenalin, a mellékvesevelőből felszabaduló noradrenalin, a hasnyálmirigyből kiválasztódó glukagon és az agyalapi mirigy által termelt adrenokortikotrop hormonok hatására a zsírsejtekben aktiválódik a hormonszenzitív lipáz enzim. Ezek a hormonok a zsírsejtekben működésbe hozzák az adenil-ciklázt, az úgynevezett 7 TM (transzmembrán) receptorok által. A ciklikus adenozin-monofoszfát (cAMP) növekedésével serkenti a protein kináz A nevű molekulát, ami a fotofoszforilálás által aktiválja a lipázt. Így az adrenalin és a noradrenalin hormonok, a glukagon és az adrenokortikotrop beindítják a zsírlebontást, mialatt az inzulin meggátolja azt. Most már talán világos, hogy azok a szakemberek, akik tisztában vannak a zsírégetés folyamatával a zsírsejtekben, miért hangsúlyozzák az inzulin termelődésének minimalizálását. A felszabaduló zsírsavak nem oldódnak fel a vérplazmában, ennek következtében az albuminhoz kapcsolódnak, ami szállítóként viselkedik. Ezáltal a szabad zsírsavak a szövetek számára elérhető energiaforrássá válnak. Ám ahhoz, hogy elláthassák energiaszolgáltató feladatukat, az szükséges, hogy a mitokondriumban az úgynevezett béta-oxidáció folyamata során lebomoljanak.
Lipotróp vagy termogenikus zsírégetők - Mi a különbség?

A zsírégetők, ahogy a nevük is jelzi, csökkenti a test zsírraktározását. Ugyanakkor, ahogy az előző részben leírtakból következik; ha nem követed a kalóriaszegény étrendet, a zsírégetők egyáltalán nem fognak segíteni. Esetleg felgyorsíthatják az anyagcserét, ami lehetővé teszi, hogy a zabkását büntetlenül fogyaszd a kedvenc kiegészítőiddel, de egy ilyen étrend mellett nem tudod lebontani a zsírraktáraidat. A zsírégetőket két nagy csoportba oszthatjuk, lipotróp és termogenikus anyagok.
De mit jelentenek ezek a kifejezések?

A lipolízis a zsírsejtek lebomlásának folyamata. A fent említett mellékvese-hormonoknak köszönhetően, a zsírsejtek membránjában található receptorok arra serkentik azokat, hogy intenzív energia-átalakítást (energia- transzformációt) végezzenek a testben. Ez, a zsír elégetéséhez és energia-felszabaduláshoz vezet, ami szükséges az élethez, és hőenergiát termel, ami segít a testet állandó hőmérsékleten tartani.

A termogeneziskifejezésaz összes olyan anyagcsere-folyamathoz kapcsolható, ami segíti a testhő változatlan szinten tartását. Röviden; a termogenezis a magas energia-tartalmú anyagok elégetésének mellékhatása, gondoskodik a test fűtéséről és annak állandó, -és néha kicsit megemelkedett- hőmérsékleten tartásáról. Ez a hőenergia akkor keletkezik, amikor az elfogyasztott ételeket -vagy kalória-hiányos állapotban a zsírraktárakat-, a szervezet lebontja. Függetlenül az elfogyasztott kalória mennyiségétől, a termogenikus zsírégetők elősegítik a zsíranyagcsere folyamat változásait - a zsír kioldódását a zsírsejtekből és elégetését a felszabaduló hőenergia által. Ezért, hiába viszünk be a szükségesnél több kalóriát, nem fog változni a súlyunk. A termogenezist számos olyan anyag szabályozza, ami felelős a zsírraktárak lebontásáért is.A legtöbb ilyen hormon-típusú vegyületnek ciklikus adenozin-monofoszfátra (cAMP) van szüksége. Ezt érdemes az emlékezetünkbe vésni, mert a magas cAMP szint gyors és tartós zsírszövet-vesztést eredményez. Ez azt jelenti, hogy a termogenezist támogató táplálék-kiegészítőkhöz szintén szükség lesz cAMP szintet növelő, norepinefrin-stimuláns anyagokra.

A következőkben összehasonlítjuk a 10 legjobb, és a 10 legrosszabb zsírégető alapanyagot, összetevőt.

A TOP 10

Az ebbe a csoportba tartozó hatóanyagok magas minőségűek, használatuk biztonságos, és megfelelnek az egészségügyi és biztonsági előírásoknak. A természet nyújtja a legtöbb, fogyást elősegítő anyagot. A fűszerek, amiket használunk, és néhány ital is tartalmaz bizonyos mennyiségű hatóanyagot, ami segíti a test lepucolását. Nézz körbe és fedezd fel, mennyit fogyasztasz közülük nap, mint nap!

Koffein - A koffein egy purin vázas alkaloid, az úgynevezett metilxantin-származékok csoportjába tartozik. Természetes állapotában megtalálható bizonyos növényekben, úgy, mint az arab kávécserje, a tea, a guarana és a maté, mérgező a rovarok számára, ezért egy fajta növényvédőként (rovarölőként) viselkedik. Sajátos illata és íze a növényevő állatokat is elriasztja. A koffein, az emberi szervezetben blokkolja az adenozinspecifikus receptorokat, így tartja fenn az éber állapotot és segíti a fokozott aktivitást. Gyorsítja az oxigén-anyagcserét, növeli a fizikai munkavégző képességet (erő-állóképességet), és gyorsítja az edzés utáni regenerációt.A sportkiegészítők körében a koffeint az idegrendszer stimulálására használják. Termogenikus hatást fejt ki, és más anyagokkal kombinálva (mint például a kávébabban, a kakaóbabban, a tealevelekben és a yerba matéban található polifenolok), igen hatékony szer a testzsír csökkentés területén.Érdekes módon, a koffein hatékonyabban serkenti a fáradt, mint a pihent izmokat.

Kis és közepes mennyiségben fogyasztva javítja a gondolkodási folyamatokat, a koncentrálóképességet és az észlelést. Számos stimuláns összetevői közt szerepel, mint például a creatine stack-ek, a nitrogén-oxid fokozók, és zsírégető italokhoz is használják. A koffein önmagában is kapható táplálék-kiegészítő formájában.

Kapszaicin - A kapszaicin egy olyan szerves vegyület, melya chili paprikában található, fájdalomcsillapító hatással bír, és termogenikus tulajdonságát azáltal fejti ki, hogy fokozza a mellékvesevelő által termelt epinefrin (adrenalin) és norepinefrin (noradrenalin) hormonok felszabadulását. Segíti az anyagcsere fokozását és a zsírégetést. A kapszaicin együttes alkalmazása kazein-tartalmú termékekkel nem javasolt, hiszen lelassítják az előbb említett folyamatokat és gyomorfájdalmat okozhatnak. Táplálék-kiegészítőkben koffeinnel, zöld teából származó polifenolokkal együtt használják, testzsír-csökkentő és súlytartó programokban alkalmazzák. Olyan esetekben is hasznos szedése, amikor átlagos fizikai aktivitás mellett kívánunk súly-csökkenést elérni.



Málna ketonok - Ezek a fenolok csoportjába tartozó anyagok - melyek elősegítik a lipolízis folyamatát-, a málnában fordulnak elő, ez adja sajátos ízüket és aromájukat. Csökkenti a zsír-felhalmozódás kockázatát magas kalória-tartalmú étrend mellett, szabályozza a vérzsírszintet és csökkenti az LDL koleszterin-hányados értékét. Koffeinnel, zöld teával és egyéb termogenikus anyagokkal ötvözve, támogatja a szervezetben lezajló zsírégető folyamatokat.
L-Carnitine - A karnitin egy vitaminszerű anyag, melyet a szervezet a lizin és metionin nevű aminosavakból állít elő, és megtalálható állati eredetű ételekben. Az izomszövetek (a szívizmot is beleértve) és az idegszövetek alkotóeleme. Részt vesz a zsíranyagcserében és befolyásolja a hosszú láncolatú zsírsavak szállítását a sejt mitokondriumba, lehetővé téve azok lebomlását, melyből energia szabadul fel. Erős antioxidáns, növeli az aerob állóképességet, és felgyorsítja az intenzív edzések utáni regenerációt. Fogyasztása ajánlott állóképességi atléták számára. Az L-Carnitine megtalálható önállóan, ill. más hatóanyagokkal kombinálva is a sportkiegészítők piacán, energetizáló, karcsúsító és állóképesség-növelő termékek formájában.
Hirdetés


Zöld tea kivonat - Polifenolokat; azon belül is katekineket tartalmaz (úgy, mint az EGCG, azaz epigallokatekin-gallát),kimutatott magas antioxidáns kapacitása (védelmező képesség az oxidatív stressz hatásokkal szemben) és alig kisebb lipotróp hatása. Befolyásolja a tesztoszteron dihidro-tesztoszteronná (DHT) alakulását, ami a férfiaknál a fejtetői kopaszodást okozza, és prosztata megnagyobbodáshoz vezethet. A kínai tea elérhető önálló kiegészítőként is, fogyasztószerekben, és antioxidáns hatású táplálék kiegészítők formájában: a vitaminoktól elkezdve, vitamin és ásványi anyag komplexeken, zsírégetőkön,kreatin stack-eken keresztül, egészen olyan hatóanyag-kombinációkig, amik a hormonszintet szabályozzák.

CLA -A telítetlen omega 6 zsír egyik formája, a linolsav több izomerének összefoglaló neve. Legfőbb természetes forrásai állati eredetű élelmiszerek (marhahús és magas-zsírtartalmú tejtermékek). Közismert anti-diabetikus, rákellenes, gyulladáscsökkentő hatása. Felgyorsítja az anyagcsere sebességét, csökkenti az emésztő-enzimek aktivitását, fogyókúrában használatos. A CLA tartalmú készítmények (önálló szupplementumként is kapható) szedése egészen eltérő fizikai aktivitású egyéneknek is ajánlott (az állóképességi sportolóktól az alacsony fizikai aktivitásúakig) a testzsír csökkentése és a testsúly harmonizálása érdekében.

Gyömbér gyökér kivonat -Évszázadokkal ezelőtt emésztési problémák kezelésére kezdték használni, ill. fertőzések elleni gyógyszerként. Aktív hatóanyagai -elsősorban a gingerol- erőteljes antioxidánsok, általános termogenikus és helyi gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Szerkezete hasonló a kapszaicin vagy a piperin molekuláihoz, melyek a csili paprika és a fekete bors csípősségért felelősek. Ezen kívül a gingerol legfontosabb tulajdonsága, hogy serkenti az energiatermelődést, és csökkenti az éhségérzetet, ami nagy segítség lehet szigorú diéta idején.


Zöld kávé kivonat - Fontospolifenolokban gazdag. A nyers (pörköletlen) zöld kávébab értéke a zöld teáéhoz és a szőlőmagéhoz hasonlatos. Felerősíti a zsírégetési folyamatokat és gátolja a zsírraktározást.Fő hatóanyaga a klorogénsav (ACG); egy olyan antioxidáns, ami elősegíti a cukor felszívódását az emésztőrendszerből, segíti a testzsír-százalék csökkentését, a testkompozíció és a teljes sziluett javulását. Számtalan fogyasztószer alkotóeleme, de megtalálható több, az általános egészség fenntartását, fejlesztését támogató készítményben is.

Szinefrin -A szinefrin természetes formájában, a keserűnarancsból ipari mennyiségben kinyerhető. Alkalmazása széleskörűen elterjedt a fogyási folyamatok elősegítésére, atléták, aktív, ill. ülő életmódot folytatók körében is. A gyümölcs octopamine-t és szinefrint is tartalmaz, melyeket a zöld teában lévő koffeinnel és polifenolokkal kombinálva, a zsírbontás jelentősen befolyásolható, azáltal, hogy a zsírsejteket a zsírsavak kibocsátására készteti, és segíti azok elégetését a mitokondriumban a megnövelt energiafelhasználás által. Népszerűsége főleg azóta nőtt meg, hogy a szinefrinelődjének számító efedrint, a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség (WADA) tiltólistára helyezte.A szinefrint tartalmazó készítmények szedése magas vérnyomásban szenvedők számára nem javasolt. Karcsúsító és alakformáló programok során alkalmazzák sport szupplementumokban, termogenikus zsírégetők, kreatin stack-ek, nitrogén-oxid fokozók hatóanyagaként.



Fahéj kéreg kivonat -Aszabadalmaztatott termék afahéj vizes kivonatát tartalmazza, mely pozitív hatással van az inzulin anyagcserére (oly módon, hogy csökkenti a vércukorszintet és a glükóz-toleranciát), és segíti a tápanyagok (aminosavak, glükóz, kreatin) elszállítását az izomsejtekbe. Ugyanakkor a fahéj a vérzsír-értékeket is javítja, azáltal, hogy támogatja a koleszterin különböző fajtáinak egyensúlyát a vérben. Termogenikus hatású, és megtalálható fogyasztó étrendek kiegészítéseként javasolt kreatin stack-ek, nitrogén-oxid fokozók összetevői közt.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, sport
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-01-18 20:05:37
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü