Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
...avagy, Maximum the hormone (hogy a japán metal zenekar nevét idézzem). Ha nyitott szemmel jársz a teremben akkor bizonyára feltűnik, hogy az emberek egy része nagyon becsületesen lejár, pakolja - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A tesztoszteron és az edzés.

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A tesztoszteron és az edzés.
A tesztoszteron és az edzés.
A tesztoszteron és az edzés.
...avagy, "Maximum the hormone" (hogy a japán metal zenekar nevét idézzem). Ha nyitott szemmel jársz a teremben akkor bizonyára feltűnik, hogy az emberek egy része nagyon becsületesen lejár, pakolja a súlyokat, variálja a ciklusokat (akár munkahelyet vált, mert az előzőnél nem nézték jó szemmel neki, hogy két óránként kijár enni :)), és mégis, igazából szinte semmi változás nincs a fizikumukban... Néhányak meg hébe-hóba lemennek a terembe, össze-vissza esznek, mégis jobban fejlődnek mint ez előzőek, akik vérrel és verejtékkel tudnak akárcsak néhány kilót is felszedni.
Ennek az oka főképpen a hormonháztartásunk és az izomsejtjeink eltérései.
Vannak velünk született tulajdonságok amiken nem tudunk változtatni, de a hormontermelés szerencsére nem tartozik ide.

Az egészséges szervezetben természetesen termelődő anyagokról van szó, azonban egyes betegségek miatt ez csökkenhet, illetve ahogyan öregszünk sajnos ez is egyre kevesebb lesz.
Jó hír, hogy megfelelő étrend kiegészítőkkel és megfelelő edzéssel optimalizálhatjuk a szervezetben termelődő hormonok szintjét. Viszont az igazsághoz tartozik, hogy a szteroid használók szintjét természetes úton nem tudjuk túlszárnyalni, de azért okosan edzve és gondosan megválogatott kiegészítőkkel megközelíthetjük azt.

Azt, hogy hormonok milyen drámai változást tudnak elindítani a szervezetben az közismert tény. Mindenki hallott már róla, hogy az ilyen, a véráramba űrülő váladékok (gusztustalan, de a hormon gyakorlatilag ezt jelenti) mint a tesztoszteron, vagy akár a növekedési hormon, az inzulin, az IGF milyen drámai változásokat indítanak el az izomépítés terén.
Hirdetés

Kezdjük elsőnek a legfontosabb androgén hormonnal a tesztoszteronnal.
Ez a hormon a ludas többek közt a haj és szőrzetnövekedésben, a verejtékmirigyek fokozott működésében vagy éppen a hang mélységéért, de ami a legfontosabb nekünk, az izomzat tömegéért és a vörösvérsejtek számáért és a libidóért is.
Sajnos, ha nem megfelelő a tesztoszteron szinted akkor búcsút mondhatsz a könnyedebb izomtömeg növelésnek.

Átlagban a férfiaknál 25 éves kor körül tetőzik a termelése, azután 30 felett elkezd csökkenni, egészen odáig, hogy egy ötvenes férfiban már fele annyi lehet a termelt tesztoszteron, mint amekkora a húszas éveiben volt.
A legtöbb férfi tesztoszteron szintje nagyjából 200-900 ng/dl között van (az orvosi tűréstartomány ennél az értéknél szélesebb értékeket ad meg valamivel). Az összesen szintnél még fontosabb, az úgynevezett szabad tesztoszteron szint, ami 100-400 ng/dl körül lenne ideális.
Ha ez alatt vagy kicsivel, bár orvosi értelemben még nem számít kórosnak, de bizonyára tapasztaltad a következőket: testzsír raktározódás, hitvány izomzat, csökkent állóképesség, gyengébb erekció, fáradtság, levertség.
Mellesleg a reggeli erekció egész jó irányadó, hogy megfelelő-e a tesztoszteron szinted, ha heti legalább kétszer úgy ébredsz "sátrat állítottak" a takaró alatt, akkor valószínűleg termelődött tesztoszteron az éjszaka, ugyanis a hormon kiválasztás a mély alvás fázisában történik, emiatt is fontos a pihenés (lásd a kezdőik hibái).

Pusztán kiegészítőkkel optimalizálható-e a hormontermelés? Készült egy tanulmány arról, hogy egy teszt csoportot három felé választottak, első csoport csak edzett, a második csak hormon serkentőket kapott, a harmadik serkentőket szedett és mellette kemény fizikai edzést végeztek.
Vajon melyik csoportnál mérték a legnagyobb tesztoszteron szint emelkedést?
Természetesen akik edzettek és mellett kiegészítőket kaptak. Viszont érdekes tény, hogy akik csak stimulánsokat szedtek, magasabb tesztoszteron szintet mutattak a kísérlet végére, mint a csak edzést végzők.

Edzés és edzés között is mértek különbségeket. A tesztoszteron szint bármilyen fizikai munkavégzésre enyhén megnövekszik.
De jelenlegi tudásunk szerint a maximális közeli súlyokkal végzett (amik annyira nehezek, hogy csak 1-3 ismétlést tudsz végrehajtani velük) és a sok ízületet megmozgató gyakorlatok (lásd a mester hetes gyakorlatok sorozatot) indítják meg a legnagyobb mértékű kiválasztását. Ez a másik oka amiért nagyobb súlyokkal végzett alapgyakorlatok adják az újrakezdő edzésterv gerincét.
Gil / FitBuilder Team
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,Gym,Prohornonok,proteinek,Fehérje,No fokozó,Vitamin,Testépítés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-09-07 19:39:33
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü