Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Eddz Animal-módra! Az Universal-hoz tartozó, de már régóta önálló vonalként is futó Animal nem csak a vitamin, aminosav vagy éppen hormon serkentő kiegészítőiről ismert, hanem régóta különböző edzés - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A pokolkeltő tréning

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A pokolkeltő tréning
A pokolkeltő tréning
A pokolkeltő tréning
Eddz Animal-módra! Az Universal-hoz tartozó, de már régóta önálló vonalként is futó Animal nem csak a vitamin, aminosav vagy éppen hormon serkentő kiegészítőiről ismert, hanem régóta különböző edzés módszereket és videókat népszerűsít.
Az egyik legfelkapottabb koncepciójuk a "HRT" - azaz a Hellraiser (Pokolkeltő) tréning. Mivel a módszer egyszerű és jól alkalmazható izomtömegnövelő technika, emiatt úgy éreztük, hogy van létjogosultsága nálunk is.
Az igazság az, hogy amikor azt olvastam Hellraiser Tréning, akkor mindenre gondoltam csak edzésmódszerre nem... hiszen Hellraiser néven ott van Clive Barker (személyes kedvenc írók egyike) regénye és a belőle készült filmsorozat, illetve az Ozzy Osbourne és a Motörhead által is megzenésített dal. Szóval visszatérve az edzéskoncepcióra: a módszer Tom Fuller nevéhez köthető, és részletes útmutatást találhatunk a HRT-ről (alábbiakban már így rövidítjük) akár videó formában is.

A módszer alapja az, hogy választunk egy olyan súlyt ami körülbelül a 60-80%-a az egy ismétléses maximumunknak (1RM). Miután elvégeztünk vele néhány normál ismétlést - hangsúlyozva a pozitív (koncentrikus) szakaszt - azután rögtön elkezdjük ugyanazzal a súllyal azokat az ismétléseket, ahol a negatív (excentrikus) szakaszt hangsúlyozzuk. A szerzők szerint az utolsó ismétlésekben a negatívok hangsúlyozása a dolog nyitja, ők lesznek az igazi "pokolkeltők". Ezt követően a sorozatok között pihenj 2-5 percet, aztán ismételd!
Amit konkrétan az Animalék csapata javasol: fogj egy súlyt ami az 1RM-ed 80%-a és végezz vele 8 ismétlést normál tempóban, majd 4-et úgy, hogy hogy a pozitív szakasz normál sebességű, viszont a negatív szuperlassú, akár 5 másodpercig is eltart. Elképzelhető, hogy partnernek be kell segíteni a sorozatok végén már, mert annyira kifáraszt!
Hirdetés

A következő minta edzésrutint kedvetek szerint változtathatjátok, de kiindulási alapnak jó lehet:

1 nap: Karok - minden gyakorlatnál: 2x8+4
  • Fekvenyomás szűken
  • Kábeles lenyomások
  • Homlokhoz engedés
  • 2xegykezes bicepsz állva
  • Scott pad bicpesz
  • Fordított fogású bicepszhajlítás
  • Alkar hajlítások


2. nap: Alsótest minden gyakorlatnál:
  • Lábtolás
  • Lábhajlítás
  • Hack Guggolás
  • Fordított Hack guggolás
  • Lábhajlítás gépen


3. nap: pihenő

4.nap: Mell és vállak minden gyakorlatnál: 2x8+4
  • Fekve nyomás Smith gépen
  • 45 fokos padon tárogatás
  • Fekvenyomás kézisúllyal
  • Katonai nyomás rúddal
  • Oldalemelések állva
  • Vállvonogatás


5. nap: Hát és hátsó delták, vádli minden gyakorlatnál: 2x8+4
  • Húzódzkodás szélesen
  • T-rudas evezés
  • Lehúzás mellhez szűken
  • Döntött törzsű oldalemelések
  • Vádli állva
  • Vádli lábtoló gépen


6. és 7. nap: pihenő

Néhány kiegészítés...

Bár csak két edzősorozatot tartalmaz a minta, de előtte 2-3 bemelegítő sorozatot javasolnak, köztük 1 perces pihenőkkel, majd végül a valódi sorozatok között hosszabb 2 perc feletti pihenőket.

Amennyiben az első valódi edző sorozatnál úgy érzed nem kapta meg az izom a kellő terhelést, akkor nyugodtan adjunk a súlyhoz az utolsó szettnél!

Ha partner segítségével edzetek, és "túl virgoncnak" érzed még az edzést végző partneredet az utolsó negatívoknál, akkor nyugodtan tarts egy picit ellent neki, érezze, hogy az izom terhelve van!
Várjuk a véleményeket, ha kipróbáltátok a módszert!

Gil / FitBuilder TEAM
http://s1.tlap.hu/magazin/87/mzn_cikk_kepek_24541/
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, prohormon
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-04-28 21:12:05
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü