Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Sokan vannak olyanok akik az edzőtermet nem második otthonukként tekintik és nincsenek tisztában az edzőtermi etikettel, illetve azzal, hogy milyen hibákba lehet esni edzés közben, így - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A leggyakoribb edzőtermi bakik

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A leggyakoribb edzőtermi bakik
A leggyakoribb edzőtermi bakik
A leggyakoribb edzőtermi bakik
Sokan vannak olyanok akik az edzőtermet nem második otthonukként tekintik és nincsenek tisztában az edzőtermi etikettel, illetve azzal, hogy milyen hibákba lehet esni edzés közben, így összegyűjtöttem párat Nektek!
Illem és modor

Váltó cipő használata - a legtöbb teremben ki van írva, hogy váltócipő használata kötelező, hiszen nem túl tisztességes másokkal szemben, ha olyan cipővel járkálsz amiből potyog a sár, illetve ha koszosan rálépsz a padokra. A másik számomra érthetetlen dolog amit szoktam látni, hogy bizonyos emberek papucsban edzenek.
A papucs semmi esetre sem praktikus viselet az edzőteremben, bármilyen meleg is van. Nem, hogy nem tudsz sok gyakorlatot szabályosan kivitelezni, de mindemellett rendkívül baleset veszélyes, hiszen ha ráesik egy súly a lábadra pikk pakk törés lehet a vége.

Nézz szét, hogy ki melyik gépet használja, hiszen senki sem örül annak ha beülsz és átállítod azt a gépet amin ő is dolgozik.

Tedd vissza a súlyokat - nem otthon vagy, de ha otthon is lennél, akkor sem pakol el utánad senki sem, így ezt az edzőteremben se várd el senkitől.

Használj törülközőt - most hogy itt a meleg teljesen normális, hogy te is jobban izzadsz, de nem épp gusztusos vagy higiénikus mikor magad mögött hagysz egy gépet amin folyik az izzadság. Ha otthon hagytad a törülköződ, akkor legalább töröld le a gépet.

Ne stoppold a gépet - az edzőtermi padok és gépek arra vannak, hogy dolgozz rajtuk nem pedig azért, hogy kényelmesen ücsörögj és a telefonodat nyomkodd. Én egyszer láttam ahogy padostul át lett rakva egy fiú az edzőteremben, mert 5 percig csak a telefonját nyomkodta.

Ne csapj túl nagy zajt! - itt gondolok a hangos beszélgetésre, röhögésre, meg arra is, mikor olyan hangerővel nyög valaki és csapja le a súlyokat a gyakorlata végén, hogy a terem beleremeg.

Tisztálkodj! - én elhiszem hogy meleg van, edzel és izzadsz, de biztosan elkerülhető, hogy olyan szagod legyen, hogy ne lehessen a közeledben megmaradni.

Ne sminkeld magad túl - aranyom, lehet nem mondták még, de edzés közben jó esetben izzadsz. Nem divatbemutatóra jössz, nem praktikus ha vastag a vakolat rajtad. Így nem életed szerelmét találod meg, hanem közröhej tárgya leszel!
Hirdetés

Edzés hibák
Melegíts be rendesen - sérülések elkerülése végett nagyon fontos, de ezt már biztos számtalanszor hallottad!

Végtagok kiakasztása - ne nyújtsd ki se a térded se a könyököd a gyakorlatok közben. Így elkerülheted az ízületi fájdalmakat.

Görbe hát - mindig oda kell figyelni arra, hogy egyenes háttal végezzük a gyakorlatokat. Ezt is kiveséztük már párszor.

Félmozdulatok végzése - sokan nem használják ki a teljes mozgástartományt a gyakorlatok végzése közben. Ez öntudatlan könnyítés(nevezhetjük csalásnak is), jelentősen képes csökkenteni az edzésünk hatékonyságát. Mindig figyelj, hogy szabályosan a lehető legnagyobb mozgástartományban dolgozz! Meg lesz az eredménye!

Nyújtás mellőzése - ez is gyakori hibának számít, pedig hosszútávon csökkenthetjük vele a sérülésveszélyek kialakulását, illetve hogy izmaink megrövidüljenek.

Megfelelő nagyságú súly használata - értem én, hogy mindenki mindent akar és azonnal, meg persze erősek vagyunk és kemények, de sérülések elkerülése végett inkább csak a fejlettségi szintünkhöz megfelelő súllyal dolgozzunk


Táplálkozási hibák

Sportitalok fogyasztása - bizonyos izotóniás italok tele vannak szénhidráttal és cukorral. Ha nem állóképességi sportot csinálunk, akkor ezeket az italokat inkább hanyagoljuk. Rengeteg mindenmentes megoldás van már a szomjunk oltására.

Együnk edzés előtt - nem egy és nem két embert láttam már rosszul lenni edzés közben, mert nem ettek és nem volt energiájuk. Itt is fontos a mérték, mert teli hassal sem jó edzeni!

Igyunk edzés közben - edzés során vizet vesztünk, amit nem árt pótolni. A legjobb megoldás a sima víz vagy valamilyen aminosav.

Étkezés - a legtöbben azért edzünk, hogy jobban nézzünk ki, viszont ha nem táplálkozunk hozzá helyesen, hiába emelgetjük a súlyokat. Figyeld meg, ha megfelelően eszel, akkor több lesz az energiád, jobban fog menni az edzés és szépen elkezd majd formálódni is a tested.
Eddz okosan és ne legyél #fitneszlúzer!
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA,CrossFit,Edzés,Kardio
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2019-01-12 17:32:27
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü