Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Leromboljuk a mindenkinek való program mítoszát! Te melyik csoportba tartozol? Aki 3-4 órát tölt az edzőteremben, vagy aki bemelegítéssel, levezetéssel, mindennel együtt maximum 90 percben letudja - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A hatékony edzés útmutatja: avagy mennyi időt töltsünk a teremben?

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A hatékony edzés útmutatja: avagy mennyi időt töltsünk a teremben?
A hatékony edzés útmutatja: avagy mennyi időt töltsünk a teremben?
A hatékony edzés útmutatja: avagy mennyi időt töltsünk a teremben?
Leromboljuk a mindenkinek való program mítoszát! Te melyik csoportba tartozol? Aki 3-4 órát tölt az edzőteremben, vagy aki bemelegítéssel, levezetéssel, mindennel együtt maximum 90 percben letudja az egészet? Mi a fontosabb: a mennyiség vagy az intenzitás? Mennyi az optimális edzés idő?
Mitől gazdaságos egy edzés?
Ezek azok a kérdések, amikre nem lehet olyan választ adni, ami mindenkinek megfelelne. Nem is célunk kinyilatkoztatni a tutit - helyette inkább abban segítenénk, hogy irányt mutassunk abban, hogy a céljaidnak megfelelően milyen irányba indulj el!
Érdekes viták szoktak kialakulni manapság arról, hogy mennyi is az optimális edzés mennyiség. (Itt a "3 órás láb edzés vs. 60 percnél ne legyen több egy edzés" típusú vitákra próbáltam utalni.) Személyes véleményem az, hogy ez az egész szócsata a táborok közt értelmetlen.
Teljesen máshogy edz egy naturál és egy szteroid használó testépítő, ahogyan egyikük edzéséhez sem hasonlít mondjuk egy kosaras erőnléti edzése, az övéhez meg nem hasonlítható például egy teakwondosé. Ha mindenkit ugyanúgy akarunk edzeni (ahogyan ezt sok ex-testépítő versenyzőből lett edző próbálja erőltetni) akkor nagyon mellé fogunk vele nyúlni!

Tedd fel magadnak a következő kérdést: Mi a célom a súlyzós edzéssel?

Izomtömeg növelés? Erő növelés? Robbanékonyság fejlesztés? Zsírlefaragás? Ezekre bizony mind egytől egyig jó a súlyzós edzés, azonban más módszerekkel.

Ha önmagában csak súlyzózást végzel, akkor nyugodtan lehet akár több mint heti 4-5 alkalmat is edzeni, különösen ha osztott programokban dolgozol.
Azonban, ha neked a súlyzózás csak kiegészítés és mondjuk mellette hetente 2-3 alkalommal eljársz valami mást is csinálni, legyen az a falmászástól a lovas íjászkodáson át a jégkorongig, akkor a súlyzós edzést heti 3, de inkább 2 napban kellene limitálni. Aki naturálban edz, és mondjuk már 30 éves elmúlt, annak a regenerációs képessége nem engedi meg, hogy heti 20 órákat edzen büntetlenül. Sajnos az élet nem fair...
Itt jön az a néhány sor, amivel biztosan ki lesz verve az a bizonyos biztosíték sokaknál: a testépítéshez nem kell nagy súlyokat használni. Az 1-3-as ismétlés tartomány, ami az erőt növeli elsődlegesen az pont nem arra való, amit ők keresnek. Természetesen lehet nőni, akkor is, amikor maximális erőt növelünk, de ez a növekedés inkább funkcionális jellegű, és erőben javulunk, nem pedig pólórepesztő méretű izmokat növesztünk.
Hirdetés

Aztán vegyük az olyan erő-állóképességi sportolók edzését, mint az evezősök. Ott az ismétlés tartomány simán lehet 15-20 is, mivel a ciklikus mozgás, és a tartós erőkifejtés miatt más jellegű ingerre van szükségük.

A magas ismétlés számok nyilván több időt követelnek, a nagyobb súly pedig a pihenő időket nyújtja meg, vagyis elérkeztünk a fő érvhez, hogy miért hülyeség azon vitatkozni mennyi ideig tart az optimális edzés!
A válasz a nagy kérdésre: mennyi az optimális edzés idő és intenzitás?

Nem, nem a 42 a válasz mint a mindenségre és a lét értelmére (akinek megvan miből van a poén az kommentbe írja be a helyes megfejtők közt kisorsolunk egy mosolygós emotikont is tartalmazó válasz üzenetet)...

...hanem a válasz, hogy mindenkinek egyénfüggő az, hogy mennyi az optimális edzés terhelés, egészen addig, míg azt szem előtt tartjuk, hogy 2 óra után már a szervezet nagy valószínűséggel rá fog állni a fehérje bontásra, mint energiaszolgáltató folyamatra!

Továbbá, ha az intenzitás kellően magas, akkor egészen biztos vagyok benne, hogy nem fogsz tudni 3 órán át edzeni. Ha pedig a célod, hogy megerősödj azért, hogy magasabbra ugorj, gyorsabban fuss, esetleg erősebbet üss, akkor nem is kellene, hogy úgy kikészítsd magad, hogy az izomláztól moccanni ne bírj.

Tehát a konklúzió: nincsen olyan edzésmódszer, ami mindenkire ráhúzható, nincsen olyan gyakorlat és nincs olyan ismétlés tartomány, ami mindenki céljainak megfelelne. Ezt kellene észbe vésni és nem a másikat lefikázni, mert máshogyan edz. Kísérletezni kell és próbálgatni, neked mi a legjobb!
Gil / FitBuilder TEAM
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Gym,Protein,edzés,prohormonok,fitness,zsírégetés,vitaminok
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-10-22 18:34:04
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü