Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az edzéshez kapcsolódó mítoszok után most lássuk a diéták átveréseit! Sokan a saját bőrükön tapasztalták, még mások szépen belemélyedtek a témába: így vagy úgy, de végül mindenkinek lejött a lényeg: - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A diéták hazugságai

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A diéták hazugságai
A diéták hazugságai
A diéták hazugságai
Az edzéshez kapcsolódó mítoszok után most lássuk a diéták átveréseit! Sokan a saját bőrükön tapasztalták, még mások szépen belemélyedtek a témába: így vagy úgy, de végül mindenkinek lejött a lényeg: amit írnak a diétákról az bizony nem mindig fedi a valóságot. Sportolók diétája ráadásul még bonyolultabb, hiszen számukra az űzött sporttól függően változik a megfelelő tápanyag szükséglet. Nézzünk szét manapság melyek is a legfelkapottabb diéták - és az ezekhez fűződő, közszájon forgó sületlenségek.
Mivel az olvasók többsége (remélhetőleg) sportol valamit, így főként ezen a vonalon fogunk elkezdeni vizsgálódni. Első alapvető információ, hogy a növekedés, azaz az izomépülés a pihenő időszak alatt következik be, és semmi esetre sem az edzés során.
Sokan valahogy megfeledkeznek arról, hogy "a tegnapból kellene regenerálódni, és a holnapért feltölteni a raktárakat".
Kevésbé szofisztikáltan a lényeg: egyél a tegnapért és a holnapért, hagyd a mát a francba! Éppen emiatt nem mindegy, hogy az adott diéta egy túlsúlyos, zero mozgást végző jó embernek van összeállítva ... vagy éppen egy heti 5 nap edző, jó kondiban lévő arcnak.
Mostani trend, hogy havonta új diéta jön ki a piacra, és mindegyik mögött PhD táplálkozási szakértők egész hadserege kardoskodik. Amikor belekezdünk egybe, akkor valószínűleg elkezdünk fogyni és örömtáncot járunk, hogy végre ez működik.
Kiábrándító dolgot fogok mondani.
Ez amiatt van, hogy minden diéta szinte kivétel nélkül arra épít, hogy megvon valamilyen tápanyagot időlegesen. Mivel ez a megvonás időlegesen átveri az anyagcserét, emiatt lehet velük fogyni az első időszakban.
Azonban idővel ez a fogyás stagnálni kezd, majd megáll. Ilyenkor a legtöbben kétségbe esetten próbálkoznak valami újjal, és mint egy mókus kerék így megy a végsőkig. Azonban sok állítás amit mondogatnak a diéták megírói az egyszerűen nem valós! Ezekből szemezgettem...

1. mítosz: A szénhidrát és a zsír minden rossz okozója
Amikor egy sportoló próbálkozik keresgélni a diéták "kis" kínálatában, akkor a következővel fog szembesülni: a legtöbb divatos diéta teljesen haszontalan sportolóknak! Ezt azzal indokolnám meg, hogy nagyon népszerű mostanában a szénhidrát megvonáson alapuló módszerek. Korábban a zsír volt az, amit bármi áron kerülni kellett, most pedig éppen a szénhidrát lesz lassan a főgonosz a diétákat illetően.

Igen ám, de akik ezt a diétát összeállítják, azok végeztek-e valaha életükben fizikai edzést?

Valószínűleg nem, mert akkor tisztában lennének vele, hogy a kemény edzésekhez a legnagyobb energiát a szénhidrátok adják. Sportorvos tanáromat idézve: "a teljesítmény szempontból, ha az energianyerés már nem CH-ból van, akkor az már régen rossz".
Vagyis el kellene dönteni, hogy miért diétázunk: teljesítményért, netán zsír vesztésért? Mert bizony nem húzható be egy skatulyába a kettő! A szénhidrát és a zsír adja a sportoló energiáját elsődlegesen! A legtöbb "fogyjunk le 10 kilót két hét alatt típusú diéta pedig éppen ezeket vonná meg főképpen. Az a baj, hogy a legtöbben nem tudnak különbséget tenni a különféle szénhidrát típusok között.

A szénhidrátok kerülésének magyarázatául a vércukor szintre gyakorolt hatást szokás emlegetni. Amikor megvonod az egyszerű cukrokat (glükóz) akkor az inzulin szinted lecsökken. Ha ez megtörtént, akkor a máj elkezdi szépen a glikogén raktárakat mozgósítani, hogy az agyat el tudja látni a fő kedvencével, a cukorral.
Az agyunk idegsejtjei ugyanis igazi "cukor-junkie"-k, azaz muszáj glükózhoz jutniuk. A Langerhans - szigetekben (nem ez nem a Karib-tengeren van, hanem a hasnyál mirigyben) - amelyek az inzulin kiválasztásáért is felelősek - a glukagon nevű vegyület kezd ilyenkor termelődni, ami segít abban, hogy szénhidrátok híján (azaz zsírokból adott esetben) is glukózt állítson elő.

A másik jellemző hiba mostanában a fehérje túladagolása. Szó szerint túladagoljuk, mert testsúly kilogrammonként kb. 2-2,5 gramm (ez a felső határ) az a mennyiség, ami még be tud épülni anabolikus szteroidok nélkül.
Ekkor a feleslegesen bevitt proteinekből szépen a nitrogén összekapcsolódik hidrogénekkel és kész az ammónia, ami egy közepes szintű sejtméreg! Ami vizelet kiválasztáskor megterheli a veséket, és pluszba még fel is puffadsz tőle.
Folytatásban újabb nagyon sok helyről hajtogatott, azonban valóságnak nem megfelelő állításokat vizsgálgatunk. Szóval megéri visszanézni! ;)
Gil / FitBuilder TEAM
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-10-12 16:26:36
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü