Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Folytatjuk a diéták átveréseiről szóló történetet, hogy ne dőlj be mindennek! A legutóbbi írásban próbáltam rávilágítani arra, hogy nem mindegyik divatos diéta alkalmas a sportolók sajátos igényei - Testépítés, Body building magazin
részletek »

A diéták hazugságai - 2.rész

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A diéták hazugságai - 2.rész
A diéták hazugságai - 2.rész
A diéták hazugságai - 2.rész
Folytatjuk a diéták átveréseiről szóló történetet, hogy ne dőlj be mindennek! A legutóbbi írásban próbáltam rávilágítani arra, hogy nem mindegyik divatos diéta alkalmas a sportolók sajátos igényei számára. Most ezt a vonalat egy kicsit tovább vinném, és újabb két olyan állítást szeretnék megcáfolni, amit nagyon sokszor próbálnak elhitetni velünk.
A mítosz: Nagyon alacsony kalória tartalmú diétákkal lehet csak fogyni...

Kezembe került a minap egy amolyan fodrász üzletben lapozgatós családi magazin. Majdnem hangosan felnevettem, hogy egy olyan diétát írtak benne, aminek a kalória bevitele nagyjából 800 kcal volt egy napra. A baj ott kezdődik, hogy ha hirtelen megharmadolod a kalória bevitelt, akkor a szervezet nagyon gyorsan elkezd raktározni: lelassítja az anyagcserét, és átáll spájzoló üzemmódba.
A túlélésre vagyunk programozva, és ezt néhány ezer év evolúció még nem ölte ki!

A radikálisan alacsony kalória tartalmú diéták, éppen azt teszik, amit kerülni szeretnénk. Elkezdik bontani az izomfehérjét - mivel azok bőséges raktárak ínséges időkben - és pluszba még elkezdi veszettül tölteni a zsírraktárakat. Az eredménye az ilyen radikálisan kevés kalóriát tartalmazó diétáknak az, amit én úgy hívok a "pók külső": vagyis vékony végtagok és egy gombóc középen. Magasabb testzsír százalék és kisebb izomtömeg. Briliáns, mit ne mondjak.
Ha nekem nem hiszel, akkor egy idézet egy obezitológustól, Dr. Lawrence Lamb-tól: "A kalória megvonás nem hatékony módja a testsúly kontrollnak. Átmenetileg veszíthet testtömeget az ilyen diétákkal, de minden ilyen praktika a későbbiekben súlygyarapodáshoz vezet, amitől majd még nehezebb lesz megszabadulni. A legrosszabb az egészben, hogy mérhetően zsírosabbak leszünk a kevesebb ételtől. Az effajta diéta zsírosabbá tesz bárkit!"

Tehát a radikális kalória megvonás, még ha kezdetekben a mérleg szerint fogyást is jelent, akkor sem működik hosszútávon. Ellenben a legjobb módja az izomtömeg vesztésnek. Ne keverjük össze fogyást a zsírvesztéssel!

A mítosz: Mindegy mit eszel, ha keményen edzel, úgyse számít...

Bár utálom, hogy ezt kell írnom, mert aki ismer az tudja, hogy fanatikusa vagyok az edzésnek, de sajnos tényleg 70% -ban a konyhában dől el, hogy nézel ki... Nos hát leírtam ezt a mondatot, akkor most felajánlanám a tradícionális szepukkut. ;-)

Természetesen most nem azt akarom mondani, hogy hagyja abba az edzést bárki is. Sőt, fiatalabb koromban én voltam az élő bizonyíték, hogy "junk food"-on is lehet valakinek 9% körüli testzsírja. Nos, ez a tévhitem akkor dőlt meg, amikor elmúltam 25 éves, és rájöttem, ahogy az ember anyagcseréje a korral lassul, akkor bizony jobban oda kell figyelnie mivel tömi a fejét. Ahogyan az is baromság, hogyha szimplán csak jól kajálsz, akkor edzés nélkül is jól fogsz kinézni.
A "hogyan fogyj hetente 5 kilót edzés nélkül" szlogeneknek bedőlőket sajnos fel kell ébresszem a mesevilágból!
Az edzés természetesen segít megszabadulni azoktól a plusz kalóriáktól, amiket jó esetben raktározna a szervezet. Ha megnézed a fizikai edzést nem végzőket, akkor két kategóriát fogsz találni: a vékony puhákat és a kerek puhákat. Úgy értem hányszor látni modell lányokat, hogy 40 kilósan is petyhüdtek, narancsbőrösek és tónustalanok az izmaik?

Ellen példa a "kövérek és kemények"-re: láttál-e már olyan jól megtermett fizikai melóst (mondjuk kőművest) akinek bár van pocakja és zsíros, de mégis láthatóan izmos még a zsírréteg alatt is?
A fizikai edzés segít abban, hogy erős és izmos legyél, de ezek az izmok csak akkor fognak látszani, ha nem fedi zsírpárna őket.
Gil / FitBuilder TEAM
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-10-12 16:26:48
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü