Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Biztosan tudod, mit kell tenned az edzőtermekben. Fejleszteni a technikádat, okosan edzeni és maximálisan összpontosítani minden gyakorlatra. Azoknak a dolgoknak a listája azonban, amit kerülnöd - Testépítés, Body building magazin
részletek »

8 dolog, amit soha ne csinálj az edzőteremben

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
8 dolog, amit soha ne csinálj az edzőteremben
8 dolog, amit soha ne csinálj az edzőteremben
8 dolog, amit soha ne csinálj az edzőteremben
Biztosan tudod, mit kell tenned az edzőtermekben. Fejleszteni a technikádat, okosan edzeni és maximálisan összpontosítani minden gyakorlatra. Azoknak a dolgoknak a listája azonban, amit kerülnöd kellene az edzőtermek látogatásakor már nem annyira magától érthetőek. Az olyan utasítások, mint: “ne görnyedj” vagy “ne fordítsd ki a kezed” általános tanácsok az edzőktől. Léteznek azonban más bölcsességek is, amelyek nincsenek egy meghatározott gyakorlathoz sem kötve. Nézd meg tehát azt a 8 dolgot, amit az edzőteremben kerülnöd kell, amennyiben meg szeretnéd többszörözni az eredményeidet.
Biztosan tudod, mit kell tenned az edzőtermekben. Fejleszteni a technikádat, okosan edzeni és maximálisan összpontosítani minden gyakorlatra. Azoknak a dolgoknak a listája azonban, amit kerülnöd kellene az edzőtermek látogatásakor már nem annyira magától érthetőek. Az olyan utasítások, mint: ne görnyedj vagy ne fordítsd ki a kezed általános tanácsok az edzőktől. Léteznek azonban más bölcsességek is, amelyek nincsenek egy meghatározott gyakorlathoz sem kötve. Nézd meg tehát azt a 8 dolgot, amit az edzőteremben kerülnöd kell, amennyiben meg szeretnéd többszörözni az eredményeidet.
1. SOHA NE ÜLJ LE A LÁB EDZÉSÉNÉL

Éppen befejezted a kimerítő lábhúzogatást és az egyetlen amire gondolni tudsz, hogy leülsz és kifújod magad? Oké, leülhetsz egy két másodpercre, de a fenéken üldögélés és hosszú szünet tartása igencsak kontraproduktív. A szünet segíti az izmok melléktermékeinek a kiürülését (mint például a vízionokét) a magas intenzitású edzések során, amely fáradtsághoz vezethet.
Amennyiben leülsz a padra, csökkented az izmok vérkeringését. A vér segíti az anyagcsere melléktermékeinek a kiöblítését, keringésének csökkentése tehát meghosszabítja ezt a folyamatot, így a testnek több időbe telik a következő edzéssorozatra való felkészülés. Más szóval, ha a lábadon fogsz ülni az egyes gyakorlatok között, egyszerűen nehezebben fogsz felépülni. Fújd ki magad, de igyekezd mozgásban tartani a lábaidat a jobb regenerálódás érdekében!
2. SOHA NE UTÁNOZD AZOKAT A GYAKORLATOKAT, AMIKET MÁSOK VÉGEZNEK

Ismerős az, amikor valaki náthás és hamarosn megfertőz mindenkit maga körül? Ez nagyon könnyen megtörténhet egy rossz technikájú gyakorlattal is. Valaki valamit rosszul csinál és előbb utóbb a másik ember is ugyanazzal a rossz technikával végzi majd a gyakorlatot. Ez különösen érvényes a vállak bemelegítésénél, vagy a román felhúzásnál, amit sok testépítő hanyag álfelhúzásként végez.
Csupán azért, mert a legnagyobb és legkigyúrtabb fickó az edzőteremben valamilyen gyakorlatot végez, még nem biztos, hogy jól csinálja. A megfigyelés természetesen egy pont, amennyiben új gyakorlatot szeretnél megtanulni, de ez még csak a kezdet. Egy tanult és informált edző, vagy edzőpartner szintén segítségedre lehet.
3. SOHA NE HASZNÁLJ EGYNSÚLY DESZKÁT IZOMÉPÍTÉS SORÁN

Az egyensúly deszka még közkedvelt volt az edzők között, körülbelül tíz évvel ezelőtt. Az edzés soráni egyensúlyban tartás nehezebb, mint szilárd lábakon a földön állni, viszont ha a célod az izmok és az erőd növelése, nem ez a legjobb megoldás. Egyszerűen nagyobb súlyokat kell áldoznod az edzések során egy nem stabil felületen, ha pedig a fő célod az izmok növelése, nem hozhatod ki belőle a maximumot. Ha edzeni szeretnél, hogy nagyobb stabilitásra és izmokra tegyél szert, jobb, ha csupán magában végzed a gyakorlatokat.
Hirdetés

4. SOHA NE PRÓBÁLD MEG ELTITKOLNI, HOGY NEM EDZED A LÁBAIDAT

Amennyiben már egy bizonyos ideje látogatod az edzőtermet, lassan felfigyelsz az egyes emberek közötti edzéstrendekre. Szinte mindenki hétfőn végez hátedzést, egyesek késő este edzik a lábaikat, amikor kevesebb ember van a teremben, hogy ne lássák, milyen csekély súlyokkal végeznek guggolásokat. Ha nincsenek tökéletes lábaid, hagyd abba a gyengeségének a rejtegetését, például azzal, hogy hosszú edzőnadrágban jársz, vagy lerövidíted a mozgásokat az edzéseknél.
Ahelyett, hogy a gyengeségedet takargatod, nézz szembe vele. Kétszerezd meg az igyekezetedet a lábaid erősítésére ahelyett, hogy kifogásokat találnál és a térdfájdalomra fognád. A legjobb test kidolgozása nem csak azokon a napokon történik, amikor a hátat és a karokat edzed. Ha nem vagy képes 1-2 órán át tartó kitartó lábedzésre valószínűleg nem tartozol azok közé az edzők közé, akiknek mottója: No pain, no gain.
5. NE VESZTEGESD AZ IDŐT MOBILOZÁSSAL AZ EGYES SOROZATOK KÖZÖTT

Ez sok edzést végző megszállottsága, nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem nem fér a fejembe és megőrjít. Egykor nem léteztek mobilok, amelyeket az emberek az edzőterembe hurcoltak volna magukkal és a sorozatok között ezzel ütötték volna el az időt. Sajnos a mobiltelefonok megjelenése sok elvesztegetett időt okoz az edzőtermekben.
Ajánlatos lenne békén hagynod a telefonod az edzések során. Igazán egyszerű a közösségi oldalakkal elütnöd az időt eltolva ezzel a pihenési idődet és elveszteni az összpontosítást az edzésről. A telefonnak hála figyelmen kívül hagyod a többi edzőtársadat is, akiknek talán tanácsra lenne szükségük, esetleg szabad helyre vagy csak egy baráti tanácsra.
6. SOHA NE ZAVARD ÖSSZE A PROGRESSZUST

Miért edzenek keményen egyes emberek anélkül, hogy olyan érzésük lenne, hogy lépéseket tettek előre a fejlődésükben? Ez főként azért van, mert maga az erőfeszítés még nem garantálja a fejlődést. Például végezhetünk bicepszemeléseket 11 kilós súlyokkal 60 ismétléssel, vagy használhatunk egy 34 kilós súlyzót 8-10 ismétléssel. Mindkét eset fáradozással jár, viszont a könnyebb súlyokkal könnyebben elérhetünk egy rövididejű izomfelpumpálódást, a nehéz súly viszont hatékonyabb az izomépítésre és a fokozatos és programozott növekedésre.
Ha jó technikát alkalmazunk és kifulladásig edzünk, inkább olyan súlyokat válasszunk, amelyekkel 8-10 ismétlésre vagyunk képesek. Amennyiben könnyűnek tűnnek ezek a súlyok, növelhetjük a terhet, vagy nagyobb kihívással végezhetjük a gyakorlatot, több úton haladva - a feszülés alatti idő növelésével, vagy a szünetek lerövidítésével.
7. SOHA , DE SOHA NE KÉNYELMESEDJÜNK EL

Sok olyan dolgot teszünk, amelyek könnyebbé és kényelmesebbé teszik az életünket, de ne engedjük meg magunknak a kényelmet az edzések során. A gyakorlatok végzése egy tudomány és ennek egyik alappillére a fokozatos terhelés. Ha súlyokat adunk hozzá a bench press-hez, az izomrostok válaszolnak - helyes táplálkozás és pihenés jelenlétében nagyobb erőnövekedést érünk el. Ha abbahagyjuk a súlyok növelését és nem növeljük az ismétlések számát, kényelmes rutinba csöppenünk, a testünknek pedig nem lesz oka a további fejlődésekre. Soha ne tartsuk tehát az edzést egy bizonyos ponton és egyetlen növekedési tempóban.
8. SOHA NE NÖVELJÜK A SÚLYOKAT ADDIG, AMÍG EL NEM SAJÁTÍTJUK A TECHNIKÁT

A testépítők gyakran a súlyok hozzáadásával vannak elfoglalva, mivel azt vallják, hogy pontosan ez a jele növekedésüknek és fokozott erejüknek. A kezdő testépítők sokszor áldozzák fel a technikát amiatt, hogy növelhessék a súlyok mennyiségét. Ez soha nem tartozik az okos megoldások közé. Főként pedig nem biztonságos, ha az egész testre terjednek ki a technikai emelések, mint a guggolások és a felhúzások.
A bicepszemelések elsajátítása eléggé könnyű, de a felhúzás helyes elvégzése már nem bizonyul olyan egyszerűnek. Nézzétek meg a videóinkat a helyesen végzett gyakorlatokkal, legyenek segítségetekre a tapasztalt testépítők, olvasd el a felhúzáshoz való utasítást és ezután már csak az edzés marad hátra, minden mennyiségben. Állj ellen a nagyobb súlyok hozzáadásának , amíg el nem sajátítod a technikát, amely hatalmas különbséget jelent majd a testépítő karrieredben.

Írd meg hozzászólásokban, ha esetleg valamivel ki szeretnéd egészíteni a cikket. Amennyiben hasznát vetted, vagy úgy gondolod, mások számára is hasznos lehet, támogasd a megosztásoddal.

Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2017-12-25 16:21:57
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü