Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Hallottatok már a bolgár guggolásokról? Ha még nem, akkor ezen változtatni kellene. A leghatásosabb edzéstípusok közé tartozik, melyhez nincs szükség semmilyen speciális gépre, vagy felszerelésre. - Testépítés, Body building magazin
részletek »

7 ok, miért jó bolgár guggolásokat végezni

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
7 ok, miért jó bolgár guggolásokat végezni
7 ok, miért jó bolgár guggolásokat végezni
7 ok, miért jó bolgár guggolásokat végezni
Hallottatok már a bolgár guggolásokról? Ha még nem, akkor ezen változtatni kellene. A leghatásosabb edzéstípusok közé tartozik, melyhez nincs szükség semmilyen speciális gépre, vagy felszerelésre. Kezdők számára is alkalmas, és bárhol elvégezhető. Rengeteg előnyt rejtegetnek, melyeket az alábbi sorokban bemutatunk nektek.
1. Javítja a stabilitást

A stabilitás nemcsak a tornázásnál, de bármilyen fizikai tevékenységnél nagyon fontos, melyet végezni fogtok. A bolgár guggolás teret nyújt a stabilitás folyamatos javulására azzal, hogy a gyakorlatot egy lábon állva végzed el. Ráadásul, a gyakorlatnak különböző változatai is ismertek, melyeknél maximálisan kihasználhatod a megszerzett stabilitást.

2. Javítják az erőt és a fizikai teljesítményt

Általánosan érvényes, hogy a guggolás elvégzése közben effektíven edzed a vádlit, combokat és a feneket. A bolgár guggolás azonban megsokszorozza ezt a hatást. Azzal, hogy a súlyodat csak az egyik lábadra viszed át, a gyakorlatban résztvevő összes izomra nagyobb nyomást helyezel. Éppen ezért a gyakorlat rendszeres ismétlésével érezhetően megnövekedik az erő és a fizikai teljesítmény. Mindemellett pedig kidolgozod az összes felül említett láb és fenékrészt, melyeket a bolgár guggolásnál aktívan használsz.

3. A hely és az idő nem számít

A bolgár guggolás egyedülállósága abban rejlik, hogy elvégzéséhez nincs szükség semmilyen gépre, vagy speciális berendezésre. Amire egyedül szükséged van, az egy kiemelkedő terület, melyre felhelyezheted a lábad. Ha nincs kéznél padod, nyugodtan használhatsz dobozt, vagy faládát is. Alkalmasak a TRX kötelek, vagy fitt labdák is. Az utolsó kettő említettnél ténylegesen tesztelheted, milyen szinten van az egyensúlyérzéked.

4. Kidolgozzák a hasizomzatot

Eszedbe sem jutott, hogy a guggolásnak köszönhetően szépen kidolgozott hasizmod lehetne? A bolgár guggolással azonban ez egyáltalán nem probléma. Főként a has belső része és a körülötte lévő izmok vesznek részt a gyakorlatban, melyek a guggolás elvégzésének egész ideje alatt dolgoznak. Azzal, hogy megerőlteted az izmokat, képes vagy több zsírt elégetni, ami hatásos a has formázására. Természetesen a tökéletes has eléréséhez további más gyakorlatok is szükségesek, valamint természetesen az egészséges étrend. A bolgár guggolás azonban kiváló kezdet azok számára is, akiknek nincs az edzéssel tapasztalatuk.


5. Hatásosan és gyorsan kidolgozzák a feneket és a lábakat

Főként a nők számára fontos, hogy a fenekük a lehető legkerekebb és legfeszesebb legyen. Ez éppen a bolgár guggolással érhető el. Ennél a gyakorlatnál képes vagy szinte az összes fenékizmot átmozgatni, mellyel szép és feszes forma érhető el. Mindemellett, a gyakorlatban részt vesz a vádli és a combok is, melyek ereje fontos a többi fenékre összpontosító gyakorlatnál. A bolgár guggolás tehát képes biztosítani a várt növekedést és az izomtömeg feszesítését.
Hirdetés

6. Előnyöket nyújt az edzőtermen kívül is

Futásnál, sprintnél, vagy ráadásul a gyors gyaloglásnál is elegendő, ha csak egy kicsit gyengébbek az izmok ahhoz, hogy hosszabb ideig gyógyuló izom összerándulás alakuljon ki. A bolgár gyakorlatok képesek megerősíteni a láb egyes részeit, melyeket a járás és futás közben a leginkább megerőltetünk. A bolgár guggolások közben megszerzett egyensúllyal futás közben is javul az egyensúlyérzéked.
Ez a későbbiekben segíthet megóvni a kellemetlen ütközésekkel, vagy esésekkel szemben. Emellett megerősítitek az izmaitokat is, melyek a térdet veszik körül.
Ezeket sokszor túlerőltetjük és a hiányos tornáztatásával lehetséges, hogy gyengék lesznek. A bolgár guggolások tehát nemcsak az edzőterem ajtai mögött nyújtanak előnyöket, hanem bárhol, ahol a test alsó részét használjátok.

7. Az egyik legbiztonságosabb típusú guggolás

Különböző típusú guggolásokat ismerünk - némelyeknél állva guggoltok valamilyen gépen, másoknál pedig nagy súlyzóval, vagy más súlyokkal. Ezeknél a variánsoknál azonban nagyon könnyen megsérülhetünk, vagy megerőltethetjük a gerincet. A legtöbb zúzódás guggolás közben a nem megfelelő test és lábtartás miatt keletkezik. A bolgár guggolás főként azért számít extrém biztonságosnak, mert semmilyen gépre, vagy más segédeszközre nincs szükségünk az elvégzéséhez. Itt érvényes, hogy a megfelelő testtartás nélkül lehetetlen megtartani az egyensúlyt. Ez arra motivál titeket, hogy előbb megértsétek az elvégzés technikáját és csak aztán adjatok hozzá súlyokat.

Ti mit gondoltok a bolgár guggolásról? Próbáltátok már? Osszátok meg velünk kommentben a tapasztalataitokat, valamint támogassátok a cikket megosztással.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,Prohormones,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-12-08 12:29:20
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü