Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Mielőtt belevágnánk, szeretném tisztázni, hogy az alábbi felsorolás tartalmaz némi fanyar humort, melyet kinek nem inge, ne vegye magára! Mindazonáltal az alábbi pontok betartása valóban fontos - Testépítés, Body building magazin
részletek »

4 edzőtermi etikett szabály, nem csak kezdőknek

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
4 edzőtermi etikett szabály, nem csak kezdőknek
4 edzőtermi etikett szabály, nem csak kezdőknek
4 edzőtermi etikett szabály, nem csak kezdőknek
Mielőtt belevágnánk, szeretném tisztázni, hogy az alábbi felsorolás tartalmaz némi fanyar humort, melyet kinek nem inge, ne vegye magára! Mindazonáltal az alábbi pontok betartása valóban fontos – lenne –, de sajnos nem mindig maguktól értetődők egyesek számára.
Ezek részben saját, részben sokat hallott/olvasott tapasztalatokra épülnek, melyekkel bizonyára néhányotok már találkozott is - ha nem, akkor roppant szerencsések vagytok, tartsatok ki a jelenlegi edzőtermetek mellett! :)

1. Használj törölközőt!

Bevallom töredékesen, hogy életem első edzőterem látogatása során - nagyjából 5 éve - én sem teljesen értettem a törölköző pontos szerepét, igazából higiéniai okokból vittem magammal. Majd kiderült, hogy részben igazam is volt - de ennek jelentősége a második pontban teljesedik majd ki.
Tehát, a törölköző mindazonáltal, hogy remek izzadtságszívó eszköz, arra is szolgál, hogy jelezhessük a többiek felé, mikor egy gépet lefoglalunk.

Ez általában a széria edzésnél fontos, mikor nem szeretnénk egy-egy szett után hosszú perceket várni, hogy újra felszabaduljon mondjuk az egyik fekvőpad. Ez egy mindenki számára felismerhető jelzés, és általában a többség tiszteletben is tartja, főleg, ha nem hosszú órákon át pihentetjük egy-egy gépen a frottírt!

2. Tisztítsd le magad után a gépeket!
Minden edzőteremben - legalábbis ahol én jártam eddig - ki van helyezve fertőtlenítő folyadék és papírtörlő, mely arra szolgál, hogy magunk után áttörölhessük vele a használt gépeket, eszközöket. Izzadás során rengeteg méreganyag és baktérium távozik, arról az alap koszról nem is beszélve, mely a levegőből ránk tapad.
Sajnos ezt sokan szeretik elhanyagolni, így életbe lép az 1-es pontban említett törölköző használat fontossága! Mindazonáltal ez a pár plusz mozdulat tényleg nem igényel nagy erőfeszítést - főleg egy kiadós edzést követően ebbe már csak nem halunk bele -, és az utánunk következő bizonyára hálás lesz érte, szóval, ha tehetjük, tisztítsuk le magunk után a gépeket!

3. Hagyd otthon a páva éned!

Félreértés ne essék, az, hogy valaki nézi magát a tükörben edzés közben, nem feltétlenül azt jelenti, hogy szerelmes önmagába, egyszerűen csak ellenőrizni akarja a technikát, a helyes testtartást! Ahogy azzal sincs probléma, ha valaki edzés után lő egy képet, mert büszke, és mert nyomon követi a fejlődését.
Ezek egyáltalán nem zavaróak, mindaddig, amíg nem órákon át tartanak, és nem takarjuk ki másik öt ember elől a tükröt pózolás közben. Ami viszont gyakrabban előfordul, és kissé frusztráló lehet mások számára:

  • a tökéletes szelfi megkomponálásának röpke fél órája az egyik gépet foglalva - bár lehet, hogy a telefon kitartása ennyi ideig, tényleg felér egy edzéssel
  • a recepciós lány meghódítási kísérlete, miközben áll a sor, és láthatóan a lány sem érdeklődik - csak mondom, fiúk, hogy a kedves mosoly mit sem ér, ha közben forgatja a szemét
  • a csoportos edzés a haverokkal/csajokkal, ahol leginkább az ajkakra való gyúráson van a hangsúly, persze mindig az út kellős közepén, megnyomva a hangot egy-egy menőnek hitt részlet esetén, hogy a közelben lézengő hölgyek/urak biztosan meghallják


És hasonlók, amik amúgy nem feltétlenül lennének zavaró tényezők, ha közben nem hátráltatnák a valóban edzeni vágyókat.

4. A kérlek, ne haragudj és a köszönöm szavak használata

Persze ez nem csak az edzőteremre korlátozódik, és véleményem szerint teljesen magától értetődő, sajnos mégis fel kell írnom a listára! Az Add már oda azt a súlyzót sokkal szebben cseng a Kérlek, add oda azt a súlyzót mondatkörnyezetben. Ahogyan a recepciósnak is jól esik, mikor mosolyogva odanyújtja a kártyád, és jó edzést kíván, ha a Ja! helyett legalább egy Köszi!-t böfögsz vissza.
De a kedvencem talán a Meddig vagy még itt? helyett a Bocsi, de mikor végzel ennél a gépnél?.
Gyakorolni ér!
Hirdetés
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Prohormon,edzés,bcaa,fitness,testépítés,gym,protein,no fokozó
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-06-19 05:36:15
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü