Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Sok okunk lehet arra, hogy miért nem kezdünk el edzeni, viszont a fogyás nem feltétlenül olyan megterhelő folyamat, mint ahogy valószínűleg gondolod. Elég bevezetni csupán néhány apró változtatást, - Testépítés, Body building magazin
részletek »

25 jól bevált tipp az ünnepek utáni fogyókúrához

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
25 jól bevált tipp az ünnepek utáni fogyókúrához
25 jól bevált tipp az ünnepek utáni fogyókúrához
25 jól bevált tipp az ünnepek utáni fogyókúrához
Sok okunk lehet arra, hogy miért nem kezdünk el edzeni, viszont a fogyás nem feltétlenül olyan megterhelő folyamat, mint ahogy valószínűleg gondolod. Elég bevezetni csupán néhány apró változtatást, amelyek által nem csak a testsúlyod fog csökkenni, de az általános egészségi állapotod is javulhat. Olvasd el a következő 25 testsúlycsökkentő tippünket, amelyek nem csak egy bizonyos időre szabadítanak meg a plusz kilóktól, hanem akár örökre is, ha betartod őket.
Sok okunk lehet arra, hogy miért nem kezdünk el edzeni, viszont a fogyás nem feltétlenül olyan megterhelő folyamat, mint ahogy valószínűleg gondolod. Elég bevezetni csupán néhány apró változtatást, amelyek által nem csak a testsúlyod fog csökkeni, de az általános egészségi állapotod is javulhat. Olvasd el a következő 25 testsúlycsökkentő tippünket, amelyek nem csak egy bizonyos időre szabadítanak meg a plusz kilóktól, hanem akár örökre is, ha betartod őket.
1. Evés előtt igyál elég vizet

A tudósok rájöttek arra, hogy nagyon hasznos, ha 2 órával evés előtt és evés után iszunk, ugyanis a víz segíti a tápanyagok felszívódását és hasznosulását. Ha evés előtt folyadékot veszünk magunkhoz, akkor megakadályozzuk, hogy túlzottan megemelkedjen az inzulinszint. Ez nagyon fontos a testsúlycsökkentés szempontjából, ugyanis a túl magas inzulinszint következtében nagyobb a zsírok lerakódásának az esélye.
2. A kevesebb néha több

Próbálj meg kisebb tányérról enni, így kisebb adagokat fogsz elfogyasztani. Az ideális tányér átmérője kb. 22 cm. Egy ilyen adag elfogyasztása után jóllakotnak fogod magad érezni.
3. Legyen időd enni

Hagyjunk magunknak időt az ételek elfogyasztásához. Ne siess enni, akármilyen éhes is vagy. Ideális esetben 15 percet kellene szánnunk egy étkezésre, ennyi idő kell a gyomornak a jóllakotság érzéshez.
4. Kerüld a nassolást

A fogyókúra alatt ez nagyon nehéz, szinte teljesíthetetlen feladat, főleg ha stressz és nyomás alatt állsz. Ha úgy érzed nassolnod kell, akkor várj 20 percet. Valószínűleg el fog múlni a nassolás utáni vágyad.
5. Lépcsőzés minden esetben

Mindössze egy kétperces lépcsőzéssel naponta megspórolhatsz magadnak annyi felesleges kilót, amennyit sokan észrevétlenül felszednek egy év alatt. Egy perc lépcsőzés során kb. 10 kalóriát égetsz el. Ez azt jelenti, hogy hamarosan újra bele fogsz férni a kedvenc farmerodba vagy szoknyádba.
6. Ne engedj az érzelmeidnek

Ha rossz napod van, kínoz a migrén, rossz az idő, vagy sok a munka, figyelj oda arra, hogy mit eszel, és gondold végig, hogy miért nyúlsz bizonyos ételek után. Ha nem éppen az elképzeléseid szerint alakul a kapcsolatod, és egy vödör fagyival vagy egy tábla csokival vigasztalódnál a Dirty dancing előtt, akkor inkább sétálj egyet, hívj fel egy barátot, vagy vegyél egy gyógynövényes fürdőt.
7. Aludj legalább 7 órát

Legalább 7 óra alvásra van szüksége a testednek ill. az elmédnek. Ha túl fáradt vagy, és még csak nem is emlékszel arra, hogy mikor aludtál utoljára 8 órát, akkor meg kell állnod, és bele kell gondolnod, hogy a tested bizony szenved. A kialvatlanságból eredő rossz közérzet következtében az edzésre még csak nem is gondolsz, és nagyobb eséllyel fogsz túl sokat enni.
8. Hordj szűk ruhákat

A laza öltözék alatt el tudod rejteni a gömbölyű formáidat. Viszont ha szűk ruhákban kezdesz el járni, akkor jobban észre fogod venni a kritikus testrészeidet. Emiatt jobban oda fogsz tudni figyelni a problémás részekre, és fel tudod javítani az edzéstervedet is.
9. A maradékot tüntesd el

Ha nem ettél meg mindent, ami a tányérodon volt, akkor rejtsd el magad elől a maradék ételt. Elég, ha letakarod egy papírszalvétával, így nem fogsz többet enni a kelleténél.
10. Oszd meg másokkal is a tervedet

50 %-al nagyobb az esélyed a sikerre, ha megosztod másokkal is, mondjuk a partnereddel, azt, amit el szeretnél érni. Avasd be az ismerőseidet és a családodat is, és veled együtt fognak örülni a sikereidnek.
Hirdetés

11. Használj ki minden egyes szabad percet

Nem kell teherként tekintened az edzésre, és nem kell feláldoznod miatta az összes szabadidődet. Iktass be egy kis edzést a mindennapi tevékenységeid közé. A reklámszüneteket nem kell feltétlenül a konyhában töltened egy újabb adag popcorn készítéssel. Inkább porold le a futópadot vagy a biciklidet, de még az egyszerű guggolások vagy hasizomgyakorlatok is megteszik. Csupán 20 percre van szükséged (ez kb. 10 reklám).
12. Reggelizz

Ebben az esetben sem kerülhetjük el nagyanyáink régi jó tanácsait. Igazuk volt. A reggelivel megalapozod a napodat. Legkésőbb egy órával ébredés után kellene reggelizned. Így beindítod az anyagcserédet és az emésztést.
13. Vigyél magaddal ebédet

Csomagold be az ebédedet és hozd be magaddal a munkahelyedre. Lehet, hogy a kollégáid úgy fogják gondolni, hogy nem vagy egy társasági lény, viszont így olyan tápanyagokkal látod el a testedet, amilyenekre valóban szükséged van. Nem fogod a pénzedet és a drága idődet olyan ételekre pazarolni, amelyek rontják az alakot és káros hatással vannak az egészségre.
14. Ébredés előtt 12 órán át ne egyél

A gyomor helyes működése érdekében kb. 12 órán át ne egyél semmit, tartsd üresen a gyomrodat. Alvás közben ez nem jelenthet gondot. Ha reggel 6-kor ébredsz, akkor este 6 óra után már ne fogyassz semmilyen táplálékot.
15. Kerüld a sót

A só haspuffadást okoz, tehát részesítsd előnyben a friss fűszernövényekkel ízesített ételeket és a sótlan zöldségeket.
16. Éhségnek álcázott szomjúság

A tested hasonlóan reagál az éhségre, mint a szomjúságra. Mielőtt valami egészségtelen tízórai után nyúlnál, gondolkozz el rajta, hogy valóban éhes vagy-e, vagy csupán szomjas. Megkülönböztetni az éhséget és a szomjúságot nagyon egyszerű, csak igyál meg egy pohár tiszta vizet. Egyből rá fogsz jönni, hogy valódi-e az éhségérzet.
17. Hozz magaddal valami harapnivalót

Jól fog jönni egy maroknyi mogyoró vagy egy kis szárított gyümölcs, főleg akkor, ha a munkatársaid kiraknak az asztalra egy doboz fánkot, vagy egy jókora adag krémes sütit az anyuka szülinapi bulijáról.
18. A magas víztartalmú finomságot válaszd

Ha már nem bírod a sok vizet, akkor olyan zöldséget vagy gyümölcsöt válassz, amelyikben sok a víz. Például görögdinnye, paprika, cherry paradicsom vagy zeller. A magas víztartalomnak köszönhetően tele leszel, és még a kellemetlen puffadást is el tudod így kerülni.
19. Almát nassolhatsz bárhol és bármikor

Az alma tele van rostokkal, és többek között azt is tudnunk kell róla, hogy a pektin enzimnek hála egy remek természetes étvágycsökkentőről van szó.
20. Minden nap ehetsz a kedvenc édességedből

Igen, így van. Nincs itt szó ellentmondásról, még ha ez annak is látszik. A fogyókúra alatt is lehet nassolni, de természetesen csak egészséges mértékben. Egy kis darab csoki nem árt, sőt így kisebb az esélye annak, hogy este megeszel egy doboz kekszet vagy begyűrsz egy egész tábla csokoládét. A magas kakaótartalmú fekete csoki rengeteg pozitív tulajdonsággal rendelkezik, sok antioxidánst tartalmaz, így jobban le tudod küzdeni a napközben felgyülemlett sok stresszt.
21. Édesíts természetesen, gyümölcsökkel

Ha szívesen sütsz, akkor a fehér cukor helyett használj inkább aprított gyümölcsöt vagy pedig mézet.
22. Szendvics vaj és majonéz nélkül

A humusz kenő aprított avokádóval és mustárral, vagy a piros paprikából készült püré remekül helyettesítik a vajat és a majonézt. Ezekkel pompásan helyettesítheted a sok kalóriadús kenőt és dresszinget, amelyeket naponta fogyasztasz.
23. Mindig legyen nálad egy üveg víz

Tegyél fel az íróasztalodra egy üveg vizet. Így mindig szem előtt lesz a folyadék, és nem fogsz megfeledkezni az ivásról. A víznek köszönhetően egész nap hidratálva lesz a szervezeted, nem fogsz felpuffadni, sokkal éberebbnek fogod magad érezni. Vízszűrős flakont is használhatsz, így valóban egészséges folyadékot fogsz fogyasztani.
24. Állíts be emlékeztetőket a mobiltelefonodon vagy a számítógépeden

A mai technika szinte bármiben a segítségedre lehet. Valóban sok szempontból ki tudod használni a mobiltelefont ill. a számítógépet. Állíts be különböző emlékeztetőket: igyál minden órában, sétálj egy kicsit a helyiségben, nyújtózz ki, vagy bármi más. Egy idő után már jó szokássá válnak, és a mindennapi teendők részét fogják képezni.
25. Az evés legyen társasági esemény

Ne egyél a kanapén a TV vagy a számítógép előtt. Mindenhol ételmaradék lesz utánad, ráadásul a testednek sem használsz. Találj magadnak egy olyan társat vagy barátot, aki szintén fogyózik, így lesz társaságod. Jó tanácsokkal és fogyókúrás receptekkel is elláthatjátok egymást.
Ha a tél vége felé meg szeretnél szabadulni a felesleges kilóktól, ne feledkezz meg az edzéstervről sem, ugyanis az edzés igazán hasznos a fogyás szempontjából. Van valami jól bevált fogyókúrás tipped? Ha van, akkor írd le azt a kommentekben. Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg másokkal is.

Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés,izomépítés, proteinek,fogyókúra, zsírégetés
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2017-12-25 16:22:14
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü