Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A kockás has és a formás fenék kiváló érv, de mi azért megemlítenénk néhány másikat is. - Testépítés, Body building magazin
részletek »

11 érv a rendszeres edzés mellett.

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
11 érv a rendszeres edzés mellett.
11 érv a rendszeres edzés mellett.
11 érv a rendszeres edzés mellett
A kockás has és a formás fenék kiváló érv, de mi azért megemlítenénk néhány másikat is.

1. Jobb hangulat

Nyűgös és lehangolt vagy mostanában? Lehet, hogy egyébként minden stimmel, csak mozgáshiánytól szenvedsz! A sport ugyanis boldogsághormonok termelésére sarkallja a tested, így már néhány perc után kiegyensúlyozottabbá válhatsz tőle.

Persze, az egyszeri hatásnál sokkal jobb a rendszeres. A szervezeted örül a fix napi vagy heti menetrendnek, így hamar hozzászoktathatod az endorfin-utánpótlás érkezéséhez. Ilyen értelemben bizony igaz, hogy az edzés függővé tesz - de ez a legjótékonyabb függőség, amit az ember csak elképzelhet!



2. Több energia

Egy kiadós edzés átmenetileg biztosan kimerít, ám nemsokára észre fogod venni az általános energiaszinted növekedését. Ez azt jelenti, hogy ha rendszeresen időt és energiát fordítasz a mozgásra, akkor - a fizikai törvényszerűségeket látszólag meghazudtoló módon - több minden fog beleférni a napjaidba.

Ha észben tartod az összefüggést, akkor már csak egy lépés az a következtetés, hogy minél inkább úgy érzed, hogy nem érsz rá, és maguk alá temetnek a teendők, annál nagyobb szükséged van a sportolásra. Egészen új dimenziókat nyit meg az életedben, ha elkezded tudatosan használni a testedet.



3. Pihentetőbb alvás

Unod már a bárányszámolgatást? Jó hír, hogy a rendszeres edzés segít a gyorsabb elalvásban. És abban is, hogy kellően elmélyüljön a pihenés. Az alvásra is igaz, hogy egyaránt fontos a minőség és a mennyiség. Ha megadod a szervezetednek a sport okozta jótékony fáradtság érzését, egyszer csak azon kapod majd magad, hogy lefekvéskor már nem az előző vagy a következő nap eseményein kattog az agyad.

Ilyen szempontból az a legoptimálisabb, ha ágyba bújás előtt legkésőbb három órával kerül sor az edzésre, különben előfordulhat, hogy ellenkező hatással, tehát felpörgéssel kell számolnod.



4. Több önbizalom

Akár egy kilométer séta volt az edzésed, akár egy erős crossfit tréning, mindenképpen jót tettél a testeddel és a lelkeddel is. Erősebb és egészségesebb lettél, cselekedtél valamit saját magadért. A puszta tény, hogy teljesítetted a kitűzött célt, eleve olyan sikerélményt ad, ami észrevétlenül megdobja az önbizalmadat.

Ezt az élet összes többi területén is kamatoztathatod. Nem véletlen, hogy pszichológiai kutatások bizonyítják: akik rendszeresen sportolnak, jobb eredményeket érnek el a karrierjükben.



5. Kevesebb stressz

Ki az, akinek manapság ne lenne szüksége egy kis stresszcsökkentésre? Sajnos túl sok inger ér minket nap, mint nap, és az idegrendszerünknek óriási feladatot jelent fontosság szerint szelektálni őket. A mennyiségnél fogva ez nem is mindig sikerül: veled is számtalanszor megeshetett már, hogy valamilyen semmiség miatt telt be a pohár.

A rendszeres edzés szerencsére hozzájárul a stresszhormonok - például az adrenalin és a kortizol - szintjének csökkentéséhez, így a stressznek és a szorongásnak lőttek.



6. Jobban megy a munka

Ha szereted a munkádat, csak éppen nap közben el szokott jönni az a bizonyos mélypont, amikor úgy érzed, mindjárt felrobbansz, vagy éppen lecsukódik a szemed, érdemes nekilátnod a napi edzésterv elkészítésének.

Nyitott felfogású, dolgozóbarát amerikai vállalatoknál már bevett szokás, hogy lehetőséget biztosítanak egy kis aktív szünetre az irodában, mégpedig saját konditerem vagy játékszoba formájában. A vezetők is tudják, hogy egy kis kocogás vagy ping-pong után máris jobban fog az alkalmazottak agya! Ilyen alternatíva híján pedig kedved szerint beillesztheted az edzést munkaidő előttre vagy utánra.

Hirdetés


7. Ideális testsúly

Ehhez a kiegyensúlyozott táplálkozás is elengedhetetlen. A rendszeres edzés viszont konkrétan segít neked rájönni, hogy milyen ételekre reagál jól a tested. Lesznek ugyanis olyan fogások, amelyeknél érezni fogod, hogy a sportos életvitelbe nem nagyon férnek bele, mert "elnehezítenek".

Az elégetett kalóriák számát figyelve pedig tudatosabbá válhatsz, hiszen már világos lesz, hogy egy-egy "bűnös" nasit mennyi munkával egyenlíthetsz ki. Ezzel a szemléletmóddal nemsokára kiderül, mi az, amit "megéri" enni.



8. Hosszabb élet

Ugye, te is szeretnél minél több időt egészségben eltölteni a szeretteiddel? Az elképesztő egészségügyi előnyök pont azoknak adatnak meg a leginkább, akik rendszeresen - ám nem extra igénybevételt jelentő versenyszerű módon - sportolnak. Nemzetközi becslések szerint a mozgás szerelmesei átlagosan hét évvel élnek tovább, mint azok, akik inkább a lajhárokkal tudnak azonosulni.



9. Erősebb csontok és ízületek

Nemcsak az izmaidat erősíti a sport, hanem a csontjaidat, sőt az ízületeidet is! Ezért kiemelten fontos, hogy saját súlyos vagy súlyzós edzést is válassz. A sejtjeid folyamatosan megújulnak - a legtöbbjük még időskorban is, csak akkor már lassabban.

Ez a csontjaidra is igaz, így jelentősen csökkentheted a csontritkulás kockázatát, ha fizikailag aktív vagy. Az ízületeidet pedig bőségesebb folyadéktermelésre ösztönözheted vele, ami hozzájárul a súrlódás mérsékeléséhez. Arról nem is beszélve, hogy a sport jobb egyensúlyérzéket és mozgáskoordinációt biztosít, amivel minden életkorban csekélyebb a sérülésveszély.



10. Jobb szív

A mozgás lehetőséget nyújt arra, hogy szó szerint "jószívű" legyél. A rendszeres edzés hatására ugyanis javul a koleszterinszinted, ami azt jelenti, hogy csökken a véredben lévő alacsony sűrűségű (LDL) koleszterin szintje, miközben nő az utóbbi lebontásában segédkező magas sűrűségű koleszteriné (HDL).

Ez a tendencia jelentősen csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. A sport egyébként a magas vérnyomás veszélyét is csökkenti, hiszen segít az érfalakat rugalmasabbá tenni.



11. Alacsonyabb rákkockázat

A rendszeres mozgás bizonyítottan csökkenti bizonyos rákfajták kialakulásának veszélyét, beleérve a vastagbél-, a mell- és a tüdőrákot is. A rákos betegeknél pedig jobb életminőséget és magasabb gyógyulási rátát lehet megfigyelni, amennyiben vállalkoznak az életmódváltásra, aminek az állapotuknak megfelelő edzés is része.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, sport
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-01-23 20:04:03
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü