Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Ismered! Igyekszel, ahogy csak tudsz (vagy legalábbis azt gondolod), de a kívánt eredményt még csak meg sem közelíted. Sőt, épp ellenkezőleg! Kezdesz frusztrált lenni, étvágytalanság gyötör és a - Testépítés, Body building magazin
részletek »

10 fitnesz hiba, amit el kell kerülnöd..

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
10 fitnesz hiba, amit el kell kerülnöd..
10 fitnesz hiba, amit el kell kerülnöd..
10 fitnesz hiba, amit el kell kerülnöd
Ismered! Igyekszel, ahogy csak tudsz (vagy legalábbis azt gondolod), de a kívánt eredményt még csak meg sem közelíted. Sőt, épp ellenkezőleg! Kezdesz frusztrált lenni, étvágytalanság gyötör és a kellő motiváció is hiányzik már. Ahhoz, hogy sikereket és a kitűzött fitnesz céljaid elérd, el kell kerülnöd néhány hibát. Próbáld meg követni tanácsainkat, és hamarosan örülhetsz az eredményeidnek.
1. Túlbuzgó vagy

Hetente minden nap két órát fogok tornázni, Soha nem fogok gyorséttermekben kajálni. Az ilyen típusú kijelentéseket leggyakrabban január 1-jétől lehet hallani, de többnyire csak rövidtávra szólnak. Természetesen, ez a fajta megközelítése a dolgoknak rossz. A cél eléréséhez az akaraterő a legfontosabb, na és persze az is, hogy a céljaid kitűzésénél realista maradj. A legtöbb ember sem fizikailag, sem mentálisan nincs felkészülve a drasztikus életmódváltásra. Egy kicsit túlértékelik önmagukat, és az akaraterejüket is. Az egészséges életmódnak ugyanis szokássá kell válnia. Hiszen szokások nélkül nem tudod megtenni a szükséges lépéseket.
Hogyan javíts rajta?
Az új szokások bevezetése nehéz, ezért fontos, hogy ezt megkönnyítsd a kezdetektől fogva. A megszokás gyorsabban közelebb visz majd a sikerhez. Például, ha valaki erősebb akar lenni, csináljon meg naponta legalább egy fekvőtámaszt. Ha valaki fogyni szeretne, iktasson be egy maroknyi zöldséget a napi étrendjébe. Adj a céljaid elérésére több időt. Szabadulj meg az olyan gondolatoktól, hogy hetente 7 kilogrammot veszítesz a súlyodból. Tartsd szem előtt, hogy 7 - 14 kilogrammot szeretnél fogyni egy éven belül, és keményen dolgozz. Sokan évek óta diétáznak, szenvedő alanyai a jojó effektusnak, és javulás még csak nem is látható. Ezért egy személyi edző segítsége jó kezdet lehet ahhoz, hogy elérd a célodat.

2. Pontatlanul határozod meg a céljaid

Fit akarok lenni., Erős akarok lenni., Le akarok fogyni. - ezek az emberek leggyakoribb céljai. De valójában mit is jelentenek? Hogy állapítod meg, hogy erősebb vagy-e? Honnan tudod, hogy jobb vagy-e már, vagy mikor szigoríts az étkezési szokásaidon?
Hogyan javíts rajta?
Pontosíts a céljaidon. A "Le akarok fogyni " mondatot változtasd inkább erre: Húsvétig le akarok fogyni 5 kilogrammot. A Formába akarok lendülni kijelentést változtasd inkább az alábbira: Napi 20 percet fogok edzeni a hét 5 napján.


3. Nem tudod, miért

Mindig lesznek napok, amikor betegnek, fáradtnak, lustának fogod magad érezni, vagy éppen nem lesz kedved edzeni. Lesznek napok, amikor ágyban akarsz maradni, és titokban reménykedsz, hogy az ilyen napnak hamar vége lesz. Az ilyen napokon tudnod kell, hogy mi van a MIÉRT mögött, mi az, ami gátol a céljaid elérésében. Miért mész az edzőterembe? Miért táplálkozol egészségesen? A miért megértése majd segít akkor, amikor semmi kedved nem lesz egy salátát elkészíteni, vagy felkeresni az edzőtermet.
Hogyan javíts rajta?
Most, hogy tudod, mi a célod, kérdezd meg magadtól, miért szeretnéd elérni. Addig tedd fel ezt a kérdést önmagadnak, amíg meg nem találod rá a választ. Azért akarod a célodat elérni, mert így játszani tudsz a gyerekeiddel a parkban, anélkül, hogy lihegnél, elfáradnál? Vagy szeretnél büszke lenni magadra, amikor belenézel a tükörbe? Ha a válaszod mindig egy határozott igen lesz, akkor garantáltan átlendülsz még a nehéz időszakokon is.


4. Nem vagy eléggé felelősségteljes

Nem érdekel, ha kihagyod az edzést, vagy nem tartod be a napi diétás étrended, hiszen úgysem veszi ezt észre senki, és nem is fog egy lélek sem megdorgálni. Kihagyom a mai edzést, majd a héten úgyis bepótolom., Ma bekapok egy darab tortát, és a diétámat holnap folytatom. Ha nem találsz senkit, aki a kis bűneidért leszidna, csökkented az esélyeid a sikerre.
Hogyan javíts rajta?
Keress egy barátot, akivel együtt edzhetsz, vagy az első hetekben fogadj személyi edzőt. Meglátod, nem fogod olyan gyakran kihagyni az edzéseket, ugyanis az a tudat, hogy van egy megbeszélt találkozód, egy fix időpontod, amikor valaki csak rád vár, felelősebbé tesz. Ráadásul, ha a személyi edzőt még fizetned is kell, a hiányzásaid valószínűleg lecsökkennek. Tájékoztasd szeretteiddel a céljaid, és hagyd, hogy támogassanak és segítsenek.
Hirdetés


5. Mindent elhiszel, amit hallasz

Vannak emberek, akik kétségbeesetten próbálják tartani a tempót a modern világgal. Követik a fitnesz trendeket, és listákat készítenek a legújabb diéták, testedzések előnyeiről és hátrányairól. A bökkenő csak az, hogy ők maguk sincsenek formában. Bedőlnek az összes információnak - a zsírok rosszak, a teljes kiőrlésű termékek egészségesek, a kardió edzésekkel lehet a legjobban fogyni, ja és persze a nőknek nem kéne súlyokat emelgetniük.
Hogyan javíts rajta?
Keress egy olyan barátot, vagy szakembert, aki megfelelő ismeretekkel rendelkezik. Fogadd meg a tanácsait.


6. Elhanyagolod a megfelelő étrend betartását

Az emberek azt hiszik, ha tornáznak, bármit megehetnek, csak több mozgásra van szükségük. Az ilyen emberek egészen fittek, azonban a testzsír mennyiségük több. Többször hangsúlyoztuk már, milyen fontos az egészséges táplálkozás. Vagyis: az vagy, amit megeszel! Az egészséges ételeknek jelentős szerepük van a diétáknál, és a szervezet rendes működésénél is.
Hogyan javíts rajta?
Az egészséges táplálkozást vedd komolyan. Fordíts több pénzt jobb minőségű alapanyagokra. Ha gondot jelentenek a többlet kiadások, vásárolj inkább az interneten. Sok olyan weboldal létezik, amely egészséges termékeket kínál olcsóbban.


7. Gyakran változtatod az edzésprogramod

Ez egy nagyon gyakori hiba. Sokakkal előfordul, ha elkezdenek edzeni, hogy mindenfajta edzést kipróbálnak. Minden hónapban jobb edzéstervet találnak, és úgy gondolják, hogy így jobb eredményeket érhetnek el. Ha te is az egyik tervről a másikra váltasz, soha nem lesz elég időd arra, hogy helyesen elsajátítsd a tornamozdulatokat. Tölts több időt azzal, hogy megtanuld a fontos tornamozdulatokat, mint a fekvenyomás, guggolás, vagy felhúzás, elvégre ezeknek a gyakorlatoknak a többségét a napi életben is használjuk.
Hogyan javíts rajta?
Válassz egy edzéstervet, amelyhez ragaszkodni fogsz. Ha súlyzókkal edzel, iktasd be a fent említett gyakorlatokat is.


8. Ugyanazokat a gyakorlatokat végzed

Vannak, akik hisznek a testzsír csökkentésében és kocka hasat szeretnének. Az edzőteremben töltött idő alatt pedig szinte mást sem csinálnak, csak felüléseket. Szerintük ugyanis ez a legjobb módja a hasizmok formálásának. Mások csak súlyzóznak, azt feltételezve, hogy így lesznek izmos karjaik. Ezek az egyének a gyakorlataikkal csak egy bizonyos izomcsoportot céloznak meg. Edzésenként 30 percet fordítanak hasizmaik edzésére, mégsem kockás a hasuk, és persze ettől frusztráltak. A gond csak az, hogy a hasizmaik ilyen fajta edzéssel nem válnak láthatóvá, hiszen még mindig rajtuk a zsírréteg.
Hogyan javíts rajta?
Kombináld a gyakorlatokat (guggolás, felhúzás, fekve nyomás, comb-izomerősítő gyakorlatok). Ezek a gyakorlatok leterhelik az egész testet, így több kalóriát égetsz el. Ha kockás hasat szeretnél, be kell tartanod az egészséges, kiegyensúlyozott étrendet.

9. Nincs időd

Sajnos, ez nem mentség az egészségtelen táplálkozásra és az edzések kihagyására. Itt az ideje, hogy felállíts egy fontossági sorrendet. Több ezer embernek van gyermeke, munkája és mozgalmas társadalmi élete, és ezek az emberek mégis mindig fittek és egészségesen táplálkoznak.
Hogyan javíts rajta?
Változtass a gondolkodásmódodon. Miért nem mondod inkább az helyett, hogy: nincs időm, azt, hogy: hol töltöm a szabadidőm?. Naponta azt az egy órát, amit netezéssel, vagy tévénézéssel töltenél, inkább fordítsd edzésre, vagy az egészséges étrended megtervezésére. Az egészséged a te gazdagságod, és ezért lényeges, hogy a legfontosabb dolgok közé tartozzon az életedben.

10. Túl sokat tanulsz

Az ilyen emberek hetente órákon át különböző cikkeket olvasnak a fitnesz életmódról, és az egészséges táplálkozásról. Nem lennének képesek elkezdeni tornázni, vagy helyesen táplálkozni információk nélkül. Az életmódváltást persze halogatják egészen addig, amíg felkészültek nem lesznek.
Hogyan javíts rajta?
Így sosem leszel te sem igazán felkészülve az életmódváltásra. A siker kulcsa a kezdés. Ha már egyszer elkezdted, még ha követsz is el hibákat, megtanulod, mi a legmegfelelőbb a számodra. És ez nem csak az edzőteremre érvényes, hanem az életedre is. A siker kulcsa az akció. Lehet a tiéd a legjobb edzésterv, legjobb étrend a világon, na de minek az neked, ha nem teszel egy lépést sem előre? Ne várj a megfelelő időre. Kezdj ma, ne holnap! Ne a jövő hét hétfőn, hanem MA!

Reméljük, hogy ez a cikk segít elkerülni azokat a leggyakoribb hibákat, amelyek lehet, te is csinálsz. Ha tetszett és hasznosnak találod az írást, vagy úgy gondolod, segíthet az ismerőseidnek, ne habozz, és oszd meg a többiekkel is.


Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Edzés, proteinek, izomnövelők,zsírégetők, sport,motiváció, diéta, sport
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-02-18 19:56:34
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü