Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Mindenki csak a pozitív dolgokat hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes. Mi az, ami egyszerre tesz minket próbára, és lesz később a legnagyobb motivációnk? Hát, most lehull - Testépítés, Body building magazin
részletek »

10 dolog, amit nem mondtak el Neked mielőtt belevágtál az életmódváltásba

A testépítés Tuti Magazinja. Érdekességek, ötletek, tuti tippek és segítség a testépítéshez, elkezdéséhez. Itt mindent megtalálsz ami testépítés, Bodybuilding, táplálékkiegészítő, zsírégetés, fogyás, izomnövelés, edzés, protein, fehérje, tömegnövelés
Testépítés, Body building magazin
Itt vagy: Testépítés, Body building magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
10 dolog, amit nem mondtak el Neked mielőtt belevágtál az életmódváltásba
10 dolog, amit nem mondtak el Neked mielőtt belevágtál az életmódváltásba
10 dolog, amit nem mondtak el Neked mielőtt belevágtál az életmódváltásba
Mindenki csak a pozitív dolgokat hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes. Mi az, ami egyszerre tesz minket próbára, és lesz később a legnagyobb motivációnk? Hát, most lehull a lepel, nézzük!
1. Senki sem mondja el, hogy az első egy hétben meg fogsz veszni a régi szokásaidért, a csokikért, a nasikért, a fornettis péksütiért, a hétvégi pizzázásokért.
Azt is kívánni fogod sokszor, amit eddig nem, csak azért, mert most NEM LEHET.
Az agyunk és a testünk nagyon próbára tud minket tenni, ha keretek közé szorítjuk az életünknek azon részét, ami eddig nem volt szabályozva.
De azt sem szokás híresztelni, hogy ez így van rendjén. Egy hét, tíz nap. Eddig kell kibírni, és a régi szokásokat szépen elengedi a testünk, és alkalmazkodik. El fogod felejteni, hogy kéne ebéd után egy kávé, el fogod felejteni azt is, hogy mennyire ennél egy pizzát. Főleg azért, mert pár hét diéta után el sem tudod képzelni, -de majd megtapasztalod, mennyire rosszul fog esni az a pizza, a sima fehér liszt, a zsíros feltét, a tejtermék.
Aztán az agyad már nem a boldogságot fogja hozzá kapcsolni ezekhez az ételeket, hanem az utána lévő kellemetlen órákat, napokat. Na, ezért fog ez hamar elmúlni, és ezért fog menni!

2. Senki sem mondja el, hogy az erős kezdés után jön a hullámvölgy.
Bizony, nem tart örökké a kezdeti hasítás sem, egy idő után stagnálni fogsz, de ha szerencsés vagy és az anyagcseréd korábban nem volt teljesen szétrombolva, akkor csak lassulni fog a folyamat. Na de ne aggódj, ezzel nem leszel egyedül, még akkor sem, ha ezt nem szokás kirakatba tenni. Ez teljesen természetes.
Megoldás is van rá, ezen sem kell megijedni. Egy étrendet nem lehet egy életen át tartani, és az nem fog ugyan úgy működni mindig, de egy jó szakember a testedre, Rád fogja szabni bizonyos időközönként, hogy ha stagnálsz is, újra belelendülj, és legyen eredmény.

3. Senki nem mondja el, hogy lesz olyan, hogy akárhogy próbálkozol, nem változik semmi: se a centi, se a súly.
Bizony, ez némileg kapcsolódik az előző ponthoz, DE: van olyan is, hogy ettől Te még nem stagnálsz. Bevett szokás nálam, hogy első körben mindig a tükröt figyeljük. Létezik olyan, hogy a súly nem, vagy nem sokat változik, és a centik is lassan kúsznak lefelé, a tükörben viszont teljesen más ember köszön vissza. Hát szabad-e a számokon keseregni, ha egyébként teljesen megváltozik közben a testösszetételed? Ugye, hogy nem. Szóval itt szeretnék kiállni a véleményem mellett: a súlyvesztés és a centik nem minden. A minden a tükör. És a közérzet. Ez a kettő, semmi más.

4. Senki nem mondja el, hogy eljön az a pillanat is, amikor nem fogod kívánni a diétás kaját.
Eleged lesz a zöldségekből, eleged lesz a köretekből, a választható húsokból, ennél végre sajtot, túrót, vagy bármit, ami ugyan -elvileg- diétás, de Neked épp nem fér bele (hormonális, egészségügyi okokból). Elmondom Neked, hogy ez normális.
A táplálkozás, mint olyan, egy étrendben funkcionális tekintetben kap inkább szerepet, mintsem élvezeti érték. Persze próbálunk mindent finoman elkészíteni, változatosan, a régi megszokott ízeket használva, de az a diétás almáslepény nem olyan, mint a mama féle. Néha az ember besokall, elfárad, és ez rendben van. Viszont ilyenkor kell még kreatívabbnak lenni, és még jobban odafigyelni.
Az ízlés, az épp aktuális kívánósság és a célunk nem mindig találkozik ugyan, de meghoztunk egy döntést, amiért mi vagyunk a felelősek.

5. Senki nem mondta el, hogy a hátad közepére fogod kívánni néha az edzést.
Van az a fajta hiszti, amikor csak nincs kedvünk kimenni a hidegbe, hogy elvonszoljuk magunkat edzésre, nincs kedvünk kimozdulni, lustálkodnánk inkább. Ilyenkor -szerintem- csak azért is érdemes elmenni, hiszen általában ezek az edzések adnak akkora sikerélményt ami után az ember azt mondja, hogy ez igen, ma is megcsináltam!
Viszont! Van az a fáradtság, kimerültség, kialvatlanság, ami mellett az ember akkor dönt legokosabban, ha otthon marad, relaxál, lazít, nyújt, pihen. Meg kell tanulni elismerni, hogy nem vagyunk gépek, és megnyugtatlak: teljesen rendben van ez is.
Hirdetés

6. Senki sem mondja el, hogy mennyire nehéz lesz az első családi/baráti vacsora.
Persze tegyük fel, hogy heti egy étkezés nem rombol szét semmit - és ez így is van- , mégis a diéta első 4 hetét én mindig szigorúan betartva kérem, csalás nélkül.
Miért?
Mert az ember ha elkezdi elhagyni a túlzó fűszerezést, a cukros ételeket, az ízfokozókat, a koffeint, mindent ami olyan mértékben stimulál minket, hogy ahhoz ragaszkodni kezdünk, függőség alakul ki, akkor a legrosszabb amit tehetsz az az, ha újra belecsöppensz a sok szemétbe. Épphogy elkezdted elfelejteni milyen kívánni valami szemét kaját, erre odaülsz az asztalhoz, hadd tudja az agyad mi után kell sóvárogni. Rendben van az is, ha egy idő után, életmódváltás UTÁN egy héten egyszer a családdal ebédelsz, és akkor sem ha már lúd, legyen kövér alapon hagyományos ételeket eszel, bár persze attól függ mi a célod. Viszont semmiképpen sem lesz könnyű azt mondani az első noki-pörire, hogy köszönöm, én inkább a dobozolt ebédemet szeretném enni.

7. Senki sem mondja el, hogy milyen nehéz lesz kezelni a kritikát.
Hallani fogsz mindent. Ez divat. Ez nem egészséges. A tejben van a kalcium. A lovak esznek zabot. Mi vagy te, hogy ennyi salátát egyél, nyúl? Egyébként meg én nem bírnám. Jó vagy így, így szeretünk. Aki igazán szeret, az magadért szeret! Ne is folytassam, ugye?
Megnyugtatlak: teljesen mindegy, hogy le akarsz fogyni, vagy izmosodni szeretnél mert alkatilag extrém vékony vagy, mindig fogsz kapni kritikát. Ha eléred a célodat, utána is. Mindig lesz, aki megszól, beleszól, leszól, beléd köt, okoskodik. De mindig lesz olyan is, aki dicsér. Ezt be lehet fogadni, mindent, ami hátráltat, kint kell hagyni. A te tested, a te egészséged, a te döntésed. Ne magad ellen dönts.

8. Senki sem mondta, hogy bizony ez nem megy gyorsan.
Telnek a hetek, a hónapok, és te már a kockákat keresed, és a keresztszálkás farizmot. El kell, hogy keserítselek: amit évek alatt tettél tönkre, nem hozzuk helyre gyorsan. De nem is akarjuk. Nincs értelme az extrém diétáknak, a túledzésnek, hiszen a cél egy egészséges test és egy egészséges külső, egészséges önbecsüléssel és önképpel.
Türelmet és alázatot tanulni ugyan úgy időbe telik, mint belerázódni az új étrendedbe, de ne aggódj, ezen mindenki átesik. Aki pedig azt mondja, hogy könnyen és gyorsan ment, ott valami nem stimmel. A jó dolgokra várni kell, de légy reális, és vedd észre az apró lépéseket is.

9. Senki sem mondta, hogy lesznek akadályok.
Iskolai kirándulások, céges rendezvények, nyaralások, amíg igazán próbára tesznek, és piszok kemény lesz.
Idővel persze könnyebb lesz minden, és a problémákat is ügyesebben kezeljük, de ebbe is bele kell tanulni, Neked is, ahogy nekem is kellett az évek alatt.

10. Senki sem mondta, hogy milyen célt ne válassz magadnak.
Nem örülök annak, amikor az ügyfeleim irreálisan kisportolt, versenyző formát tűznek ki maguk elé rögtön. Tudjátok miért? Mert először magunkkal kell tisztában lennünk. Először az is cél kéne, hogy legyen, hogy egyáltalán megtanuljuk a rendszert. Elkezdjünk sportolni, mozogni, nem elcsábulni egy sütire, egy mérettel kisebb nadrágot venni, vagy pont kiizmosodni egy pólót, hogy szűk legyen a válla. Meg kell tanulnunk azt, hogy a kis lépések is számítanak, és ezek is ugyan olyan fontosak, sőt, a legfontosabbak.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Testépítés,Fitness,Gym,,Protein,No fokozó,Vitamin,BCAA,CrossFit,Edzés,Kardio
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2019-01-12 17:31:51
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü